بهترین روش نگهداری آجیل

نگهداری آجیل

آجیل یکی از بهترین منابع غذایی برای تامین انرژی بدن به حساب میاد و به همین دلیل هم بسیاری از افراد ترجیح میدن حتما اون رو در رژیم غذایی‌شون قرار بدن. اما یکی از چالش‌هایی که با اون رو به رو میشن بهترین روش نگهداری آجیل به مدت طولانی است. این مسئله وقتی تشدید میشه که حجم زیادی آجیل خریده باشید و نتونید اون رو در مدت زمان کوتاه مصرف کنید مثل نگهداری آجیل عید. در هر صورت اگه شما هم دوست دارید به صورت روتین از انواع مغزهای خوراکی استفاده کنید اما با نگهداری آجیل برای مدت طولانی مشکل دارید، با این مقاله همراه باشید تا به راه حل مناسب برسید.

روش نگهداری آجیل

نگهداری آجیل و خشکبار به ویژه اگه به میزان زیاد تهیه شده باشه، نکته‌ایه که باید پیش از خرید بهش توجه ویژه‌ای کرد. در درجه اول توصیه می‌کنیم خرید آجیل را از یک فروشگاه معتبر انجام بدید تا محصول تازه و باکیفیتی به دستتون برسه، در این صورت می‌تونید با انواع و اقسام روش‌های نگهداری آجیل در خانه اون را تا چندین ماه مثل روز اول تازه و سالم نگه دارید و از طعم بی‌نظیر و خواص زیادش بهره ببرید.
به طور کلی برای نگهداری آجیل شور و آجیل شیرین باید اون رو از سه عامل نور، گرما و رطوبت دور نگه دارید. در این صورت مغزهای خوراکی شما برای مدت طولانی سالم می‌مونند. همچنین توجه داشته باشید که شما می‌تونید آجیل‌های با پوست رو نسبت به مغزهای خوراکی بدون پوست برای مدت طولانی‌تری نگهداری کنید چون پوست به عنوان یک سد دفاعی مقابل نور، رطوبت و گرما عمل میکنه.

   روش نگهداری از آجیل

3 روش نگهداری آجیل به مدت طولانی

اگه مقدار زیادی آجیل خریدید و به دنبال راه‌هایی برای نحوه نگهداری آجیل به مدت طولانی می‌گردید، در ادامه این روش‌ها را با هم بررسی می‌کنیم.

1. نگهداری آجیل در فریزر

فریزر بهترین راه نگهداری آجیل مخلوط و سایر آجیل ها برای مدت طولانی به حساب میاد چون هم تاریکه و هم دمای پایینی داره. البته برای این که از نفوذ رطوبت به مغزهای خوراکی جلوگیری کنید، پیشنهاد می‌کنیم حتما به جای کیسه فریزر از ظروف پلاستیکی و شیشه‌ای در دار استفاده کنید و مطمئن بشید هیچ هوایی به داخل ظرف نفوذ نمی‌کنه.
طرز نگهداری آجیل در فریزر به ویژه در تابستان یکی از راه‌هایی که به کمکش می‌تونید انواع مغزهای خوراکی را حتی تا یک سال هم تازه و سالم نگه دارید. همچنین توجه داشته باشید این روش میتونه لاروها و تخم حشراتی که احتمال داره روی آجیل وجود داشته باشه را هم از بین ببره.

2. نگهداری از آجیل در محیط خنک و تاریک

اگه مقدار کمی آجیل دارید و می‌خواهید آن را یک تا دو ماه نگهداری کنید، می‌تونید این روش را امتحان کنید. یکی از بهترین شرایط نگهداری آجیل در خانه قرار دادن آن در ظرف‌های در بسته و نگهداری در محیط تاریک و نسبتا خنکه. برای این کار می‌تونید از کابینت‌های خنک آشپزخانه استفاده کنید که به اجاق گاز خیلی نزدیک نیست.

نگهداری آجیل در محیط خنک

3. روش نگهداری آجیل در یخچال

در روش نگهداری آجیل در فریزر انواع مغزهای خوراکی را تا یک سال تازه و سالم می‌مونن. با این حال شما می‌‎تونید با روش درست نگهداری آجیل در یخچال تا چند ماه آن را انواع مغزیجات تازه و خوشمزه استفاده کنید. برای این کار کافیه مثلا آجیل چهار مغز را در ظروف پلاستیکی یا شیشه‌ای کاملا خشک و تمیز بریزید و سپس درب را محکم ببندید و در یخچال تا چند ماه نگهداری کنید.
توجه داشته باشید که برای نگهداری طولانی مدت آجیل باید حتما از ظروف در بسته سالم با درب‎‌های محکم استفاده کنید تا هیچ گونه رطوبت و هوایی داخلش وارد نشه. در غیر این صورت آجیل به راحتی بوی انواع مواد غذایی موجود در یخچال را به خودش جذب می کنه.

بهترین روش نگهداری آجیل خام

تهیه آجیل خام بهترین روش نگهداری آجیل در منزل است چون این نوع آجیل را میشه به مدت طولانی نگهداری کرد. جالبه بدونید ماده نمکی موجود روی آجیل‌های بوداده اونا رو بیش‌تر در معرض فساد قرار میده. همچنین یادتون باشه برای بالا بردن مدت زمان نگهداری می‌تونید از مغزهای خوراکی با پوست استفاده کنید و ظرف مناسب برای نگهداری آجیل را هم فراموش نکنید.

بهترین روش نگهداری آجیل خام

طرز نگهداری آجیل در تابستان

روش نگهداری از آجیل در فصل تابستان چالش‌های بیشتری را برای شما به وجود میاره چون هم هوا به شدت گرمه و هم ممکنه مغزهای خوراکی در معرض نور مستقیم آفتاب قرار بگیرن که احتمال فسادش را بیشتر میکنه. بهترین روش نگهداری آجیل در خانه در فصل تابستان استفاده از یخچال و فریزره. چون احتمالا فضای داخلی منزل مثل کابینت‌ها حسابی گرمه و به همین دلیل هم عمر آجیل شما کم میشه.
بهترین روش برای نگهداری آجیل در تابستان استفاده از ظروف شیشه‌ای یا پلاستیکی در بسته و قرار دادنشون در یخچال یا فریزره. توجه داشته باشید که درب ظرف حتما کاملا محکم باشه تا از نفوذ هوای یخچال یا فریزر به آجیل‌ها جلوگیری و طعم خوبشون حفظ بشه.

نگهداری آجیل در تابستان

سوالات رایج

1- بهترین روش نگهداری آجیل چیست؟
بهتری روش نگهداری آجیل برای مدت طولانی، قرار دادن انواع مغزهای خوراکی در ظروف پلاستیکی یا شیشه‌ای در بسته نگهداری در یخچال یا فریزر است.

2- در فصل تابستان چطور آجیل را نگهداری کنیم؟
استفاده از فریزر یک روش نگهداری آجیل به مدت طولانی در تابستان است. برای این کار باید آجیل‌ها را در ظروف در بسته قرار دهید و در فریزر نگه دارید. طرز صحیح نگهداری آجیل، عمرش را تا یک سال هم می‌رسونه.

4- نحوه نگهداری آجیل در مغازه؟
آجیل‌های موجود در مغازه باید در محیطی خشک خنک و دور از تابش نور مستقیم آفتاب نگهداری بشن.

5- محل مناسب برای نگهداری آجیل کجاست؟
در روش نگهداری آجیل در خانه باید انواع مغزهای خوراکی را دور از رطوبت، گرمای هوا و دور از تابش مستقیم آفتاب قرار بدید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *