تاثیر آجیل بر افزایش وزن + معرفی 5 آجیل چاق کننده

آجیل برای افزایش وزن

حتما شما هم در مورد تاثیر آجیل برای افزایش وزن شنیدید اما این موضوع تا چه اندازه واقعیت داره؟ واژه آجیل چاق کننده اساسا حقیقیه یا این خوراکی جذاب تاثیر زیادی در افزایش وزن نداره. مغزهای خوراکی سرشار از مواد مغذی مثل انواع ویتامین، پروتئین، آنتی اکسیدان، کلسیم، فیبر، اسیدهای چرب غیر اشباع و… هستند که تاثیر مستقیمی بر سلامت کلی بدن دارند. متخصصان تغذیه اعتقاد دارند که اگه آجیل‌های پرکالری را با الگوی خاصی و به صورت روزانه مصرف بشن، تاثیر مستقیمی بر چاقی صورت و بدن دارند. در این مطلب درباره آجیل‌های چاق کننده صحبت می‌کنیم و به این سوال پاسخ میدیم که «کدام مغز آجیل چاق کننده است؟»

چرا آجیل برای چاقی موثره؟

بعضی از مغزیجات برای چاقی توصیه میشن چون کالری نسبتا بالایی دارند و با پروتئین زیادشون باعث عضله سازی میشن. از انواع آجیل‌های چاق کننده می‌تونیم به گردو، بادام هندی، بادام زمینی، فندق و پسته اشاره کنیم. البته بعضی دیگه از مغزیجات خوراکی مثل بادام درختی در وهله اول به دلیل فیبر بالاشون به عنوان آجیل‌هایی برای کاهش وزن شناخته میشن اما خواص بادام فقط به لاغری محدود نمیشه و اگه همراه خرما، شیره انگور و خرما، موز و … مصرف بشه بر چاقی صورت و بدن هم تاثیر شگفت انگیزی داره.

آجیل برای افزایش وزن موثره

بهترین آجیل برای افزایش وزن

حالا که متوجه شدیم آجیل‌های چاق کننده یک افسانه نیست و گاهی کالری مغزیجات به اندازه‌ایه که می‌تونه باعث افزایش وزن بشه. وقت آن رسیده که بفهمیم دقیقا کدام آجیل چاق کننده است؟

1. گردو

کلسیم، آهن، منیزیم، پتاسیم، سدیم، روی و ویتامین‌هایی مثل گروه B تنها بخشی از مواد مغذی موجود در گردو هستند. با این حال از آن جایی که گردو چربی و کالری نسبتا بالایی داره، یک آجیل برای افزایش وزن به حساب میاد. البته توجه داشته باشید که چربی موجود در گردو از نوع چربی‌های غیر اشباع مثل امگا 3 است که چربی خوب خون رو افزایش و چربی بد رو کاهش میده؛ بنابراین مصرف متعادل گردو نه تنها ضرری نداره بلکه برای سلامت قلب و عروق هم عالیه.
اگه مغز گردو به صورت روتین در رژیم غذایی قرار داشته باشه و با خشکباری مثل خرما یا شیره خرما و ارده ترکیب بشه یک آجیل برای چاقی به حساب میاد و علاوه بر اون سلامت کلی بدنتون رو هم تضمین میکنه. پیشنهاد می‌کنیم برای اطلاع از قیمت مغز گردو به وب سایت ناتژی سر بزنید.

گردو برای چاقی بدن

2. فندق

یکی دیگه از انواع آجیل های چاق کننده فندق است. این آجیل در درجه اول سرشار از منیزیم و ویتامین E است و به همین دلیل هم از بروز بیماری‌های التهابی، آلزایمر و درد عضلات به شکل موثری جلوگیری میکنه. با این حال نسبت به سایر مغزیجات خوراکی کالری نسبتا بالایی داره و گزینه ایده‌آلی برای چاقی صورت و بدن به حساب میاد. در هر صورت اگه هدفتون از خوردن مغز فندق افزایش وزنه پیشنهاد می‌کنیم حتما اون رو به صورت بو داده یا در حالت‌هایی مثل کره فندق استفاده کنید.

مغز فندق مناسب برای افزایش وزن

3. بادام هندی

بادام هندی یکی از بهترین آجیل‌های افزایش وزن است چون جزو پرکالری‌ترین مغزیجات خوراکی به حساب میاد که از قضا پروتئین نسبتا زیادی هم داره و به همین دلیل مصرفش به بدنسازان در دوران افزایش حجم و عضله توصیه میشه. البته چربی موجود در بادام هندی عمدتا از نوع چربی‌های خوراکی خوبه و هرچند از انواع آجیل چاق کننده به حساب میاد اما چربی خون رو بالا نمی‌بره پس اگه قصد دارید وزنتون را افزایش بدید خرید بادام هندی را فراموش نکنید.

بادام هندی برای چاقی بدن

4. پسته

پسته یک آجیل برای افزایش وزن به حساب میاد. این مغز خوراکی جذاب در وهله اول به دلیل محتوای بالای آهنش شناخته می‌شود که برای درمان کم خونی و فقر آهن به شدت توصیه میشه اما از سوی دیگه به دلیل میزان نسبتا زیاد چربی‌های غیراشباع و کالری میتونه در رژیم افزایش وزن هم به عنوان یک آجیل چاق کننده گنجانده بشه؛ پس اگه قصد افزایش وزن دارید، با خرید پسته این مغز رو به برنامه غذاییتون اضافه کنید یا به عنوان میان وعده میل کنید. شما می‌تونید کالری آجیل‌ها از جمله پسته رو با اضافه کردنشون به ترکیباتی مثل شیر پرچرب، عسل، خرما، و سایر مغزهای خوراکی مثل بادام درختی و بادام زمینی چند برابر کنید.

پسته برای افزایش وزن

5. بادام زمینی

در پاسخ به سوال آجیل‌های چاق کننده کدامند، میتونیم به بادام زمینی اشاره کنیم که هم کالری نسبتا زیادی داره و هم به دلیل وجود پروتئین زیاد در عضله سازی بسیار موثره و به همین دلیل هم خوردنش در دوران افزایش حجم و عضله برای ورزشکاران به شدت توصیه میشه. بادام زمینی یک آجیل چاق کننده برای کودکان هم به حساب میاد و مصرفش به عنوان کره بادام زمینی در وعده صبحانه برای وزن گرفتن کودکان توصیه میشه. بادام زمینی و کره بادام زمینی برای افزایش وزن

میزان مصرف آجیل برای افزایش وزن

حالا که متوجه شدیم کدام آجیل چاق کننده هست به این مسئله می‌پردازیم که میزان مصرف آن برای افزایش وزن چقدره. تعیین این میزان در درجه اول به پارامترهایی مثل میزان کالری مغزیجات، سن و شرایط بدنی شما بستگی داره که توسط متخصصان تغذیه تعیین میشه. برای افزایش وزن می‌تونید روزانه چهار عدد از مغزهای چاق کننده مثل پسته و بادام زمینی را با دو عدد خرما مخلوط کنید و میل کنید. همچنین خرید آجیل مخلوط هم گزینه مناسبی برای میان وعده یا ترکیب با مواد عذایی به عنوان یک آجیل برای افزایش وزن هست. در نهایت توصیه می‌کنیم در مورد این مقدار با پزشک متخصص مشورت کنید چون مصرف افراطی انواع آجیل چاق کننده میتونه مشکلاتی مثل یبوست یا دل درد را به همراه داشته باشه.

میزان آجیل برای افزایش وزن

سوالات رایج

1- کدام آجیل برای چاقی مناسبه؟
آجیل هایی که کالری زیادی دارند برای چاقی مناسب هستند که از جمله اونا می‌تونیم به بادام هندی، فندق، بادام زمینی، گردو و پسته اشاره کنیم.

2- کدام آجیل چاق کننده صورت است؟
فندق، گردو و پسته بهترین آجیل های چاق کننده صورت به حساب میان.

3- آیا آجیل سویا چاق کننده است؟
آجیل سویا سرشار از فیبره و مصرف متعادلش بر کاهش وزن تاثیر داره.

4- آیا آجیل چاق کننده است یا نه؟
بعضی از آجیل‌های پرکالری مثل بادام هندی چاق کننده هستند اما سایر آجیل آجیل‌ها در صورت مصرف متعادل تاثیری بر افزایش وزن ندارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *