خواص فندق (14 خاصیت فندق دلیلی برای مصرف)

خواص فندق

اگه تا حالا فندق رو در برنامه غذاییتون نداشتین با خوندن این مطلب حتما اون رو به رژیم غذاییتون اضافه می‌کنین. فندق از آجیل‌های مفید و مغذی محسوب می‌شه که با خواص بسیار و تاثیرات بی‌نظیرش شما رو شگفت‌زده می‌کنه. این دونه روغنی با حجم بالایی از ویتامین‌ها و املاح معدنی اثرات باورنکردنی بر سلامت بدن افراد می‌زاره. از فواید فندق این مغز معجزه‌آسا می‌توان به حفظ سلامت افراد و پیشگیری و درمان بیماری‌ها اشاره کرد. برای آشنایی بیشتر در ادامه به معرفی خواص فندق برای سلامتی می‌پردازیم.

خواص فندق چیست؟

فندق با مقادیر بسیاری از منیزیم، پتاسیم، فیبر، آهن و کربوهیدرات، منبعی سالم و مفید برای حفظ سلامت افراد شناخته می‌شه. در این مغز مغذی انواع ویتامین‌های D، B12 و C هم یافت می‌شه. برای همین مصرف فندق در بهبود سلامت بدن و جلوگیری از ابتلا به بیماری موثره. فندق یه پک کامل از ویتامین‌هاست که تزریق اون به بدن، تاثیرات شگفت‌انگیزی رو بر جای می‌زاره. شما می‌تونین برای حفظ سلامت عمومی بدنتون اون رو مصرف کنین یا برای درمان بیماری‌ها از اون بهره ببرین، همچنین در حفظ زیبایی و انرژی بدنتون هم نقش مستقیمی داره.برای اینکه با جزئیات فواید مغز فندق آشنا بشین در ادامه ما رو همراهی کنین.

  خواص فندق

1. خواص فندق برای کبد چرب

یکی از فواید مصرف فندق می‌تونه تاثیرات اون روی کبد شما باشه، این مغز با کاهش کلسترول بد خون، برای کبد بسیار مفیده. مصرف مداوم و منظم فندق خام باعث پاکسازی کبد از سموم می‌شه، به این ترتیب به درمان کبد چرب کمک می‌کنه. جالبه بدونین مصرف این مغز مغذی برای درمان سرطان کبد بی‌نظیره.

2. خواص فندق برای دیابت

از مهم‌ترین خاصیت خوردن فندق برای افراد دیابتی، ثابت نگه‌داشتن قند خون اون‌هاست. در واقع دیابت از تبدیل‌نشدن قند به گلوکز، در بدن ایجاد می‌شه و مصرف فندق می‌تونه این مشکل رو برطرف کنه. در افراد دیابتی مصرف فندق خام توصیه می‌شه؛ چرا که اثربخشی بیشتری داره و قند خون رو ثابت نگه می‌داره. منگنز فراوان فندق باعث کاهش میزان گلوکز موجود در رگ‌های خونی می‌شه و به این صورت به افراد مبتلا به دیابت کمک می‌کنه. این دونه روغنی علاوه‌بر تنظیم فشار خون در حفظ سلامت پانکراس، کبد و دیگر اعضای بدن هم موثره. فندق و پتاسیم اون هم می‌تونه باعث تنظیم قند خون در بدن بشه؛ برای همین باعث افزایش سلامتی و کاهش مشکلات در بدن رو به‌همراه داره. پتاسیم در بهبود مشکلات عصبی و تنظیم فشار خون هم موثره. دیابتی‌ها با خرید آجیل آنلاین می‌تونن اون رو جایگزین قندهای مصنوعی کنن تا تضمینی برای سلامت بدنشون باشه.

مغز فندق برای دیابت خوبه

3. خواص فندق برای لاغری

رژیم لاغری باید به‌صورت اصولی انجام بشه؛ چرا که افراد علاوه‌بر حذف مواد ناسالم باید مواد غذایی مفید رو هم جایگزین کنن. خاصیت مغز فندق در لاغری می‌تونه تامین ویتامین‌ها و مواد مغذی مورد نیاز بدن باشه که کاهش اشتها و در نهایت کاهش وزن شما رو به‌همراه داره. فندق با مقادیر بالایی از فیبر، احساس گرسنگی رو در شما کمتر می‌کنه و در نتیجه با ایجاد حس سیری، باعث کاهش وزن می‌شه. فندق به‌دلیل داشتن پروتئین، بدون انباشته‌شدن چربی باعث عضله‌سازی در افراد می‌شه؛ همچنین با کمک به گوارش و هضم بهتر غذا، روند رژیم شما رو بهبود می‌بخشه. این نوع مغز پرخاصیت باعث حذف چربی‌های دور شکم و پهلو می‌شه، برای تاثیرات بیشتر و گرفتن نتیجه بهتر، می‌تونین اون رو با عسل مصرف کنین.

4. خواص فندق برای سلامت گوارش

منگنز موجود در فندق نقش کلیدی در سنتز کلسترول و اسیدهای چرب داره. این ماده معدنی به‌عنوان یه ماده متابولیک کربوهیدرات و پروتئین ضروری شناخته می‌شه. اگه می‌خواین تاثیر آجیل بر معده و گوارش رو ببینین، مصرف فندق رو به برنامه غذاییتون اضافه کنین. هر چه سطح منگنز در بدن شما بالاتر باشه، سوخت‌وساز پروتئین و کربوهیدرات هم بهتر خواهد بود. به این صورت، سلامت دستگاه گوراش بهبود پیدا می‌کنه و فیبر موجود در فندق، جذب مواد مغذی رو افزایش می‌ده. همچنین در عین حال مواد سمی رو از طریق مدفوع از بدن خارج می‌کنه.

فندق برای گوارش خوبه

5. خواص فندق برای فشار خون

تاثیر خوردن فندق با درصد بالایی از مس، منیزیم و چربی تک غیر اشباع و ویتامین E در کاهش فشار خون و التهابات دیده می‌شه. فندق به کاهش کلسترول بد خودن در بدن کمک می‌کنه؛ چرا که حاوی چربی‌های بدنی اشباع‌نشده هست. فندق با مواد آنتی‌اکسیدانی و ویتامین E از اکسیداسیون بی‌رویه کلسترول و سایر چربی‌ها جلوگیری می‌کنه و از این طریق سلامت عروق و قلب رو تسهیل می‌بخشه. توجه داشته باشین که در مصرف فندق اعتدال به‌خرج بدین تا بتونین از تاثیرات اون در بهبود و کنترل فشار خون بهره ببرین.

6. خواص فندق برای چاقی

ممکنه بعضی از افراد از لاغری مفرط رنج ببرن در این صورت هم خرید فندق به‌کار می‌آد. مصرف روزانه فندق از این آجیل پرچرب و مفید می‌تونه در چاق‌شدن شما موثر باشه. چربی‌های موجود در این آجیل غیر اشباع و سالم هستن و باعث افزایش چربی در بدن شما نمی‌شه؛ بلکه به عضلات شما حجم می‌ده.

مغز فندق برای کمک به چاقی

7. خواص فندق برای سرماخوردگی

مصرف تنها چند دونه از فندق به‌صورت روزانه، حجم بالایی از آنتی‌اکسیدان‌ها، منیزیم، سدیم، پتاسیم و ویتامین C رو به بدن می‌رسونه. انواع ریزمغذی‌ها در فندق به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کنن؛ همچنین ویتامین E موجود در فندق و آنتی‌اکسیدان‌های اون، نقش موثری در کاهش التهابات بدن و درمان سرماخوردگی دارن. بنابراین خوبه که خرید فندق رو برای درمان سرماخوردگی جدی بگیرین. بهتره فندق رو با پوست خریداری کنین؛ چرا که پوست قهوه‌ایی که مغز رو می‌پوشونه حاوی مقدار بسیاری از آنتی‌اکسیدانه. این پوست به کاهش التهاب گلو و تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کنه. قیمت فندق با پوست تفاوت چندانی با قیمت فندق بدون پوست نداره؛ بنابراین انتخاب گزینه مناسب‌تر و خرید اون رو برای شما آسون‌تر می‌کنه. فندق آسیاب‌شده و عسل، ترکیبی معجزه‌گر برای درمان سرفه‌های مزمن و خلط‌دار به‌حسای می‌آد، بنابراین مصرف این ترکیب در سرماخوردگی به شدت توصیه می‌شه.

8. خواص فندق برای یبوست

فندق و یبوست مکمل هم هستن، بنابراین برای درمان یبوست و مشکلات گوراشی می‌تونه مفید واقع بشه. خاصیت فندق برای یبوست به فیبر موجود در اون برمی‌گرده. خوردن فیبر حرکات منظم روده رو بهبود می‌بخشه و به جلوگیری از یبوست کمک می‌کنه. قراردادن مصرف فندق در برنامه رژیم غذایی روزانه هضم شما رو بهبود می‌بخشه و از مشکلات معده مثل یبوست، نفخ و اسهال جلوگیری می‌کنه.

فندق برای یبوست خوبه

9. خواص فندق برای زنان

مصرف فندق با کاهش قند خون، میزان مقاومت بدن به انسولین رو بهبود می‌بخشه؛ به همین دلیل خاصیت فندق برای بدن زنان می‌تونه افزایش سطح باروری در اون‌ها باشه. مقادیر بالایی از فیبر در فندق، ریسک ناباروری بر اثر اختلالات تخمگ‌گذاری رو کاهش می‌ده. همچنین فندق با مقادیر بالایی از منیزیم،کلسیم، پتاسیم و همین‌طور ویتامین E به کاهش دردهای عضلانی و گرفتگی رحم در دوران قاعدگی کمک می‌کنه. این مغز مقوی با ترکیباتی مثل ویتامین E، ویتامین‌های گروه B، فیبر، چربی‌های سالم و مواد معدنی مثل منیزیم و کلسیم نقش موثری در سلامتی زنان داره. مصرف مداوم و منظم فندق در افزایش باروری، کاهش وزن، تناسب اندام، کاهش درد پریود، سلامت رحم و تخمدان، پیشگیری از کم‌خونی، پیشگیری از پیری زودرس و .. تاثیرگذاره. این موارد همگی می‌تونن در کیفیت زندگی زنان و حفظ سلامت اون‌ها موثر باشه.

10. خواص فندق در بارداری

داشتن تغذیه و رژیم غذایی سالم نقش موثری در سلامت مادر و رشد طبیعی جنین داره. فندق با تزریق مواد مغذی مثل پروتئین، ویتامین و انواع املاح معدنی می‌تونه به تقویت سیستم ایمنی مادر کمک کنه و به جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های عفونی می‌پردازه. از دیگر خواص مصرف فندق در بارداری می‌توان به تقویت نطفه اشاره کرد، ویتامین E موجود در این دونه روغنی نقش مهمی در جلوگیری از سقط جنین ایفا می‌کنه. همین‌طور خوردن این مغز خوشمزه مانع از چاقی بیش‌از اندازه و تجمع چربی در بدن مادران باردار می‌شه. پتاسیم فراوان فندق از خستگی مفرط مادران باردار هم جلوگیری می‌کنه، در واقع بهره‌بردن از خواص آجیل در بارداری دوران لذت‌بخشی رو برای مادران باردار رقم می‌زنه.

11. خواص فندق برای تخمدان

مصرف فندق تاثیرات مثبتی بر سلامت رحم و تخمدان‌ها در زنان داره. فندق با ویتامین E، منیزیم، ویتامین‌های گروه B و اسیدهای چرب ضروری به بهبود عملکرد و سلامت تولید مثل زنان کمک می‌کنه. ویتامین E موجود در فندق به‌عنوان یه آنتی‌اکسیدان قوی، سلول‌های رحم و تخمدان‌ها رو از آسیب‌های اکسیداتیو محافظت می‌کنه. همچنین منیزیم و اسیدهای چرب سالم موجود در این آجیل به تنظیم هورمون‌ها و کاهش التهاب در بدن هم کمک می‌کنه. فندق به‌عنوان یه ترکیب برنده، در سلامت عمومی رحم و تخمدان موثره؛ همچنین به کاهش خطر ابتلا به مشکلاتی مثل سندرم تخمدان پلی‌کیستیک و دیگر اختلالات باروری کمک می‌کنه.

12. خواص فندق برای مردان

فندق با ویتامین E فراوان خود، به تولید اسپرم‌های بارور کمک می‌کنه؛ در واقع از فواید فندق برای اسپرم، می‌توان به بالابردن کیفیت اون اشاره کرد. از دیگر فواید فندق برای مردان، برطرف‌کردن اختلالات نعوظه؛ فندق به‌دلیل داشتن آنتی‌اکسیدان‌های مختلف و اسید آمینه آرژنین به بهبود گردش خون کمک می‌کنه و مانع از سفت‌شدن عروق خونی می‌شه. برای همین در برطرف‌شدن اختلالات نعوظ در آقایان موثره.

خواص فندق برای مردان

13. خواص فندق برای کودکان

از فواید و خواص فندق برای بدن کودکان هم می‌توان به افزایش سطح انرژی در بدن اون‌ها اشاره کرد که به کمک مواد معدنی، انواع ویتامین‌ها و پروتیئن‌ها صورت می‌گیره. این آجیل خوشمزه به‌دلیل داشتن ویتامین B فراوان خود باعث بهبود عملکرد مغز و حافظه کودک می‌شه. همچنین فیبر و منیزیم موجود در اون، بهبود گوارش و جلوگیری از یبوست در کودکان رو برعهده داره. ترکیب منیزیم و کلسیم هم در ساختار فندق، باعث تقویت استخوان‌ها و دندان‌های کودک می‌شه. همچنین فندق برای نوزادان و کودکان به‌عنوان یه تامین‌کننده قوی عمل می‌کنه و مانع از کم‌خونی و آنمی در اون‌ها می‌شه.

14. خواص فندق برای جنین

خوردن فندق در مادران باردار به روند تکامل سیستم عصبی و بینایی جنین کمک می‌کنه، همین‌طور به‌دلیل داشتن کلسیم در رشد طبیعی استخوان‌های جنین هم موثره. فندق با کمک ویتامین‌های گروه B و پروتئین بالا، رشد بهتر اندام جنین و بافت عضلانی آن را به‌همراه داره. همین‌طور وجود فولیک اسید در این مغز مغذی از بروز نقص در لوله عصبی جنین جلوگیری می‌کنه.

خواص کره فندق

کره فندق در واقع شکل آسیاب‌شده و خمیری فندق محسوب می‌شه که خواص اصلی اون به‌طور کامل حفظ شده. کره فندق با منبعی عالی از آنتی‌اکسیدان‌ها، فیبر، پروتئین، ویتامین E و چربی‌های اشباع‌نشده، خواص شگفت‌انگیزی برای سلامت بدن داره. این خوراکی سالم به شکل‌های مختلف خواص خود رو به بدن می‌رسونه؛ مصرف دونه یا کره فندق، تغییری در خواص بی‌نظیر اون ایجاد نمی‌کنه. تقویت قلب، کنترل دیابت نوع 2، کمک به تثبیت کلسترول و کنترل وزن از تاثیرات این کره روی بدنه.

خواص کره فندق

خواص فندق در طب سنتی

فندق به‌دلیل خواص دارویی و درمانی زیاد در طب سنتی هم مورد توجه متخصصان این حوزه قرار گرفته. بر اساس گفته متخصصین در طب سنتی، فندق دارای طبع گرم و خشکه و فواید بسیاری برای بدن داره. مصرف منظم و مداوم فندق باعث سم‌زدایی و پاکسازی کلیه‌ها و دفع سنگ کلیه می‌شه. همچنین با کاهش کلسترول و فشار خون از ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی هم جلوگیری می‌کنه. این مغز پرخاصیت با آنتی‌اکسیدان سرشار در پیشگیری از سرطان هم مفید واقع شده؛ همچنین آرام‌بخش بوده و موجب کاهش استرس می‌شه. مصرف روزانه فندق به افزایش میل جنسی هم کمک می‌کنه. در طب سنتی زیاده‌روی در مصرف فندق منع شده؛ مصرف زیاد اون باعث ضعیف‌شدن معده و ایجاد نفخ و گاز می‌شه. مصلح این آجیل خوشمزه، سنکنجبین و شکر سرخه که به بهبود مزاج فندق کمک می‌کنه.

خواص شیر فندق

مزه شیرین و طعم ملایم فندق باعث‌شده تا شیرفندق به یکی از محبوب‌ترین نوشیدنی‌ها تبدیل بشه. افرادی که در مصرف شیر گاو ممنوعیت دارن، با مصرف شیرفندق می‌تونن تمامی ویتامین‌های مورد نیاز بدن رو از این طریق دریافت کنن. همچنین این ترکیب شگفت‌انگیز برای کودکانی که به لاکتوز حساسیت دارن، می‌تونه جایگزین مناسبی باشه. افرادی که وگان هستن یا به گلوتن حساسیت دارن یا دچار عدم تحمل لاکتوز شدن، شیرفندق می‌تونه بهترین گزینه برای اون‌ها باشه. با مصرف شیرفندق از خواص بی‌نظیری مثل پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های قلبی‌وعروقی و بیماری‌های تضعیف‌کننده سیستم عصبی جلوگیری می‌کنه.
همچنین با مقادیر بالایی از آنتی‌اکسیدان بهترین جایگزین برای محصولات لبنی محسوب می‌شه. اسیدهای چرب ضروری موجود در این ترکیب ماده غذایی لازم برای تشکیل سلول‌های بدن رو تامین می‌کنه. ویتامین A موجود در شیر فندق تاثیرات مثبتی بر قوه بینایی داره؛ همین‌طور ویتامین B در تقویت سیستم ایمنی و ویتامین E با خاصیت آنتی‌اکسیدانی نقش موثری در خنثی‌کردن اثر رادیکال‌های آزاد در بدن ایفا می‌کنه. دیگر خاصیت شیر فندق می‌تونه موثر در کاهش کلسترول و جلوگیری از یبوست باشه.

خواص شیر فندق

روغن فندق برای چی خوبه

روغن فندق یه روغن بدون چربی از مغز فندق به‌حساب می‌آد که به روش پرس سرد استخراج می‌شه. این نوع روغن مفید و محبوب علاوه‌بر صنایع غذایی به‌دلیل خواص مرطوب‌کنندگی در صنعتت آرایشی و بهداشتی هم مورد توجه قرار گرفته. روغن فندق غنی از اسیدهای چرب و اسید اولئیک برای مراقبت از پوست و مو و به‌عنوان روغن ماساژ در ترکیب با دیگر روغن‌های گیاهی استفاده می‌شه. این روغن مفید و معجزه‌گر با ترکیبات طبیعی و خاصی مثل A، B، D، E، مواد معدنی، پروتئین‌ها، اسیدهای چرب ضروری و … بهترین مرطوب‌کننده و آبرسان برای پوست و موهای شما محسوب می‌شه. برای آشنایی بیشتر، دیگر فواید روغن فندق رو در ادامه بررسی می‌کنیم:

1. خواص روغن فندق برای پوست

پوست با افزایش سن، کلاژن کمتری رو تولید می‌کنه، روغن فندق با ویتامین E افزایش تولید کلاژن در پوست به‌همراه داره. همچنین اسیدهای چرب موجود در روغن فندق با ترکیبی از ویتامین E این روغن رو به یه مرطوب‌کننده و آبرسان قوی پوست تبدیل کرده و مانع از خشکی و ایجاد چین‌وچروک در پوست می‌شه. علاوه‌بر این نیاسین موجود در این روغن هم با حفظ رطوبت پوست به کاهش چین‌وچروک، کاهش اثرات پیری موثره. همچنین درمان بیماری‌های پوستی شایع مثل آکنه و روزاسه رو به‌همراه داره. از این نوع روغن برای درمان جای زخم و اسکار به‌عنوان یه ترمیم‌کننده پوست هم می‌تونین استفاده کنین. از خواص روغن فندق برای لک صورت هم نمی‌شه گذشت. روغن فندق با محتوای غنی از ویتامین E و آنتی‌اکسیدان‌ها، می‌تونه به کاهش جای جوش و رفع هایپر پیگمانتاسیون کمک کنه. هایپر پیگانتاسیون یا تیرگی پوست معمولا از عواملی مختلفی مثل آکنه، آسیب نور آفتاب، بارداری و … به‌وجود می‌آد.

روغن فندق برای چی خوبه

2. خواص روغن فندق برای مو

فندق با داشتن ویتامین E فراوان یه ماده مغذی برای مو و پوست سر محسوب می‌شه؛ البته از خاصیت روغن فندق برای مو هم نمی‌شه چشم‌پوشی کرد. در واقع ویتامین E موجود در فندق باعث افزایش خون‌سازی به پوست سر می‌شه و با تقویت اون از ریزش مو جلوگیری می‌کنه. این نوع روغن مفید خشکی و خارش سر رو کاهش می‌ده و از ایجاد شوره جلوگیری می‌کنه. ماساژ روغن فندق روی موی سر، باعث پیشگیری از موخوره و شکستگی مو می‌شه و به داشتن موهای سالم و درخشان کمک می‌کنه.

روغن فندق برای مو

3. خواص روغن فندق برای ابرو و مژه

روغن فندق برای ابرو و مژه هم بی‌نظیره، این روغن با محتوایی غنی از آنتی‌اکسیدان‌ها و ویتامین E فراوان، به رشد و تقویت ابرو و مژه‌های شما کمک می‌کنه. خاصیت آبرسانی و تامین مواد مغذی مورد نیاز هم می‌تونع در پرپشتی ابرو و مژه‌ها موثر باشه. با استعمال دو الی سه بار در هفته، می‌تونین موی ابرو و مژه خودتون رو تقویت کنین و شاهد تاثیرات شگفت‌انگیزش باشین. بهتره شب‌ها بعد از شست‌وشو و تمیزکردن ابرو و مژه‌ها، مقداری از این روغن رو به ابروهای خودتون بمالین و برای جذب بهتر به آرامی ماساژ بدین.

روغن فندق برای ابرو و مژه

4. خواص روغن فندق برای دور چشم

ویتامین E موجود در روغن فندق با کنترل و کاهش آنزیمی که کلاژن رو از بین می‌بره، می‌تونه مکانیسم تولید کلاژن رو فعال کنه. به همین دلیل در جلوگیری از ایجاد چروک و خطوط ریز دور چشم هم موثره.

مضرات فندق

اگر چه فندق خواص بسیاری داره؛ اما خوبه که با مضرات اون هم آشنا بشین. حواستون باشه اگه فندق به‌صورت اصولی مصرف نشه، مشکلات بسیاری رو برای شما به‌وجود می‌آره. مصرف زیاد فندق شما رو با مشکلات مختلفی مثل اضافه وزن، بالارفتن فشار خون و … روبه‌رو کنه. اسیدهای چرب فندق اگه به‌صورت کنترل‌شده وارد بدنتون نشه می‌تون مشکلات مربوط به روده و اسهالی رو براتون به‌همراه داشته باشه. علاوه‌بر این ممکنه بدن بعضی از افراد به این آجیل واکنش نشون بده، برای همین بد نیست علائم آلرژی به فندق رو بشناسین:

  • دردهای شکمی

دردهای شکمی از شایع‌ترین عوارض آلرژی به فندقه؛ همچنین ممکنه درد معده، حالت تهوع و استفراغ رو تجربه کنین. اسهال هم یکی از علائم مربوط به آلرژی فندق محسوب می‌شه. در صورتی که بعد از خوردن فندق با این نشانه‌ها مواجه شدین حتما بلافاصله خوردن اون رو متوقف کنین.

  • خارش پوست

خارش پوست، گلو، دهان و دیگر نقاط بدن، یکی‌دیگه از علائم آلرژی به فندق محسوب می‌شه. اگه بعد از خوردن فندق متوجه خارش غیر معمول در بدنتون شدین، از مصرف اون خودداری کنین.

  • آب‌ریزش بینی

آب‌ریزش و گرفتگی بینی هم از علائم آلرژی به فندقه. بسیاری از افراد بعد از مصرف فندق با آب‌ریزش بینی شدیدی مواجه می‌شن، همین‌طور خس‌خس سینه رو هم تجربه می‌کنن. این افراد ممکنه با مشکلات تنفسی مواجه بشن، برای همین باید سریعا خوردن فندق رو کنار بزارن.

ترکیب فندق با چی مفیده؟

فندق معمولا در کنار مغزهای دیگه مثل، بادام، پسته و گردو می‌تونه مفیدتر باشه. این ترکیب با طبع گرم و خشک فواید و خواص بسیاری برای بدن به‌همراه داره. مغزها با ترکیبی قوی از ویتامین‌ها و املاح معدنی، مواد مغذی رو به بدن شما می‌رسونن. این مغز خوشمزه در آشپزی هم پرکاربرده و در تهیه کیک و شیرینی‌ها فندق مورد استفاده قرار می‌گیره. این مغز ماده اصلی نوتلاست که در برخی از ترایفل‌های شکلاتی هم استفاده می‌شه؛ همچنین در تهیه تارت هم کاربرد داره. علاوه‌بر این روغن فندق هم یکی از محصولات بی‌نظیر این مغز مغذیه که به‌عنوان یه طعم‌دهنده قوی در آشپزی استفاده می‌شه.
جالبه بدونین ترکیب فندق و عسل، تاثیرات شگفت‌انگیز و معجزه‌آسایی رو در پی داره. اگه از نقرس رنج می‌برین 30 دونه فندق با یه قاشق عسل رو در وعده صبحانه به همراه یه لیوان شیر مصرف کنین. برای درمان سرفه‌های مزمن هم ترکیب 30 گرم مغز فندق به‌همراه عسل بسیار موثره. توصیه می‌شه افرادی که با بیماری MS دست‌وپنجه نرم می‌کنن، مصرف روزانه 20 دونه فندق رو در برنامه غذاییشون قرار بدن.

ترکیب فندق با شکلات

انواع فندق و خواص آن‌ها

فندق یکی از آجیل‌های درختی محبوب و مغذی محسوب می‌شه که خواص بی‌نظیری در حفظ سلامت و پیشگیری از بیماری‌ها داره. این آجیل خوشمزه و مفید انواع مختلفی داره که در ادامه به معرفی اون‌ها می‌پردازیم:

1. خواص فندق خام و بوداده

شاید این سوال براتون پیش بیاد که فندق خام برای چی خوبه و تفاوت اون با فندق بو داده چیه. واضحه که فندق خام و بوداده ویتامین‌های موجود در فندق رو دارا هستن؛ اما مصرف بیش‌از حد فندق شور یا بوداده ممکنه باعث افزایش فشار خون یا جمع‌شدن آب در زیر بدن بشه. بنابراین اگه برای حفظ سلامتی و پیشگیری و درمان بیماری‌ها، فندق رو در برنامه غذاییتون قرار دادین، بهتره فندق خام رو در رژیم غذاییتون داشته باشین.

2. خواص فندق ماکادمیا

فندق انواع مختلفی داره و فندق ماکادمیا یکی از معروف‌ترین اون‌ها محسوب می‌شه. این نوع فندق با مغز خامه‌ای بومی استرالیاست؛ اما در کشورهای دیگه‌ای مثل برزیل، هاوایی و … هم کاشت می‌شه. از خواص فندق استرالیایی یا ماکادمیا می‌توان به موارد بسیاری اشاره کرد؛ این مغز برای درمان بیماری‌هایی مثل مشکلات گوارشی، پوکی استخوان، کم‌خونی، بهبود مشکلات چشم و بینایی، درمان آرتروز و … مفید واقع شده. همچنین با تقویت پوست و مو، زیبایی و جوانی رو به افراد هدیه می‌کنه و در تامین انرژی مورد نیاز بدن هم موثره.

خواص فندق ماکادمیا

نتیجه گیری

فندق با خواص بی‌نهایت، تاثیرات شگفت‌انگیزی در سلامت، شادابی و انرژی افراد داره. این مغز پرخاصیت با تزریق انواع ویتامین‌ها، شما رو در برابر بیماری‌ها مقاوم می‌کنه، همین‌طور افراد مبتلا به دیابت یا فشار خون رو بهبود می‌بخشه. راز استفاده مفید از این مغز، اصولی و به‌اندازه‌بودن اونه. شما باید در مصرف فندق اعتدال به خرج بدین و به‌صورت مداوم و منظم اون رو وارد برنامه غذاییتون بکنین. مهم‌تر از هر چیزی کیفیت و تازگی محصوله، شما با خرید از فروشگاه آنلاین خرید آجیل و خشکبار ناتژی می‌تونین تازه‌ترین و مرغوب‌ترین محصولات رو دریافت کنین.

سوالات متداول

1- خواص فندق خام و بوداده متفاوت است؟
فندق خام و بوداده ویتامین‌های موجود در فندق رو دارا هستن؛ اما مصرف بیش‌از حد فندق شور یا بوداده ممکنه باعث افزایش فشار خون یا جمع‌شدن آب در زیر بدن بشه.

2- فندق چه تاثیری بر سلامتی داره؟
فندق یه پک کامل از ویتامین‌هاست که تزریق اون به بدن، تاثیرات شگفت‌انگیزی رو بر جای می‌زاره. شما می‌تونین برای حفظ سلامت عمومی بدنتون اون رو مصرف کنین یا برای درمان بیماری‌ها از اون بهره ببرین، همچنین در حفظ زیبایی و انرژی بدونتون هم نقش مستقیمی داره.

3- خواص فندق برای مادران باردار چیه؟
فندق با تزریق مواد مغذی مثل پروتئین، ویتامین و انواع املاح معدنی می‌تونه به تقویت سیستم ایمنی مادر کمک کنه و به جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های عفونی می‌پردازه.

4- برای درمان سرماخوردگی چه مقدار فندق مصرف کنیم؟
مصرف تنها چند دونه از فندق به‌صورت روزانه، حجم بالایی از آنتی‌اکسیدان‌ها، منیزیم، سدیم، پتاسیم و ویتامین C رو به بدن می‌رسونه. انواع ریزمغذی‌ها در فندق به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کنن؛ همچنین ویتامین E موجود در فندق و آنتی‌اکسیدان‌های اون، نقش موثری در کاهش التهابات بدن و درمان سرماخوردگی دارن.

5- خواص کره فندق با خواص مغز فندق متفاوته؟
کره فندق در واقع شکل آسیاب‌شده و خمیری فندق محسوب می‌شه که خواص اصلی اون به‌طور کامل حفظ شده.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *