بهترین روش نگهداری میوه خشک (3 روش خانگی)

نگهداری میوه خشک

انواع میوه‌ها سرشار از ویتامین، فیبر، چربی‌های سالم، پروتئین و… هستند و به همین دلیل مصرف روزانه آن‌ها به شدت توصیه میشه و سلامت کلی بدن را افزایش میده. با این حال دسترسی به انواع میوه‌ها در همه فصول سال سخته و از سوی دیگه ممکنه در بعضی از موقعیت‌ها نتونیم میوه‌های تازه را مصرف کنیم؛ در این شرایط میوه‌های خشک به کارمون میان. با این همه نگهداری میوه خشک باید و نبایدهای خودش رو داره. در این مطلب قصد داریم درباره نحوه نگهداری میوه خشک صحبت و بهترین روش نگهداری میوه خشک را بررسی کنیم.

روش نگهداری میوه خشک

شرایط نگهداری میوه خشک نسبت به میوه تازه راحت‌تر است و با کمی دقت و توجه می‌تونید آن را در همه فصول سال استفاده کنید و از طعم بی‌نظیرش لذت ببرید. با این حال تمام رطوبت میوه در فرآیند خشک شدن از بین نمیره و همین رطوبت هم میتونه در صورت نگهداری نامناسب، فساد زودرس را به همراه داشته باشه. برای مثال اگر میوه خشک رو در محیط گرم قرار بدید، احتمال کپک زدنش رو افزایش میدید. همچنین به شدت مستعد جذب انواع آلودگی و بو است؛ پس نگهداری از میوه خشک باید در ظروف در بسته انجام بشه. در ادامه بهترین روش نگهداری میوه خشک شده رو بررسی می‌کنیم.

    نگهداری میوه خشک

نگهداری میوه خشک در خانه

نگهداری میوه خشک برای مدت طولانی شرایط ویژه‌ای داره که با رعایت اونا می‌تونید از طعم انواع میوه‌های خشک از جمله زردآلو خشک، توت فرنگی خشک، انبه خشک و … در همه فصول سال لذت ببرید.

1. نگهداری میوه خشک در فریزر

اگه قصد دارید نگهداری میوه خشک شده رو به مدت طولانی تجربه کنید، می‌تونید اونا رو در فریزر قرار بدی. سرما و تاریکی از جمله مهم‌ترین شرایط نگهداری میوه خشک است و با این کار می‌تونید بین 6 تا 12 ماه ازش نگهداری کنید. البته توجه داشته باشید که میوه خشک میتونه به راحتی بوی مواد غذایی موجود در فریزر رو به خودش جذب کنه پس پیشنهاد می‌کنیم حتما اونا رو در ظرف شیشه‌ای یا پلاستیکی در بسته نگهداری کنید.

نگهداری میوه خشک در فریزر

2. نگهداری میوه خشک در یخچال

روش نگهداری میوه خشک در یخچال، یکی از راه‌هایی که می تونید این محصولات رو تا 6 ماه سالم نگه دارید. یخچال هم مثل فریزر محیط سرد و تاریکی داره و به همین دلیل هم برای نگهداری میوه خشک خانگی مثل انواع سیب خشک کاملا مناسبه. البته پیشنهاد می‌کنیم در این روش از کیسه پلاستیک استفاده نکنید و حتما میوه‌ها رو در ظروف پلاستیکی یا شیشه‌ای کاملا در بسته نگهداری کنید تا نه بو بگیره و نه کپک بزنه. در نهایت حواستون باشه که بلافاصله بعد از درآوردن از یخچال، میوه خشک رو نخورید چون کمی خشک میشه. در عوض ده دقیقه تا یک ربع بهش فرصت بدید تا به حالت اولش برگرده. در نهایت بهترین روش نگهداری میوه خشک در یخچال و فریزر هست.

3. روش نگهداری میوه خشک در ظرف در بسته

اگه دوست دارید انواع میوه خشک مثل توت خشک رو روی میز منزل یا محل کارتون نگهداری کنید، پیشنهاد ما استفاده از ظروف در بسته شیشه‌ای یا پلاستیکیه. در این روش نگهداری میوه خشک در خانه باید میوه‌های خشک را در ظروفی با درب محکم قرار بدید و تا جای ممکن در محیط تاریک و خنک بگذارید تا از شر انواع حشره، کپک و بوی نا دور بمونه. توجه داشته باشید که حتی مناسب‌ترین شرایط نگهداری میوه خشک در ظروف در بسته هم یک تا دو ماه جواب میده؛ بنابراین توصیه می‌کنیم مقدار کمی از میوه‌های خشک رو در ظرف قرار بدید و در دمای محیط نگه دارید و میوه‌های اضافه را در یخچال یا فریزر قرار بدید. پس حالا که با روش نگهداری از میوه خشک آشنا شدید، پیشنهاد می‌کنیم به وب سایت ناتژی سر بزنید و بعد از اطلاع و مقایسه قیمت میوه خشک تهیه‌اش کنید.

نگهداری میوه خشک در ظرف

بهترین دمای نگهداری میوه خشک

دمای صفر درجه شرایط نگهداری میوه خشک وا برای شما فراهم میکنه؛ بنابراین توصیه می‌کنیم از یخچال برای نگهداری میوه‌های خشک شده استفاده کنید. البته توجه داشته باشید که میوه خشک حتما باید تا حد زیادی رطوبتش رو از دست داده باشه در غیر این صورت میتونه به راحتی کپک بزنه و انواع اقسام حشرات و قارچ را به خودش جذب کنه. برای جلوگیری از این اتفاق در درجه اول آن‌ها را در ظروف در بسته قرار بدید و بعد هم روش نگهداری میوه خشک در فریزر و یخچال را امتحان کنید تا برای مدت طولانی‌تری سالم و خوش طعم و عطر باقی بمونند.

دمای نگهداری میوه خشک

طول عمر میوه های خشک

طرز نگهداری میوه‌های خشک بر طول عمرشون تاثیر داره و هرچقدر شرایط نگهداری میوه خشک بهتر باشه یعنی در نور، دما و ظروف مناسبی نگهداری بشه، برای مدت طولانی‌تری سالم و خوشمزه میمونه.
اگه دوست دارید میوه خشک رو به مدت طولانی نگه دارید، پیشنهاد می‌کنیم اون رو در ظروف در بسته استاندارد قرار بدید و سپس در فریزر بگذارید. در این صورت می‌تونید میوه رو تا یک سال هم بدون هیچ آسیبی نگهداری کنید. در نهایت توجه داشته باشید که گذاشتن آن‌ها در دمای محیط، بهترین طریقه نگهداری میوه خشک نیست و در این حالت توصیه می‌کنیم حداکثر در مدت چند هفته مصرفشون کنید تا طعم و عطرشون تغییر نکنه و دچار فساد نشن.

سوالات رایج

1- میوه خشک را چگونه نگهداری کنیم؟
بهترین شرایط نگهداری از میوه خشک دمای صفر درجه، محیط تاریک و بدون نور و استفاده از ظروفی است که رطوبت و هوا را از خودشان عبور نمی‌دهند.

2- میوه خشک رو در چه دمایی نگهداری کنیم؟
بهترین راه نگهداری از میوه خشک در دمای صفر درجه است؛ بنابراین توصیه می‌کنیم آن را در یخچال یا فریزر نگهداری کنید.

3- بهترین روش نگهداری میوه‌های خشک چیست؟
بهترین راه نگهداری میوه خشک در یخچال یا فریزر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *