خواص گردو برای مردان

خواص گردو برای مردان

گردو یکی از خوش طعم‌ترین و پرطرفدارترین مغزهای خوراکیه که بین ما ایرانی‌ها علاقه‌مندان زیادی داره و عضو جدانشدنی از وعده صبحانه بسیاری از ما است. خواص گردو فوق‌العاده زیاده؛ از تاثیرش بر هوش و رشد کودکان گرفته تا پیشگیری از بروز بیماری‌های قلبی اما شاید از خواص مغز گردو برای مردان خبر نداشته باشید. در این مقاله به سراغ همین موضوع میریم و خواص گردو برای مردان جوان را بررسی می‌کنیم.

خواص گردو برای مردان چیست؟

خاصیت گردو برای مردان بی‌شماره و از افزایش کیفیت اسپرم و کمک به باروری گرفته تا فواید گردو برای سلامتی مردان. در ادامه این خواص شگفت‌انگیز رو دقیق‌تر بررسی می‌کنیم.

1. فواید گردو برای تقویت باروری مردان

یکی از فواید گردو برای مردان افزایش کیفیت اسپرم و قدرت باروری اونا است. این مغز خوراکی جذاب سرشار از ویتامین‌ها، چربی‌های اشباع نشده مثل ویژه امگا 3 است که بر سلامت جنسی مردان تاثیر شگفت‌انگیزی می‌گذارند. ویتامین E و امگا 3 موجود در گردو گردش خون در اندام‌های بدن رو بهبود می‌بخشه و با کاهش کلسترول بد خون، سلامت جنسی رو به شکل قابل توجهی بهبود می‌بخشه.
بالا بردن کیفیت اسپرم به کمک امگا 3، یکی از مهم‌ترین خواص گردو برای اسپرم مردان به حساب میاد. همچنین از جمله خواص گردو برای نعوظ در مردان، میشه به افزایش نعوظ به کمک با اسیدهای چرب امگا 3 و آرژنین اشاره کرد. در نهایت گردو برای هورمون مردانه هم مفیده و با افزایش ترشح این هورمون‌ها، قدرت باروری رو افزایش میده.

2. فواید گردو برای قلب و عروق

یکی از فواید مصرف گردو برای مردان پیشگیری از بروز بیماری‌های قلب و عروق است. امگا 3 موجود در گردو سطح کلسترول بد خون رو کاهش و کلسترول خوب خون رو افزایش میده؛ در نتیجه از تجمع چربی در رگ‌های عروقی جلوگیری و مانع از لخته شدن خون میشه و از بروز بیماری‌های قلبی و سکته جلوگیری میکنه.

      فواید گردو برای قلب

3. فواید گردو برای دستگاه گوارش

یکی از فواید مغز گردو برای مردان بهبود عملکرد دستگاه گوارش و جلوگیری از بروز مشکلات معده و روده است. فیبر بالای موجود در گردو در درجه اول حرکات روده بزرگ رو منظم میکنه و از بروز بیماری‌هایی مثل یبوست جلوگیری میکنه. همچنین از پرخوری هم پیشگیری میکنه و به همین دلیل مصرفش به عنوان میان وعده در رژیم های غذایی لاغری توصیه میشه.

4. فواید گردو برای بهبود عملکرد مغز

فسفر و اسیدهای چرب امگا ۳ موجود در این مغز خوراکی عملکرد مغز رو به شکل شگفت‌انگیزی بهبود میبخشه و حافظه رو افزایش میده؛ در نتیجه از خواص مغز گردو برای سلامت مردان می‌تونیم به پیشگیری از بروز بیماری‌هایی مثل آلزایمر یا زوال عقل اشاره کرد.

خواص عسل و گردو برای مردان

خواص گردو با عسل برای مردان ثابت شده است و متخصصان طب سنتی مصرف منظم اون رو به شدت توصیه می‌کنند. این معجون طبع گرمی داره و به همین دلیل هم انرژی روزانه رو به شکل قابل توجهی افزایش میده. برای تهیه اون فقط کافیه گردو رو خرد کنید و به مقدار مورد نیاز، عسل بهش اضافه کنید و در یک ظرف در بسته در جای خشک و خنک نگهداری کنید. این معجون میتونه به صورت روزانه مصرف بشه.
یکی از خواص عسل و گردو برای مردان، تقویت قوای جنسی است. همچنین در بهبود بیماری های قلبی و افزایش انرژی روزانه هم موثر است. متخصصان طب سنتی اعتقاد دارند خواص گردو برای ناباروری مردان در صورتی که به صورت ناشتا مصرف بشه بیش‌تر هم میشه.

خواص گردو و عسل برای مردان

خواص خرما با گردو برای مردان

گردو و خرما یکی از جذاب‌ترین ترکیب‌های خوراکی دنیا است که در کنار مزه بی‌نظیرش، فواید بسیار زیادی هم داره که از جمله اونا می‌تونیم به خون سازی، رفع یبوست، درمان کم خونی، مقابله با خستگی، مقابله با فشار خون، جلوگیری از بروز بیماری‌های قلبی، مقابله با آلزایمر و … اشاره کنیم. با این حال تاثیر زیادی در بالا بردن سلامت جنسی آقایان داره و مصرف منظمش میتونه مشکلاتی مثل ناباروری و نعوظ رو برطرف کنه. پس اگه از خواص خرما و گردو برای مردان شگفت زده شدید و می‌تونید برای تهیه گردو و اطلاع از قیمت مغز گردو به وب سایت ناتژی سر بزنید.

خواص گردو تازه برای مردان

بین گردو تازه و خشک تفاوت چندانی وجود نداره و هر دوشون برای سلامتی بسیار مفید هستند و خوردنشون به همه، به ویژه مردان توصیه میشه. با این حال گردوی تازه آنتی اکسیدان بیش‌تری داره که ایمنی بدن رو بالا می‌بره از بروز بیماری‌هایی مثل سرطان تا حد زیادی پیشگیری میکنه. همچنین این نوع گردو فیبر بالا تری هم داره که از پرخوری تا حد زیادی جلوگیری و به تناسب اندام کمک میکنه.

خواص روغن گردو برای مردان

همان طور که گفتیم گردو اسیدهای چرب غیراشباع زیادی داره و به طور کلی یکی از مغزیجات پرچرب به حساب میاد؛ بنابراین میشه ازش روغن گرفت. روغن گردو فواید بسیار زیادی برای مردان داره که از جمله اونا می‌تونیم به افزایش تعداد اسپرم و بهبود کیفیت و شکل و حتی سرعت حرکت اسپرم‌ها اشاره کرد. همچنین روغن گردو گردش خون رو بهبود میبخشه و نعوظ رو افزایش میده؛ و در نتیجه سلامت جنسی مردان رو بهبود میبخشه.

خواص روغن گردو برای مردان

سوالات رایج درباره خواص گردو برای مردان

1- مصرف روزانه چند عدد گردو برای مردان مجاز است؟
مصرف بیش از حد گردو میتونه مشکلاتی مثل آلرژی یا یبوست رو ایجاد کنه. متخصصان معتقدند در حالت عادی میشه به صورت روزانه یک مشت کوچک گردو مصرف کرد.

2- میان خواص گردوی خشک و تازه برای مردان، تفاوتی وجود دارد؟
خواص گردو خشک و تازه کم و بیش شبیه هم هستند. با این تفاوت که میزان آنتی اکسیدان موجود در گردو تازه بیش‌تره و از بروز انواع بیماری‌ها جلوگیری میکنه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *