آجیل‌ های کلسیم‌ دار کدام اند؟ (معرفی 7 آجیل کلسیم دار)

آجیل های کلسیم دار

برخلاف تصور عموم که فکر می‌کنن لبنیات تنها منبع کلسیم هستن، باید بدونین که انواع آجیل و خشکبار هم سرشار از کلسیم هستن و مصرف منظم اون‌ها نیاز بدن افراد به کلسیم رو برطرف می‌کنن. خبر خوب اینه که مصرف مغزیجات به‌عنوان منبعی غنی از کلسیم، شما رو از پوکی استخوان و مشکلات مختلف سلامتی در امان نگه می‌دارن. آجیل های کلسیم دار انواع مختلفی از مغزها رو شامل می‌شن که در تامین نیازهای بدن شما موثر هستن. برای اینکه بیشتر با آجیل های کلسیم‌دار و خواص اون‌ها آشنا بشین در ادامه ما رو همراه کنین.

آجیل های کلسیم دار کدام اند؟

مغزیجات منبعی غنی از انواع ویتامین‌ها و املاح معدنی هستن که فواید بسیاری برای سلامت بدن دارن. در بیشتر آجیل‌ها مقادیری از کلسیم یافت می‌شه؛ اما برای اینکه بتونین کلسیم بدنتون رو تامین کنین بهتره آجیل های حاوی کلسیم رو بشناسین. مصرف آجیل کلسیم دار به شما کمک می‌کنه تا سلامت استخوان‌ها، سلامت دستگاه گوارش، سلامت عروق خونی و … رو تضمین کنین. با خرید آجیل آنلاین و اضافه‌کردن مغزها به سبد غذایی خودتون، می‌تونین از خواص بی‌شمار اون‌ها بهره ببرین. برای اینکه با خواص آجیل های کلسیم دار آشنا بشین در ادامه ما رو همراه کنین:

آجیل های کلسیم دار کدامند

1- بادام زمینی

میزان کلسیم بادام زمینی در هر 146 گرم، شامل 84.68 میلی‌گرم می‌شه؛ این مقدار می‌تونه 926 میلی‌گرم پتاسیم رو به بدن شما برسونه. برای همین خرید بادام زمینی و مصرف مداوم و منظم اون، می‌تونه علاوه‌بر استحکام استخوان‌ها به سلامت قلب هم کمک کنه. با اینکه بادام زمینی منبعی غنی از فیبر و چربی‌های سالمه؛ بااین‌حال، اون رو می‌توان در گروه بهترین آجیل های کلسیم دار قرار داد. علاوه‌بر کلسیم، بادام زمینی با منبعی از پتاسیم، فسفر و ویتامین‌های گروه B، می‌تونه انتخابی مناسب برای افزایش سطح سلامت بزرگسالان و کودکان باشه.

بادام زمینی کلسیم دار

2- پسته

اگه روزانه مصرف 49 دونه پسته رو در برنامه غذاییتون قرار بدین، می‌تونین 30.4 میلی‌گرم کلسیم جذب کرده و 2 درصد از نیاز روزانه بدنتون رو تامین کنین. جالبه بدونین میزان کلسیم در آجیل پسته 17 برابر بیشتر از آهنه؛ بر این اساس شما با مصرف 100 گرم پسته می‌تونین 130 گرم کلسیم دریافت کنین. دریافت روزانه این مقدار از کلسیم می‌تونه نیاز بدن شما رو برطرف کنه؛ شما می‌تونین با خرید پسته احمدآقایی، یکی از بهترین نوع پسته رو مصرف کنین.

پسته آجیل کلسیم دار

3- بادام درختی

اگه می‌خواین بهترین آجیل کلسیم دار رو بشناسین، بادام درختی با مقادیر بالایی از کلسیم می‌تونه این جایگاه رو به خودش اختصاص بده. در هر 100 گرم بادام درختی 269 میلی‌گرم کلسیم وجود داره؛ بنابراین مصرف این نوع آجیل می‌تونه کلسیم مورد نیاز روزانه بدنتون رو تامین کنه. فقط کافیه با خرید بادام درختی این مغز سالم و پر خاصیت رو به برنامه غذاییتون اضافه کنید.

بادام درختی آجیل کلسیم دار

4- بادام هندی

بادام هندی یکی از آجیل‌های خوشمزه و پرطرفداره که مصرف اون، مقادیر فراوانی از کلسیم، پروتئین، فسفر، منیزیم و ویتامین B رو به همراه داره. کلسیم بادام هندی، سلامت استخوان‌ها و ماهیچه‌های شما رو تضمین می‌کنه؛ همین‌طور با ویتامین‌های مختلفی مثل E، پروتئین، آنتی‌اکسیدان‌ها و … نقش موثری در سلامت پوست و موهای شما داره. با این اوصاف قیمت بادام هندی در مقایسه با خواص بی‌نظیرش می‌تونه معقول و منصفانه باشه.

بادام هندی آجیل کلسیم دار

5- فندق

جالبه بدونین با مصرف 28 میلی‌گرم فندق، حدود 34.9 میلی‌گرم کلسیم به بدن شما می‌رسه. به این صورت شما 3 درصد از کلسیم مورد نیاز بدن خودتون رو تامین کردین. با مصرف مداوم و منظم مغز فندق می‌تونین مقادیر بالایی از کلسیم رو دریافت کنین و از خواص بی‌نظیر اون برای سلامت بدنتون بهره ببرین.

فندق آجیل کلسیم دار

6- گردو

گردو هم کلسیم داره و می‌تونه مقادیر بالایی از کلسیم رو به بدن شما برسونه. در هر 100 گرم گردو، 98 میلی‌گرم کلسیم وجود داره که با مقدار فراوانی از اسیدهای چرب امگا 3، فیبر و پروتئین به بدن شما جذب می‌شه. گردو و کلسیم فراوان اون در کاهش وزن و پیشگیری از ابتلا به دیابت نوع دو موثره؛ بنابراین قیمت مغز گردو با خواص بی‌شمار اون می‌تونه مناسب و منصفانه باشه.

گردو آجیل کلسیم دار

7- سویا

سویا آجیلی یکی از محبوب‌ترین آجیل های کلسیم دار محسوب می‌شه که با طعم بی‌نظیر و خواص فراوان، برای سلامت استخوان‌ها ضروریه. آجیل سویا و کلسیم اون، می‌تونه در تقویت استخوان‌ها و کاهش خطر ابتلا به پوکی استخوان موثر باشه. این آجیل مغذی با مقادیر بالایی از منیزیم و فسفر هم، برای بهبود سلامت بدن بسیار مفیده.

سویا آجیل کلسیم دار

کدام آجیل کلسیم بیشتری دارد

اگه قرار باشه بهترین آجیل کلسیم دار رو انتخاب کنین، بدون شک بادام درختی در صدر آجیل‌های کلسیم‌دار قرار می‌گیره. جالبه بدونین هر دونه بادام درختی، حاوی مقادیر بالایی از کلسیمه؛ به‌طوری‌که در هر 10 دونه بادام، 30 میلی‌گرم کلسیم یافت می‌شه. در هر فنجان از این آجیل مغذی، می‌تونین 367 میلی‌گرم کلسیم دریافت کنین؛ مصرف این مقدار از بادام درختی نیاز روزانه بزرگسالان و کودکان 4 سال به بالا رو به‌خوبی تامین می‌کنه. علاوه‌بر کلسیم فراوان در بادام درختی، در هر 28 گرم بادام، 3 گرم فیبر و مقدار زیادی از چربی و پروتئین سالم وجود داره. همچنین منیزیم، منگنز و ویتامین E هم از مهم‌ترین مواد معدنی در این نوع آجیل محسوب می‌شه که فواید بسیاری رو برای سلامت افراد به‌همراه داره.

کدام آجیل کلسیم بیشتری دارد

چرا آجیل کلسیم دارد

آجیل‌ها از ویتامین‌ها، مواد معدنی، پروتئین‌ها و چربی‌های مفید تشکیل شدن؛ اما یکی‌دیگه از ترکیبات معجزه‌آسای اون، مقادیر بالایی از کلسیمه. آجیل‌ها هر یک مقدار معینی از کلسیم رو به بدن شما تزریق می‌کنن، شما با مصرف مدام و منظم آجیل‌های کلسیم‌دار می‌تونین از فواید بی‌نظیر اون‌ها بهره ببرین. ممکنه کلسیم در برخی از آجیل‌ها بیشتر و در برخی کمتر وجود داشته، بنابراین شما می‌تونین متناسب با نیاز بدنتون، از بادام درختی با مقادیر بالایی از کلسیم استفاده کنین یا برای برطرف‌ساختن نیاز روزانه بدنتون، دیگر آجیل‌ها رو ترجیح بدین.

چرا آجیل کلسیم دارد

دریافت کلسیم مورد نیاز بدن از محصولات ناتژی

علاوه‌بر لبنیات، آجیل‌ها هم منبعی غنی از کلسیم هستن؛ در صورت حساسیت به لبنیات یا عدم علاقه به شیر و ماست و …. می‌تونین مغزیجات رو جایگزین کنین. مصرف منظم و مداوم آجیل‌، نیاز بدن شما به کلسیم رو برطرف می‌سازه. کافیه بهترین و مرغوب‌ترین آجیل‌ رو در برنامه غذاییتون قرار بدین و از خواص بی‌شمار اون‌ها بهره‌مند بشین. فروشگاه آنلاین ناتژی بهترین انتخاب برای خرید آجیل و خشکبار مرغوب شما خواهد بود.

سوالات متداول

1- کدام آجیل کلسیم دارد؟
انواع آجیل‌هایی مثل بادام زمینی، پسته، بادام هندی، فندق، گردو و سویا مقدار مشخصی از کلسیم رو در خودشون دارن؛ اما در این بین بادام درختی بیشترین مقدار کلسیم رو به بدن شما می‌رسونه.

2- ده عدد بادام چقدر کلسیم دارد؟
شما با مصرف هر 10 دونه بادام، 30 میلی‌گرم کلسیم جذب می‌کنین؛ همین‌طور با مصرف هر فنجان از این آجیل مغذی، می‌تونین 367 میلی‌گرم کلسیم به‌دست بیارین.

3- میزان کلسیم بادام زمینی چقدر است؟
میزان کلسیم بادام زمینی در هر 146 گرم، شامل 84.68 میلی‌گرم می‌شه؛ این مقدار می‌تونه 926 میلی‌گرم پتاسیم رو به بدن شما برسونه.

4- میزان کلسیم گردو چقدر است؟
در هر 100 گرم گردو، 98 میلی‌گرم کلسیم وجود داره که با مقدار فراوانی از اسیدهای چرب امگا 3، فیبر و پروتئین به بدن شما جذب می‌شه.

5- میزان کلسیم پسته چقدر است؟
میزان کلسیم در آجیل پسته 17 برابر بیشتر از آهنه؛ بر این اساس شما با مصرف 100 گرم پسته می‌تونین 130 گرم کلسیم دریافت کنین.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *