6 آجیل برای سلامت قلب و بیماران قلبی

آجیل مفید برای سلامت قلب

سلامت قلب به‌عنوان مرکز و اصلی‌ترین قسمت بدن، از اهمیت بالایی برخورداره. برای اینکه بتونین از این عضو مهم و حیاتی محافظت کنین باید تغذیه مناسب و سالمی داشته باشین. مصرف آجیل‌ها به‌عنوان منبعی از پروتئین‌ها، فیبر و ویتامین‌های متعدد، می‌تونه رژیمی مناسب برای حفظ سلامت قلب و پیشگیری از بیماری‌های قلبی باشه. اگرچه آجیل برای سلامت قلب مفیده؛ اما برخی از اون‌ها می‌تونن تاثیرات بهتر و موثرتری روی سلامت قلب شما داشته باشن. برای همین خوبه که بهترین آجیل برای قلب رو بشناسین و از خواص بی‌نظیر اون بهره ببرین.

چرا آجیل برای قلب مفیده

آجیل با منبعی غنی از پروتئین و چربی‌های سالم برای سلامت قلب مفیده. این دونه‌های روغنی مملو از چربی‌های مفید، پروتئین گیاهی، فیبر و ریزمغذی‌هایی مثل منیزیم، پتاسیم و … بهترین انتخاب برای مبارزه با بیماری‌های قلبی و حفظ سلامت قلبه. جالبه بدونین خوردن آجیل برای سلامت قلب به‌شدت توصیه می‌شه؛ چون این مغزهای جادویی در کاهش کلسترول بد و کاهش سطح تری‌گلیسرید بدن موثر هستن. کاهش کلسترول در نهایت کاهش خطر بیماری‌های قلبی رو به‌همراه داره و شما رو از مواجه ‌شدن با مشکلات قلبی‌وعروقی در امان نگه می‌داره.

   آجیل برای قلب مفیده

بهترین آجیل برای قلب و بیماران قلبی

برای داشتن قلب سالم و کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی، خوبه که آجیل‌ها رو به رژیم غذاییتون اضافه کنین. مصرف آجیل‌ها به‌دلیل پروتئین فراوان و چربی‌های مفید، می‌تونه از سلامت قلب شما حمایت کنه و به پیشگیری از بیماری‌های قلبی بپردازه. گردو به‌عنوان بهترین آجیل مفید برای قلب شناخته می‌شه؛ همچنین پسته، بادام، فندق و … از دیگر آجیل‌های مفید و موثر در قلب هستن. در ادامه شما رو با انواع مغزها برای سلامت قلب و خواص اون‌ها آشنا می‌کنیم:

1- گردو

گردو با منبعی غنی از چربی‌های مفید، مس و دیگر ویتامین‌های مغذی، یکی از بهترین آجیل ها برای قلب محسوب می‌شه. گردو در مقایسه با دیگر آجیل‌ها، بیشترین چربی‌های مفید رو در خودش جای داده و بهترین آجیل برای بیماران قلبی شناخته می‌شه. مس موجود در گردو در بهبود عملکرد سیستم ایمنی، رشد رگ‌های خونی و … موثره. همچنین با کنترل فشار خون، کاهش کلسترول بد و کاهش سطح تری‌گلیسرید می‌تونه خطر بیماری‌های قلبی رو برطرف کنه. مصرف روزانه 28 الی 57 گرم گردو می‌تونه عملکرد مغز رو بهبود می‌بخشه و مشکلاتی مثل زوال عقل، بیماری‌های قلبی و دیابت نوع 2 رو کاهش می‌ده. شما با خرید مغز گردو و مصرف مداوم و منظم اون می‌تونین از خواص آجیل برای قلب بهره ببرین.

گردو برای سلامت قلب

2- بادام

بادام بهترین آجیل برای محافظت از قلب شناخته می‌شه که با انواع ویتامین‌های مفید و مغذی محلول در چربی، به‌عنوان یه آنتی‌اکسیدان قوی عمل می‌کنه. این دونه مغذی با منبع خوبی از چربی‌های سالم، پروتئین، فیبر و مواد معدنی می‌تونه در کاهش کلسترول بد و در نهایت حذف مشکلات قلبی موثر باشه. مصرف روزانه 56 گرم بادام با کاهش قابل توجهی از کلسترول بد و بیماری‌های قلبی همراهه. با خرید بادام می‌تونین از خواص بی‌نظیر اون بهره ببرین و به روند بهبود بیماری های قلبی کمک کنین.

بادام برای سلامت قلب

3- پسته

اگه به‌دنبال بهترین آجیل برای بیماران قلبی هستین، پسته می‌تونه انتخاب مناسبی برای شما باشه. پسته با انواع ویتامین‌ها، فیبر فراوان و چربی‌های سالم، به‌عنوان مغز مقوی و مغذی برای سلامت قلب و کنترل بیماری‌های قلبی شناخته می‌شه. پسته با پتاسیم فراوان به کاهش فشار خون کمک می‌کنه و با کاهش فشار خون شاهد تاثیر پسته بر ضربان قلب خواهین بود؛ بر این اساس مصرف پسته با کنترل فشار خون و تنظیم ریتم قلب در ارتباطه. وجود فیبر بسیار در این آجیل پرخاصیت، مانع از جذب کلسترول در روده‌ها می‌شه؛ همچنین مصرف مداوم و منظم اون در کاهش کلسترول بد خون موثره.
مصرف پسته با چربی‌های غیر اشباع فراوان، افزایش سطح کلسترول خوب و کاهش کلسترول بد رو به‌همراه داره. علاوه‌بر این، با مصرف پسته شاهد کنترل سطح قند خون و افزایش آنتی‌اکسیدان‌های دریافتی هستین؛ مصرف آمینو اسیدهای موجود در پسته در حفظ عروق خونی موثره و احتمال گرفتگی اون‌ها رو از بین می‌بره. برای تاثیر آجیل در سلامت قلب، بهتره از پسته تازه و مرغوب استفاده کنین. خرید پسته ناتژی می‌تونه گزینه مناسبی باشه چون از کیفیت بالایی برخوردارن.

پسته برای سلامت قلب

4- بادام هندی

کاهش خطر بیماری‌های قلبی و کاهش سطح کلسترول بد خون، از خواص بادام هندی برای قلب به‌حساب می‌آد. مصرف منظم و مرتب این نوع مغز مفید، بر کاهش فشار خون و سلامت قلب موثره. چربی‌های سالم و فراوان موجود در بادام هندی، خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی‌وعروقی رو از بین می‌بره. بادام هندی با ویتامین‌ها، املاح معدنی و خواص بسیار، به‌عنوان آجیل مناسب بیماران قلبی شناخته می‌شه. بنابراین بهتره خرید بادام هندی درجه یک رو به رژیم غذاییتون اضافه کنین و از خواص بی‌شمار آن بهره‌مند بشین.

بادام هندی برای قلب

5- فندق

برای مشاهد تاثیر آجیل در سلامت قلب، مصرف فندق رو در برنامه غذاییتون قرار بدین. فندق با آنتی‌اکسیدان و چربی‌های سالم فراوان در کاهش کلسترول خون و حذف بیماری‌های قلبی موثره. مصرف مداوم و منظم فندق، میزان کلسترول، تری‌گلیسیرید و سطح کلسترول LDL رو کاهش می‌ده و سلامت شرایین و التهابات رو بهبود می‌بخشه. همچنین اسیدهای چرب، فیبر، آنتی‌اکسیدان‌ها، پتاسیم و منیزیم موجود در فندق هم می‌تونه در تنظیم فشار خون و در نهایت سلامت قلب موثر باشه. مصرف روزانه 29 الی 69 گرم فندق، در بهبود سلامت قلب نقش اساسی ایفا می‌کنه؛ با خرید فندق تازه و مرغوب می‌تونین از مزایا بی‌شمار آن بهره‌مند شد. قیمت فندق در مقایسه با ارزش غذایی اون، بسیار مناسب و معقوله.

فندق برای سلامت قلب

6- بادام زمینی

بادام زمینی از دیگر آجیل های مفید برای قلب محسوب می‌شه که با محتوای بالای چربی برای یه زندگی سالم و طولانی مناسبه. یکی از خواص بادام زمینی اینه که در کاهش خطر مرگ‌ومیر ناشی از مشکلات قلبی‌وعروقی بسیار موثره. مواد مغذی فراوان مثل اسیدهای چرب غیر اشباع، پروتئین، فیبر، مواد معدنی و … موجود در بادام زمینی، خواص محافظتی مثل سلامت قلب، ضد التهاب، ضد سرطان و … به‌همراه داره. جالبه بدونین افرادی که در هفته دوبار بادام زمینی مصرف می‌کنن کمتر در معرض خطر بیماری عروق کرونر هستن. بر اساس تحقیقات انجام‌شده، بین مصرف بادام زمینی و کاهش خطر مرگ‌ومیر ناشی از حمله قلبی رابطه مستقیمی وجود داره؛ مصرف این دونه شگفت‌انگیز، خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی‌وعروقی رو 23 الی 28 درصد کاهش می‌ده.

بادام زمینی برای سلامت قلب

کدام خشکبار برای سلامت قلب مفیده؟

مویز با مقادیر بالایی از فیبر و مواد مغذی بسیار مثل فولات، پتاسیم و آهن، از آجیل و خشکبار مفید برای سلامت قلب محسوب می‌شه. مویز و تپش قلب با هم در ارتباط مستقیم هستن؛ مصرف مویز باعث کاهش استرس و در نتیجه تنظیم ضربان قلب می‌شه. مصرف مویز می‌تونه به کاهش کلسترول، کنترل قند خون و حفظ سلامت قلب کمک کنه.

مویز برای سلامت قلب

خواص آجیل برای قلب

آجیل برای سلامت قلب افراد در سنین مختلف بسیار زیاده. این ماده مغذی به‌دلیل چربی‌های مفید غیر اشباع در کاهش التهابات بدن موثره. همچنین با کاهش کلسترول بد، از شما در برابر بیماری‌های قلبی‌وعروقی محافظت می‌کنه. بیماران قلبی با مصرف منظم و مداوم مغزیجات، می‌تونن از خطر مرگ در امان باشن و وضعیت خود رو بهبود ببخشن. جالبه بدونین آجیل برای تشکیل قلب جنین هم کاربرد داره؛ مصرف مغزها در دوران بارداری علاوه‌بر سلامت مادر، رشد جنین رو به‌همراه داره.

مضرات آجیل برای قلب

خواص بی‌شمار آجیل برای قلب رو نمی‌شه نادیده گرفت؛ اما در کنار خواص بسیار، آجیل مضرات محدودی هم برای قلب می‌تونه داشته باشه. جالبه بدونین بادام زمینی به‌دلیل دو نوع پروتئین به نام آراچین و کوناراچین، باعث بروز واکنش‌های آلرژیک در بدن می‌شه و این می‌تونه از مضرات بادام زمینی برای قلب باشه. برای جلوگیری از عوارض مصرف بادام زمینی، باید در خوردن اون تعادل به‌خرج بدین تا به‌جای مضرات، از خواص متعدد اون بهره ببرین. گردو هم با محتویات شیمیایی می‌تونه عوارض مختلفی برای بدن داشته باشه. اگرچه گردو سرشار از چربی‌های مفیده؛ اما مصرف بیش‌از اندازه اون ممکنه نتیجه عکس داشته باشه و سلامت قلب رو به‌خط بندازه. بنابراین وجود مضرات گردو برای قلب می‌تونه به‌دلیل مصرف بیش‌از اندازه اون باشه. البته این موضوع در مورد دیگر مغزها هم صدق می‌کنه؛ برای اینکه بتونین از خواص بی‌نظیر مغزیجات بهره ببرین باید اون‌ها رو به‌صورت متعادل و کنترل‌شده مصرف کنین.

مضرات آجیل برای سلامت قلب

بیماران قلبی چه آجیلی نخورند؟

آجیل‌ها با منبعی غنی از ویتامین‌ها، املاح معدنی، اسیدهای چرب و … می‌تونن در سلامت قلب افراد مفید و موثر باشن. مصرف آجیل‌ها برای بیماران قلبی هیچ محدودیتی نداره؛ برعکس می‌تونه در بهبود وضعیت اون‌ها موثر باشه. بیماران قلبی با مصرف منظم و مداوم مغزها می‌تونن شاهد اثرات شگفت‌انگیز اون‌ها در بدن خود باشن. تنها موردی که باید در مورد بیماران قلبی مورد توجه قرار بگیره، میزان مصرف آجیل‌هاست. شما باید در خوردن این مغزهای مفید زیاده‌روی نکنین تا با مشکلاتی مثل گرفتگی رگ‌ها و افزایش فشار خون روبه‌رو نشین. در واقع مغزها به‌خودی خود، ضرری برای افراد و سلامت قلب اون‌ها ندارن؛ اما عدم تعادل در مصرف اون‌ها می‌تونه مشکلات عمده‌ای رو به‌همراه داشته باشه. با این اوصاف برای مصرف مغزها برنامه‌ای منظم و مداوم بچینید تا از خواص بی‌شمار اون‌ها بهره ببرین.

میزان خوردن آجیل برای سلامت قلب

بر اساس تحقیقات انجام‌شده، 80 درصد آجیل‌ها حاوی چربی‌های غیر اشباع و مفیده. اگرچه این نوع چربی‌ها سالم هستن؛ اما از کارایی بالایی برخوردارن. بر این اساس لازمه در مصرف اون‌ها اعتدال به‌خرج بدین. در حالت ایده‌آل و برای تضمین سلامت قلب افراد، مصرف یه مشت آجیل یا دو قاشق غذاخوری کره آجیل، می‌تونه مفید باشه. برای حفظ سلامت قلب مصرف چهار وعده آجیل بدون نمک در هفته توصیه می‌شه؛ همچنین مصرف آجیل خام یا بوداده بر آجیل پخته‌شده یا روغن اون‌ها ارجحیت داره. مصرف آجیل‌ها به‌عنوان بخشی از رژیم غذایی، سلامت قلب رو تضمین می‌کنه؛ بنابراین مصرف مداوم و منظم این دونه‌های روغنی رو جدی بگیرین.

میزان خوردن آجیل برای سلامت قلب

خرید آجیل برای سلامت قلب از ناتژی

آجیل‌ها با ویتامین‌های مختلف و متنوع، تاثیری مستقیم بر سلامت قلب افراد دارن. بیماران قلبی برای بهبود وضعیت جسمی خود می‌تونن مصرف مغزها رو در برنامه غذاییشون بزارن و از خواص بی‌نظیر اون‌ها بهره ببرن. آجیل‌ها به‌دلیل وجود انواع ویتامین‌ها، املاح معدنی و چربی‌های سالم، برای افراد در سنین مختلف مفیده؛ همچنین سلامت قلب مادران باردار و حتی تشکیل قلب جنین هم از اثرات مصرف این دونه‌های روغنی محسوب می‌شه. برای مشاهده اثرات مثبت آجیل‌ها، بهتره از مغزهای خام و مرغوب استفاده کنین.

سوالات متداول

آجیل برای بیماران قلبی خوبه؟
آجیل با مواد مغذی بسیاری مثل چربی‌های سالم، پروتئین و املاح معدنی، فواید بسیاری برای سلامت قلب افراد داره.

کدام آجیل برای بیماران قلبی مفیده؟
انواع آجیل‌هایی مثل گردو، بادام، پسته و … می‌تونن برای بیماران قلبی مفید باشه؛ اما لازمه که در مصرف اون اعتدال رو رعایت کنن.

مصرف چه مقدار آجیل برای بیماران قلبی لازمه؟
در حالت ایده‌آل و برای تضمین سلامت قلب افراد، مصرف یه مشت آجیل یا دو قاشق غذاخوری کره آجیل، می‌تونه مفید باشه. برای حفظ سلامت قلب مصرف چهار وعده آجیل بدون نمک در هفته توصیه می‌شه؛ همچنین مصرف آجیل خام یا بوداده بر آجیل پخته‌شده یا روغن اون‌ها ارجحیت داره.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *