4 میان وعده برای مدرسه | خوشمزه و مقوی

میان وعده برای مدرسه

کودکی و نوجوانی از مهم‌ترین دوران زندگی هر فردی است چون بخش زیادی از فرآیند رشد و بلوغ جسمی و روحی در این دوران اتفاق میفته و به همین دلیل هم والدین باید توجه بیش‌تری به نیازهای کودکانشان نشان بدهند تا دچار اختلال عملکردی در فرایند تکامل نشن. یکی از این نیازها، تغذیه مناسبه و از اون جایی که بچه‌ها بخش زیادی از زمانشون رو در مدرسه سپری می‌کنند، تهیه میان وعده مناسب برای مدرسه بچه‌ها که نیازهای بدنشون رو به بهترین شکل ممکن تامین کنه اهمیت زیادی داره. در این مطلب از بهترین میان وعده برای مدرسه بچه‌ها میگیم و اهمیت میان وعده مدرسه سالم رو بررسی می‌کنیم.

چرا میان وعده دانش آموزان مهمه؟

کودکی و نوجوانی سنین مهمی به حساب میان چون در این دوران بخش مهمی از رشد ذهنی و جسمی اتفاق میوفته. برای مثال عضلات و استخوان‌های افراد در این سنین بیش‌ترین درصد رشد رو دارند و به همین دلیل هم بسیار مهمه که اصول تغذیه‌ای کاملا رعایت بشه و به گونه‌ای باشه که همه مواد غذایی مورد نیاز در اختیار کودک قرار بگیره.
کودکان بخش زیادی از روزشون رو در مدرسه می‌گذرونند و به همین دلیل هم میشه بخش زیادی از مواد غذایی مورد نیاز بدنشون را به صورت روتین در اختیارشون قرار داد. اهمیت میان وعده برای مدرسه کودک به اندازه‌ای زیاده که اغلب ذهن والدین رو به خودش مشغول میکنه. حالا اگه کودک شما بد غذا هم باشه که مشکل صد برابر میشه و پیدا کردن بهترین میان وعده‌ها برای مدرسه به معضل بزرگ‌تری تبدیل میشه و برای درست کردن این خوراکی‌ها باید صبر و حوصله بیش‌تری به خرج داد تا بچه‌ها به خوردنشون ترغیب بشن.

میان وعده برای مدرسه

بهترین میان وعده‌ها برای دانش آموزان

متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند مواد مغذی مثل پروتئین، ویتامین، کربوهیدرات، اسیدهای چرب امگا 3، فیبر و … به مقدار کافی در انواع میان وعده برای مدرسه وجود داشته باشه. این مواد مغذی در خوراکی‌هایی مثل انواع میوه، لبنیات، آجیل، سبزیجات و … به وفور وجود دارند. انواع مغزهای خوراکی از جمله مغذی‌ترین خوراکی‌هایی هستند که می‌تونید به عنوان میان وعده مدرسه بچه‌ها استفاده کنید. شما با خرید آجیل آنلاین میتونید مغزهای خوراکی رو تو میان وعده کودکانتون قرار بدید. در ادامه به سراغ چند ایده میان وعده برای مدرسه میریم.

1. شیر و لبنیات

لیست میان وعده برای مدرسه را با شیر و لبنیات آغاز می‌کنیم که مصرفشون در همه سنین به ویژه کودکی و نوجوانی اهمیت زیادی داره. شیر و محصولات لبنی مثل ماست، کشک، پنیر و … سرشار از کلسیم و ویتامین دی هستند که در رشد و تکامل استخوان‌ها و دندان‌های کودکان نقش مهمی ایفا می‌کنند و از مشکلاتی مثل ریزش مو هم تا حد زیادی جلوگیری می‌کنند؛ به همین دلیل هم توصیه میشه شیر در میان وعده مدرسه بچه‌ها حتما جا داشته باشه.
با این حال بسیاری از بچه‌ها با طعم شیر خالص میانه خوبی ندارند و به همین دلیل هم از مصرفش خودداری می‌کنند. در این شرایط توصیه می‌کنیم شیر رو با میوه‌هایی مثل موز یا مغزهای خوراکی مثل آجیل چهار مغز ترکیب کنید تا هم طعمش جذاب‌تر بشه و هم خواصش چند برابر بشه.
یکی دیگه از راه‌های استفاده از لبنیات به عنوان میان وعده‌ی سالم برای مدرسه، نان و پنیر است. شما می‌تونید با ترکیب انواع سبزیجات و مغزها این خوراکی ساده را به ترکیب جذاب‌تری تبدیل کنید. همچنین کشک خشک هم در صورت نداشتن نمک میان وعده کم کالری برای مدرسه به حساب میاد که بسیاری از بچه‌ها حسابی دوستش دارند. در نهایت شما می‌تونید انواع میوه‌های فصل رو با ماست شیرین ترکیب کنید و با یک وعده ماست میوه‌ای خوش رنگ و خوشمزه بچه‌ها رو حسابی خوشحال و سرحال کنید.

ماست میوه ای برای میان وعده کودکان

2. انواع میوه و سبزیجات

انواع میوه و سبزیجات هم از میان وعده های سالم برای دانش آموزان به حساب میان چون هم سرشار از ویتامین هستند که بر رشد و سلامت کلی بدن نقش دارند و هم به دلیل فیبر بالاشون برای گوارش کودکان بسیار خوبن و از بروز بیماری‌هایی مثل یبوست جلوگیری می‌کنند. یکی از راه‌هایی که می‌تونید از سبزیجات به عنوان میان وعده های سالم برای مدرسه استفاده کنید اینه که اونا رو به قطعات کوچک برش بدید و با انواع دیپ‌های سالم مثل ماست، پنیر، حمص و … سرو کنید. می‌تونید برای این کار سبزیجاتی مثل هویج، خیار، گوجه، کلم بروکلی، گل کلم، ذرت و … استفاده کنید.
همچنین می‌تونید میوه جات تازه آبمیوه‌های دست ساز رو در رژیم غذایی بچه‌ها قرار بدید یا از میوه‌های خشک استفاده کنید. میوه‌های خشک جای کم‌تری می‌گیرند و معمولا خوردنشون به عنوان تنقلات برای بچه‌ها دوست داشتنیه اما توجه داشته باشید که قند و کالری بالاتری داره و به همین دلیل هم نباید در مصرفشون افراط بشه. با این اوصاف خرید میوه خشک و انواع خشکبار و استفاده از اونا به عنوان میان وعده برای دانش آموزان را فراموش نکنید.

انوع میوه و سبزیجات برای میان وعده کودکان

3. آجیل و مغزیجات خوراکی

آجیل و مغزیجات خوراکی بهترین میان وعده برای دانش آموزان به حساب میاد چون سرشار از مواد مغذی مثل فیبر، انواع ویتامین، پروتئین، آنتی اکسیدان، امگا 3، کلسیم و … است که همه اونا برای رشد و نمو کودکان و نوجوانان ضروریه. مغزهای خوراکی مثل گردو، بادام درختی، پسته، بادام زمینی، بادام هندی و… می‌تونند به عنوان میان وعده مناسب دانش آموزان استفاده بشن البته توجه داشته باشید چون نوجوانان در سن بلوغ مستعد مشکلاتی مثل چاقی و جوش صورت هستند نباید در مصرفش اصلا افراط کرد.
با این حال اگه با بچه بد غذایی طرف هستید که به سادگی سراغ این خوراکی ‌ای سالم نمیره، تزیین میان وعده برای مدرسه را فراموش نکنید. مثلا می‌تونید جو دوسر پرک رو با شیر یا ماست ترکیب و سپس با انواع مغزهای خوراکی و میوهای خشک و تازه تزئینش کنید و اون رو به یکی از خوشمزه‌ترین و جذاب‌ترین میان وعده‌های مناسب برای دانش آموزان تبدیل کنید. پس با توجه به خواص فوق‌العاده مغزهای خوراکی، پیشنهاد می‌کنیم مناسب‌ترین قیمت آجیل مخلوط رو در سایت ناتژی ببینید و خریدتون رو انجام بدید.

مغز پسته یک میان وعده برای کودکان

4. ساندویچ های سالم

ساندویچ سالم بهترین میان وعده برای دانش آموزان است. شما می‌تونید با کمی خلاقیت لقمه‌های ساده نان و پنیر را به اسنک‌های جذاب و خوش قیافه‌ای تبدیل کنید که خوردنشون برای بچه‌ها حسابی دوست داشتنیه. مثلا کره بادام زمینی همراه نان تست، موز و عسل میان وعده سالم و مقوی برای مدرسه است که بچه‌ها عاشقش میشن.
یا لقمه‌های حاوی انواع کوکو، کتلت و سبزیجات تازه از جمله خوراکی هایی که بچه‌ها دوستش دارند. اگه بچه شما بد غذا است می‌تونید از پیراشکی‌های خانگی گوشت و سبزیجات هم استفاده کنید و برای تکمیل کردن طعم این میان وعده سالم برای دانش آموزان، بهش کمی پنیر پیتزا یا پنیر فتا اضافه کنید. البته توجه داشته باشید که اگه پیراشکی‌ها رو به جای سرخ کردن با روغن در فر قرار بدید، سالم‌تره و کالری کم‌تری داره.

ساندویچ گرم یا سرد یک میان وعده برای کودکان

سوالات رایج

1- میان وعده های دانش آموزان باید حاوی که مواد مغذی باشه؟
میان وعده برای مدرسه باید شامل ترکیباتی مثل مثل پروتئین، ویتامین، کربوهیدرات، اسیدهای چرب امگا 3، فیبر و … باشه.

2- چرا اهمیت میان وعده برای دانش آموزان زیاده؟
چون کودکان و نوجوانان در سن رشد هستند و یک میان وعده مناسب میتونه مواد مغذی مورد نیاز بدنشون رو تامین کنه.

3- مصرف چه مقدار آجیل به عنوان میان وعده برای مدرسه مناسبه؟
معمولا مصرف یک مشت آجیل در طول روز مشکلی نداره و مصرف بیش‌تر از این مقدار میتونه مشکلاتی مثل چاقی و دل درد رو ایجاد کنه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *