آجیل و خشکبار حاوی ویتامین دی

آجیل و خشکبار حاوی ویتامین دی

سبک مدرن زندگی امروز، به‌سختی اجازه جذب ویتامین دی از طریق نور خورشید رو به ما می‌ده. همین‌طور با افزایش سطح گرمایش جهانی، ماندن طولانی‌مدت در معرض نور آفتاب، می‌تونه سلامت افراد رو به خطر بندازه. این مشکلات باعث ‌شده تا افراد با کمبود ویتامین D در بزرگسالی روبه‌ رو بشن؛ برای دریافت دوز کافی از ویتامین دی، بهتره روش‌های دیگه رو امتحان کرد. یکی از این راه‌های مطمئن، می‌تونه مصرف منظم خشکبار و آجیل های حاوی ویتامین دی باشه؛ برای آشنایی با این نوع از مواد غذایی مفید، ما رو تا انتها همراهی کنین.

کدام آجیل ویتامین دی دارد؟

اگه به‌دنبال راهی طبیعی برای دریافت ویتامین D هستین، قرارگرفتن منظم در معرض نور خورشید تنها راه راحل ممکنه؛ اما اگه این امکان برای شما فراهم نیست بهتره مواد غذایی سالم و حاوی ویتامین دی رو به برنامه غذاییتون اضافه کنین. ویتامین دی از ما در برابر پوکی استخوان در سنین بالا محافظت می‌کنه و می‌تونه به پیشگیری از بیماری‌های استخوانی در کودکان کمک کنه؛ این نوع ویتامین رو می‌تونین از آجیل و خشکبارها دریافت کنین؛ با ما همراه باشین تا انواع آجیل حاوی ویتامین دی رو بهتون معرفی کنیم.

         آجیل حاوی ویتامین d

  • بادام درختی

اگرچه بادام به‌دلیل داشتن مقادیر بالایی از مواد مغذی بسیار محبوب و پرطرفداره؛ اما منبع خوبی از ویتامین D هم هست. بادام درختی آجیل حاوی ویتامین d محسوب می‌شه که منبعی عالی از پروتئین، مواد معدنی و چربی‌های سالمه، همین‌طور علاوه‌بر کلسیم و دیگر مواد مغذی، سهم ویتامین دی موجود در مغز بادام درختی رو نمی‌شه نادیده گرفت. افراد با مصرف بادام درختی می‌تونن ضمن دریافت ویتامین D مورد نیاز بدن، از ویتامین E و B هم بهره‌مند بشن. این نوع ویتامین‌ها در تولید انرژی و بهبود متابولیسم بدن موثر هستن. خرید بادام درختی آنلاین و اضافه‌کردن این ماده مغذی به رژیم غذایی، می‌تونه نتایج شگفت‌انگیزی رو به‌همراه داشته باشه.

بادام درختی حاوی ویتامین دی

  • فندق

فندق یکی دیگه از محبوب‌ترین و بهترین آجیل حاوی ویتامین دی به‌حساب می‌آد که در پخت شیرینی، دسر و … استفاده می‌شه. ویتامین d در آجیل فندق، تاثیرات معجزه‌آسایی در سلامت و تقویت روده‌ها به جای می‌زاره. مصرف منظم و مداوم این مغز مفید علاوه‌بر ویتامین D فراوان، مقادیر بالایی از منیزیم، آهن و مس رو به بدن شما تزریق می‌کنه. مغز فندق شور و خام رو می‌تونین به برنامه غذاییتون اضافه کنین و از خواص بی‌نظیر اون بهره ببرین؛ خوبه که مغز خام سالم و فاقد نمک رو در اولویت خرید فندق قرار بدین.

فندق حاوی ویتامین دی

  • گردو

از دیگر مغزیجات حاوی ویتامین دی، می‌توان به مغز خوشمزه و مقوی گردو اشاره کرد. ویتامین دی در مغز گردو می‌تونه به افزایش سلامت مغز و جلوگیری از اختلالات ذهنی کمک کنه. شما با خرید مغز گردو و مصرف منظم و مداوم اون می‌تونین از تمامی ویتامین‌های گردو مثل ویتامین B، ویتامین E، مس، منیزیم و روی هم بهره ببرین. آجیل حاوی ویتامین d گردو به کنترل دیابت، سلامت قلب، تقویت استخوان‌ها و پاکسازی کبد کمک می‌کنه؛ شما می‌تونین این ماده مغذی رو در وعده صبحانه، همراه با سالاد و … مصرف کنین.

گردو حاوی ویتامین دی

اهمیت ویتامین دی برای سلامت انسان

ویتامین D در سلامت بدن نقش موثری ایفا می‌کنه؛ این نوع ویتامین علاوه‌بر تضمین سلامتی افراد در پیشگیری از بیماری‌ها هم تاثیرگذاره. معمولا ویتامین دی از طریق تابش نور خورشید روی پوست بدن، جذب بدن می‌شه؛ اما به‌دلایل متعدد این امکان برای تمامی افراد فراهم نیست. به‌همین دلیل می‌توان به کمک مواد مغذی مثل خشکبار و آجیل، ویتامین d مورد نیاز بدن رو دریافت کرد و از خواص بی‌نظیر اون بهره برد.

خشکبار حاوی ویتامین دی

بزرگ‌ترین نقش ویتامین D کمک به جذب کلسیم در استخوان‌هاست؛ به‌همین دلیل مصرف میوه‌های خشک، آجیل و سایر مواد غذایی غنی از ویتامین D برای داشتن سبک زندگی سالم‌تر در درازمدت اهمیت بسیاری داره. مصرف انواع میوه خشک حاوی ویتامین دی از سالم‌ترین گزینه‌های برای دریافت ویتامین دی محسوب می‌شن. این مواد غذایی علاوه‌بر دسترسی آسان از قیمت مناسبی هم برخوردار هستن. برای آشنایی بیشتر با خشکبار حاوی ویتامین دی در ادامه با ما همراه باشین.

خشکبار حاوی ویتامین دی

  • زردآلو خشک

برگه زردآلو در لیست بهترین خشکبارهای حاوی ویتامین دی قرار می‌گیره. ویتامین دی موجود در زردآلو خشک در عملکرد بهتر استخوان‌ها و رشد اون‌ها موثره؛ علاوه‌بر این به‌دلیل وجود فلوئور از پوسیدگی دندان‌ها هم پیشگیری می‌کنه. برگه زردآلو خیس‌خورده و استفاده به‌صورت ناشتا، در هضم غذا و جلوگیری از یبوست هم موثره. این خوراکی خوشمزه علاوه‌بر ویتامین دی، از ویتامین‌های مختلف دیگه‌ای مثل پتاسیم، کلسیم، منیزیم، فیبر و ویتامین A سرشاره.

زرد آلو خشک

  • انجیر خشک

انجیر خشک منبعی غنی از ویتامین دی به‌حساب می‌آد که در کنار فسفر و کلسیم بالا، به بهبود تراکم استخوان کمک می‌کنه. ویتامین دی موجود در انجیر خشک، استخوان‌های شما رو قوی نگه می‌داره و از ابتلا به پوکی استخوان جلوگیری می‌کنه. سایر ویتامین‌هایی مثل A، B و C در این ماده مغذی، باعث هضم قوی و تنظیم فشار خون در بدن افراد می‌شه.

انجیر خشک

  • خرما خشک

خرمای خشک یکی از بهترین میوه‌های خشک حاوی ویتامین دی محسوب می‌شه که بسیار شیرین و خوش‌طعمه. این میوه خشک مفید و مغذی با مقدار بالایی از ویتامین B6 در تقویت انتقال‌دهنده‌های عصبی موثره. همچنین با مقادیر بالایی از آهن، پتاسیم و منیزیم در کنار ویتامین دی، مفیدترین خوراکی برای تضمین سلامت بدن افراد به‌حساب میاد.

خرما خشک

  • کشمش

کشمش یا انگور خشک از خشکبار حاوی ویتامین دی محسوب می‌شه که در کنار آجیل ویتامین‌های بی‌شماری رو به بدن می‌رسونه. کشمش پکیج کاملی از انواع ویتامین‌ها رو تشکیل می‌ده؛ ویتامین D، ویتامین C، ویتامین B6، فیبر و پتاسیم موجود در این خوراکی خوشمزه، فواید بسیاری رو به‌همراه داره. شما می‌تونین کشمش رو به‌همراه غذا یا به‌تنهایی مصرف کرده و ویتامین دی مورد نیاز بدنتون رو به‌خوبی دریافت کنین.

کشمش

تامین ویتامین دی بدن با آجیل و خشکبار ناتژی

کمبود ویتامین دی در بدن مشکلات متعددی رو به‌همراه داره؛ پوکی استخوان، مشکلات گوارشی، افسردگی و … از عوارض عدم مصرف ویتامین دی محسوب می‌شه. اگرچه دریافت ویتامین دی به‌صورت مستقیم از نور آفتاب دشواره؛ اما راه‌های آسون‌تری برای تامین ویتامین دی مورد نیاز بدن هم وجود داره. استفاده از آجیل های حاوی ویتامین دی می‌تونه بهترین انتخاب برای پیشگیری از عوارض ناشی از کمبود ویتامین دی باشه، با این اوصاف بهتره باکیفیت‌ترین و تازه‌ترین آجیل و خشکبار رو به برنامه غذاییتون اضافه کنین. فروشگاه آنلاین آجیل و خشکبار ناتژی، تازه‌ترین و مرغوب‌ترین محصولات رو به شما ارائه می‌ده.

سوالات متداول

1- کدام آجیل ویتامین دی دارد؟
آجیل‌ها منبعی غنی از ویتامین دی محسوب می‌شن؛ اما مصرف برخی از آن‌ها برای تامین ویتامین دی مورد نیاز بدن پیشنهاد می‌شه. گردو، بادام درختی و فندق از آجیل‌های مغذی و سرشار از ویتامین دی محسوب می‌شن.

2- کدام خشکبار ویتامین دی دارند؟
برای اینکه بتونین ویتامین دی مورد نیاز بدنتون رو تامین کنین، مصرف میوه‌های خشکی مثل زردآلو، انجیر و خرما رو در برنامه غذاییتون قرار بدین.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *