آجیل شب عید شامل چیست؟

آجیل شب عید شامل چیست

خرید آجیل شب عید باکیفیت، مرغوب و خوش مزه‌ای که خوش قیمت هم باشه یکی از دغدغه‌های بسیاری از ما در آستانه نوروزه. اگه به همه این موارد دسترسی راحت و فرار از شلوغی خیابونا رو هم اضافه کنیم به گزینه جذابی به نام خرید اینترنتی از فروشگاه‌های مطمئن می‌رسیم. حالا اگه نمی‌‌دونی آجیل شب عید دقیقا شامل چه ترکیباتی میشه، باید بگیم که شامل چهارتا مغز و دو تخمه هست. اما برای اینکه بدونی دقیقا چه مغزهایی منظورمونه این مقاله رو دنبال کن تا به جواب همه سوالات درباره ترکیب آجیل شب عید برسی.

ترکیبات آجیل عید (4 مغز و 2 تخمه)

قبل از هر چیزی سراغ این سوال می‌ریم که «آجیل عید شامل چیست؟» ترکیبات آجیل عید شامل چهار مغز (پسته، بادام هندی، بادام درختی و فندق با پوست) و 2 تخمه یعنی (تخمه کدو و جابانی) است اما می‌تونید با توجه به سلیقه‌تون ترکیبات دیگه‌ای رو هم بهش اضافه کنید؛ از انواع مغزیجات شور و شیرین گرفته تا میوه‌های خشک. در ادامه ترکیبات اصلی آجیل عید رو بررسی می‌کنیم:

  • پسته: یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین اجزای آجیل عید پسته هست. پسته سرشار از چربی‌های غیر اشباعه که سلامت قلبتون رو تضمین می‌کنه، خطر سکته رو کاهش میده، برای دیابتی‌ها عالیه یک میان وعده خوب برای خانم‌های مبتلا به پلی کیستیک به حساب میاد. از مواد مغذی پسته میشه به پتاسیم، کلسیم، آهن، پروتئین و فیبر اشاره کرد. پسته‌ی موجود تو آجیل شب عید، پسته اکبری مجلسی و خوشمزه هست. اگر میخواین این پسته رو تو آجیل مخلوط عیدتون داشته باشید، خرید پسته اکبری آنلاین یه گزینه راحت و سریع برای شماست.
  • بادام درختی: این مغز هم همیشه پایه ثابت آجیل عید هست. البته یکی از مغزیجاتی که بی‌برو برگرد در بسیاری از رژیم‌های غذایی وجود داره، بادامه درختیه که کلسترول خوب خونتون رو افزایش میده. علاوه بر این منبع غنی از کلسیم و فیبره که باعث میشه احساس سیری کنید و کم‌تر سراغ هله هوله و ریزه‌خواری برید.
  • فندق: فندق با پوست یکی از ارکان اصلی آجیل عیده. از جمله مواد مغذی فندق می‌تونیم به ویتامین E، آنتی اکسیدان و فیبر اشاره کرد که به تنظیم حرکات روده بزرگ و بهبود یبوست بسیار کمک می‌کنه.
  • بادام هندی: بادام هندی تو آجیل عید خیلی محبوبه. این مغز با طعم متفاوتش منبع غنی آنتی اکسیدان، کلسیم، آهن، فسفر، روی و منیزیمه. همچنین اگه گیاه خوارید استفاده از بادام هندی رو در رژیم غذایی فراموش نکنید چون تقریبا بسیاری از ترکیبات مغذی گوشت رو داره. با خرید بادام هندی میتونید این مغز رو هم به ظرف آجیل عیدتون اضافه کنید.
  • تخمه کدو: این تخمه سرشار از مواد مغذی مثل مس، روی، پروتئین، منگنز، آهن، منیزیم و کلسیمه. از جمله خواصش میشه به کاهش کلسترول خون، تقویت استخوان‌ها، بهبود اختلال‌های هورمونی در خانم‌ها، درمان دیابت و تقویت سیستم ایمنی بدن اشاره کرد.
  • تخمه جابانی (ژاپنی): اصلی‌ترین ویژگی تخمه ژاپنی کلسیم بالاست که از پوکی استخوان جلوگیری می‌کنه. همچنین مصرف متعادلش به افرادی که کم خون دارند، توصیه میشه.

انواع آجیل مخلوط مناسب عید

ترکیب اصلی آجیل مخلوط عید شامل پسته، بادام درختی، بادام هندی، فندق، تخمه کدو و تخمه جابانی میشه اما شما می‌تونید متناسب با سلیقه‌تون از ترکیبات جذابی مثل آجیل شور، آجیل شیرین و آجیل خام هم استفاده کنید.

1. آجیل شور

آجیل عید نوروز اصولا شوره و طرفداران زیادی بین ما ایرانی‌ها دارد و شامل مغزیجاتی مثل تخمه کدو، تخمه جابانی یا همون ژاپنی، پسته، بادام درختی، بادام هندی و فندق است. این مغز ها اول با نمک بو داده و بعد با هم ترکیب میشن. به همین دلیل بهش میگن آجیل شور. آجیل عید ناتژی یه ترکیب جذاب از همه این مغز هاست که می‌تونید با قیمت مناسب و کیفیت بالا اون رو بخرید.

2. آجیل شیرین

یکی از انواع آجیله که به اندازه قبلی محبوب نیست اما طرفدارای خاص خودشو داره. برای داشتن این آجیل می‌تونید متناسب با سلیقه‌تون انواع میوه‌های خشک مثل انجیر، قیسی، کشمش، توت و … به مغزیجات اضافه کنید.

آجیل شیرین

3. آجیل خام

یکی از اصلی‌ترین مشکلات بسیاری از آجیل‌های مخلوط عید شور بودن بیش از حدشونه که باعث میشه اگر به بیماری فشار خون مبتلا باشید یا بنا به هر دلیل در مصرف نمک محدودیت داشته باشید، سراغش نرید. خوشبختانه آجیل خام این مشکل رو حل کرده. این آجیل عید شامل انواع مغزیجات مثل بادام درختی، بادام هندی و پسته است که در حالت خام و بدون ذره ای نمک با هم مخلوط میشن.

4. آجیل تمام مغز

ترکیبات آجیل چهار مغز تمام مغز شامل پسته بدون پوست، بادام درختی، بادام هندی و فندق بدون پوست میشه که حسابی خوش خوراکه. البته شما می‌تونید این ترکیب جذاب رو با مغز تخمه کدو و جابانی هم مخلوط کنید و از طعم بی‌نظیرش لذت ببرید.

قیمت آجیل شب عید

قیمت آجیل شب عید با توجه به مرغوبیت و مقدار و قیمت هر کدام از مغزهای به کار رفته و نحوه بسته‌بندی متغیره. مثلا قیمت پسته، قیمت بادام درختی، بادام هندی و .. روی نتیجه تاثیر می‌گذارند. قیمت آجیل عید امسال تا این لحظه به شکل رسمی اعلام نشده اما می‌تونید قیمت‌های روز رو از وب سایت ناتژی چک کنید. قیمت آجیل عید امسال تا این لحظه به شکل رسمی اعلام نشده اما می‌تونید قیمت‌های روز رو از وب سایت ناتژی چک کنید. قیمت آجیل عید 1402 در میادین میوه و تره بار از کیلویی 299 هزار تومن آغاز می‌شد و هنوز مشخص نیست قیمت آجیل نوروز در بازار امسال چقدره.

خرید آجیل عید درجه یک از ناتژی

یکی از دغدغه‌های همیشگی بسیاری از ما خرید اجیل عید درجه یکه. مرغوبیت، خوشمزگی، تازگی و ظاهر خوب از مهم‌ترین ویژگی‌های یک آجیل خوبه. خبر خوشحال‌کننده این که به جای گشت و گذار در بازارهای شلوغ می‌تونید خرید اینترنتی آجیل شب عید رو امتحان کنید و خب در این حالت چه گزینه‌ای بهتر و قابل اعتماد‌تر از ناتژی. آجیل شب عید ناتژی به نسبت قیمت مناسبش، کیفیت بسیار بالایی داره. همچنین متناسب با سلیقه‌تون در بسته‌بندی‌های زیپ کیف یا قوطی عرضه میشه. شما می‌تونید در ناتژی به مرغوب‌ترین آجیل شب عید در کوتاه‌ترین زمان ممکن دسترسی پیدا کنید و با چند تا کلیک ساده سفارشتون رو ثبت و از خرید آنلاین آجیل عید لذت ببرید.

خرید آجیل عید ناتژی

ویژگی آجیل عید ناتژی

از جمله ویژگی‌های آجیل شب عید ناتژی میشه به کیفیت، تازگی، قیمت بسیار مناسب و بسته بندی محکم و جذابش اشاره کرد. مثلا پسته محصول خود ناتژیه و فرآیند مزه‌دار کردنش هم توسط خودش انجام شده؛ در نتیجه کیفیت و مزه فوق‌العاده خوبی داره و شک نکنید که تجربه جذابی از خرید اینترنتی آجیل عید رو برای شما رقم می‌زنه.

 

سوالات متداول درباره آجیل شب عید

1- نحوه نگهداری آجیل عید چگونه است؟
آجیل عید رو می تونید در دمای محیط تا دو ماه و در یخچال تا یک سال نگه دارید.

2- قیمت آجیل عید 1402 چقدره؟
·قیمت آجیل شب عید 1402 تا این لحظه به شکل رسمی اعلام نشده اما شما می‌تونید قیمت آجیل شب عید 1402 رو به شکل به روز و لحظه‌ای از وب سایت ناتژی چک کنید و با خیال راحت خریدتون رو انجام بدید.

3- آجیل عید باکیفیت چه مشخصاتی داره؟
از جمله ویژگی‌های آجیل با کیفیت می‌تونیم به رنگ روشن و بوی خوب و اشتها آور اشاره کنیم. رنگ تیره و بوی ماندگی از ویژگی‌هاییه که عدم مرغوبیتش رو نشان میده.

4- آجیل شب عید کیلو چند؟
شما می‌تونید برای خرید آجیل نوروز به وب سایت ناتژی مراجعه و قیمت آجیل مخلوط شب عید و قیمت پسته و آجیل شب عید رو مشاهده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *