تفاوت پسته اکبری و احمد آقایی + عکس

تفاوت پسته اکبری و احمد آقایی

اگر به دنبال خرید پسته رفته باشید حتما با اسم پسته اکبری و پسته احمد اقایی مواجه شدین و براتون سوال شده که چرا قیمت پسته احمداقایی از پسته اکبری پایین‌تره؟ مگه تفاوت پسته اکبری و احمدآقایی چیه؟ توی این مطلب میخوایم بهتون درباره تقاوت پسته احمد آقایی و اکبری بگیم تا اگر قصد خرید آجیل آنلاین دارین، موقع خرید خیلی راحت بتونین فرق پسته اکبری و احمدآقایی رو از روی عکس هم تشخیص بدین و با اطمینان خرید کنین.

تفاوت پسته اکبری و احمدآقایی

تفاوت پسته اکبری و احمد آقایی خیلی زیاده و فاکتورهای زیادی برای تشخیص فرق پسته احمد آقایی با اکبری وجود داره. توی این بخش درباره تفاوت پسته احمد آقایی و اکبری صحبت خواهیم کرد. این دو پسته از نظر موارد زیر قابل بررسی و تفکیک هستن.

  • تفاوت ظاهری پسته اکبری و احمد آقایی
  • تفاوت قیمت پسته اکبری و احمد آقایی
  • تفاوت طعم پسته اکبری با احمدآقایی
  • نوع درخت و باردهی درخت پسته احمد آقایی و اکبری

تفاوت پسته اکبری و احمد اقایی

تفاوت پسته اکبری و احمد آقایی از لحاظ ظاهر

مهم‌ترین تفاوت پسته اکبری و احمد اقایی در ظاهر اون هاست. این دو تا پسته از نظر ظاهری شبیه به هم هستن، ولی پسته اکبری ظاهری مجلسی و کشیده داره اما پسته احمد آقایی کمی پهن‌تر و گردتره. تازه پسته اکبری خیلی درشت‌تر و روشن‌تر از پسته احمدآقاییه.

  • پسته اکبری تو ایران حسابی معروفه و بهش میگن پسته اشرافی و مجلسی. تو شب عید و مهمونی ها حتما توی آجیل پیدا میشه. پسته اکبری به اسم پسته عبداللهی هم شناخته میشه.
  • پسته احمد آقایی هم یه نوع پسته خیلی محبوبه که مزه شیرین و به یاد موندنی داره، اما پسته اکبری اعیانی‌تره و برای مهمونی ها و موقعیت های خاص خیلی مناسبه.
  • یک فرق بین پسته اکبری و احمد آقایی، رنگ مغزِشونه. مغز پسته اکبری قهوه ای بنفشه، ولی مغز پسته احمد آقایی قرمز روشن تا ارغوانیه. رنگ پوسته ی پسته اکبری هم کرم تیره و رنگ پوسته ی پسته احمد آقایی سفید استخوانیه.
  • یک تفاوت پسته اکبری و احمد اقایی هم اینه که پسته اکبری خندان‌تره و مغز تیره‌تری هم داره، به همین خاطر بیشتر ازش توی آجیل عید و مجالس مهم استفاده می‌شه. برخی افراد خرید پسته اکبری توی پک‌های شیک رو به قصد هدیه و سوغات انجام میدن. پسته احمد آقایی مغز روشن‌تری داره و به پسته لب ماتیکی هم مشهوره.

خصوصیت پسته اکبری به صورت خلاصه:

  • کشیده و بلندتر از پسته احمد آقایی
  • کاملا خندان
  • پوسته ی کرم تیره
  • مغز بنفش قهوه ای

پسته اکبری

خصوصیت پسته احمد آقایی به صورت خلاصه:

  • کوتاه‌تر از پسته اکبری
  • یک طرف بسته یک طرف باز
  • پوسته ی سفید استخوانی
  • مغز قرمز روشن تا ارغوانی

پسته احمد آقایی

تفاوت پسته اکبری و احمد آقایی از لحاظ قیمت

به صورت کلی قیمت پسته به عوامل مختلفی بستگی داره و یکی از تفاوت های پسته اکبری و احمدآقایی قیمتشونه. قیمت پسته احمد آقایی نسبت به پسته اکبری کمتره، دلیلش هم اینه که پسته اکبری پسته مجلسی و کم بارده هست و نسبت به احمدآقایی قیمت بالاتری داره. این موضوع باعث میشه که تفاوت قیمت پسته اکبری و احمدآقایی به وجود بیاد.

تفاوت پسته اکبری و احمدآقایی از لحاظ کیفیت

توی کیفیت فرق بین پسته اکبری و احمدآقایی وجود نداره. هر دو این پسته ها بسیار باکیفیت و خوشمزه هستن، اما پسته اکبری برای استفاده توی مجالس یا به عنوان سوغات گزینه بهتریه که اون هم به خاطر ظاهر خاص و مجلسیشه. پسته احمد آقایی بیشتر به خاطر طعم خاصش توی شیرینی ها و دسرها استفاده میشه.

تفاوت کیفیت پسته اکبری و احمد آقایی

تفاوت درخت پسته اکبری و احمدآقایی

درسته که پسته احمد آقایی و اکبری از نظر ظاهری شبیه به هم هستن، اما یه سری تفاوت های دیگه مثل زمان باردهی هم دارن که خوبه بدونیم. تفاوت درخت پسته اکبری و احمدآقایی اینه که هر سال نمیشه از درخت اکبری محصول برداشت. به این پدیده میگن سال آوری. این موضوع یه عیب بزرگ برای پسته اکبری تو رفسنجانه. درخت های پسته اکبری باید یه دوره ی خاصی از سرمای زمستان رو پشت سر بذارن، و اگه این اتفاق تو زمستان نیفته، اون سال محصول خوبی نمیدن. در مقابل پسته احمد آقایی اینطوری نیست و میشه تو هر شرایطی پرورشش داد. به همین دلیل، کاشت این نوع پسته برای کشاورزان به صرفه تره. پسته اکبری دیرتر از پسته احمد آقایی گل میده. به همین دلیل، به عنوان یه پسته دیررس شناخته میشه، ولی پسته احمد آقایی زودتر گل میده و جزو پسته های زودرس محسوب میشه.

تفاوت درخت پسته اکبری و احمد اقایی

پسته احمد آقایی بهتره یا اکبری

نمیشه گفت که بین پسته اکبری یا احمد آقایی کدوم بهتره، درواقع کاربردهای این دو پسته خیلی باهم فرق داره و باید اول مشخص کنین که برای چه کاری پسته میخواین؟ اگر میخواین برای مهمانی ویژه پسته تهیه کنین یا پسته هدیه بدین، پسته اکبری گزینه بهتریه. اما برای مصرف توی شیرینی و خوردن روزانه خرید پسته احمد آقایی منطقی‌تره.

خرید پسته اکبری و احمد آقایی از ناتژی

حالا که با تفاوت های پسته ها آشنا شدین و میدونین که براتون پسته اکبری بهتر است یا احمد آقایی، ممکنه دغدغتون پیدا کردن پسته باکیفیت و مرغوب باشه. اگر به دنبال خرید پسته آنلاین و باکیفیت هستین، پیشنهاد می‌کنم خریدتون رو از وبسایت ناتژی انجام بدین. ناتژی تولید کننده پسته هست و پسته با کیفیت و مرغوب رو بدون واسطه با بهترین قیمت به دست شما میرسونه.
شما می‌تونین پسته احمد اقایی یا اکبری رو با قیمت مناسب در وزن‌های مختلف و بسته‌بندی زیپ‌کیف یا قوطی فلزی (به انتخاب خودتون) از وبسایت ناتژی خریداری کنین و با ارسال رایگان به سراسر کشور (برای خریدهای بالای 500 هزارتومان) درب منزل تحویل بگیرید.

خرید پسته اکبری و احمد آقایی از ناتژی

پسته اکبری و احمد آقایی تو چه آجیل هایی استفاده میشن؟

پسته احمدآقایی توی آجیل شیرین یا همون آجیل شب یلدا استفاده می‌شه، اما پسته اکبری توی آجیل های زیر استفاده میشه:

  • آجیل نوروز
  • آجیل چهار مغز
  • آجیل پنج مغز
  • آجیل انرژی زا
  • آجیل عربی
  • آجیل تبریزی

سوالات متداول درباره تفاوت پسته اکبری و احمد اقایی

1- پسته اکبری گران تره یا پسته احمد اقایی؟
پسته اکبری به دلیل باردهی کم، مجلسی و شیک بودن نسبت به پسته احمدآقایی قیمت بالاتری داره.

2- پسته احمد آقایی بخریم یا اکبری؟
اگر برای مصارف خانگی و شیرینی‌پزی میخواین پسته بخرین پسته احمدآقایی بهتره، اما اگر به دنبال پسته مجلسی و کشیده هستین بهتره برین سراغ پسته اکبری.

3- تفاوت ظاهری پسته اکبری و احمد آقایی چیه؟
پسته اکبری کشیده‌تر، روشن‌تر و خندان‌تر از پسته احمدآقاییه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *