فواید بادام زمینی برای زنان

فواید بادام زمینی برای زنان

انواع مغزهای خوراکی سرشار از مواد معدنی مفید هستند که هر کدومشون برای سلامت کلی بدن ضروری هستند. این مواد مغذی باید در رژیم غذایی خانم‌ها جا داشته باشند و در صورتی که به صورت منظم مصرف بشن، مصرف انواع مکمل‌های دارویی به حداقل میرسه. بادام زمینی یکی از مغزهای خوراکی که با داشتن کلسیم، انواع ویتامین، پروتئین، امگا 3 و… برای خانم‌ها بسیار مفیده. در این مقاله از فواید بادام زمینی برای زنان میگیم.

1- بادام زمینی در بارداری

خواص بادام زمینی برای زنان باردار بسیار زیاده. فولیک اسید موجود در این مغز خوراکی خطر ابتلا به بیماری‌های مغزی و نخاعی جنین رو کاهش میده و بیوتین موجود در اون هم باعث رشد بهتر جنین میشه. از مواد مغذی دیگه بادام زمینی می‌تونیم به آهن، پتاسیم، منیزیم و انواع ویتامین بی اشاره کنیم که باعث تکامل بیش‌تر مغز جنین میشه و کودکان رو باهوش‌تر میکنه. از دیگر فواید بادام زمینی برای زنان باردار می‌تونیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • با داشتن فیبر بالا از پرخوری جلوگیری می‌کنه و به مادران باردار کمک میکنه در محدوده وزن استاندارد بمونند.
  • فیبر گوارش اونا رو هم بهبود می‌بخشه از بروز مشکلاتی مثل یبوست که در اثر کم تحرکی به وجود میاد، جلوگیری میکنه.
  • یکی از خواص بادام زمینی در زنان باردار کنترل قند خون و پیشگیری از بروز دیابت بارداری و دیابت نوع 2 است.
  • بادام زمینی با داشتن مقدار زیادی آنتی اکسیدان سیستم ایمنی رو تقویت میکنه و از بروز بسیاری از بیماری‌ها مثل انواع سرماخوردگی‌های پیشگیری میکنه.
  • بادام زمینی با پروتئین تریپتوفان ترشح هورمون سروتونین رو افزایش میده و موجب بهبود خلق و خوی مادران باردار میشه.
  • از دیگر خواص بادام زمینی برای زنان می‌تونیم به میزان بالای امگا 3 موجود در اون و کمک به بالا برد سلامت قلب و پیشگیری از بیماری‌های قلبی اشاره کنیم.

2- بادام زمینی و تقویت سیستم ایمنی

مادران باردار به دلیل حضور جنین در بندشان معمولا با سرکوب سیستم ایمنی مواجه می شوند و به همین دلیل هم تقویت سیستم ایمنی آن‌ها اهمیت ویژه‌ای داره. یکی از فواید بادام زمینی در بارداری بالا بردن سیستم ایمنی به دلیل وجود مواد مغذی مثل روی، منیزیم، زینک، فسفر، منگنز و آنتی اکسیدان است.

  بادام زمینی برای تقویت سیستم ایمنی

3- بادام زمینی و بهبود خلق و خو

بادام زمینی سرشار از پروتئین تریپتوفان است که باعث افزایش ترشح هورمون سروتونین میشه. این هورمون باعث کاهش اضطراب، تنظیم خلق و خو و افزایش تمرکز میشه . در نتیجه بهبود خلق و خود از فواید بادام زمینی در بارداری و سندرم پیش از قاعدگی به حساب میاد.

4- بادام زمینی و سلامت قلب

بادام زمینی سرشار از اسیدهای چرب مفید مثل امگا 3 است که مصرف منظمش میتونه کلسترول خون خوب رو افزایش و کلسترول بد خون رو کاهش بده. در نتیجه از تجمع چربی در اندام‌های مختلف از جمله رگ‌های عروقی جلوگیری میکنه و خطر ابتلا به سکته‌های قلبی رو کاهش میده.

خواص بادام زمینی برای زنان شیرده

در گذشته تصور می‌شد که مصرف بادام زمینی در دوران شیردهی میتونه مشکلاتی مثل آلرژی رو در کودکان تقویت کنه. با این حال تحقیقات اخیر نشون میده که از قضا فواید بادام زمینی برای زنان در دوران شیردهی بسیار زیاده و در کنار تامین کلسیم و پروتئین مورد نیاز بدنشون میتونه احتمال حساسیت به بادام زمینی در کودکان رو هم کاهش بده.
در نهایت مواد مغذی مثل انواع ویتامین، پروتئین، کلسیم، امگا 3 و… موجود در بادام زمینی از طریق شیر مادر به کودکان منتقل میشه و رشد و تکامل بیش‌تر اونا رو به همراه داره.

ارزش غذایی بادام زمینی برای زنان

بادام زمینی ماده به شدت مغذی است که فواید بسیار زیادی برای زنان داره. ارزش غذایی این مغز خوراکی به اندازه‌ای زیاده که باید در رژیم غذایی همه قرار بگیره (البته اگر به آن حساسیت نداشته باشید). در هر 100 گرم بادام زمینی مواد مغذی زیر وجود داره:

  • 570 کیلوکالری انرژی
  • ۲۱ گرم کربوهیدرات
  • ۴۸ گرم چربی
  • ۲۵ گرم پروتئین
  • ۶.۶ میلی گرم ویتامین E
  • ۶۲ میلی گرم کلسیم
  • ۳۳۶ میلی گرم فسفر
  • ۱۸۴ میلی گرم منیزیم

ارزش غذایی بادام زمینی

میزان مصرف بادام زمینی برای زنان

هرچند خواص بادام زمینی برای زنان بسیار زیاده اما باید برای بهره بردن از خواص این مغز جذاب، اندازه مناسبی از آن را مصرف کرد. در درجه اول توصیه می‌کنیم در این مورد با پزشک متخصص تغذیه مشورت کنید تا با توجه به شرایط بدنی، سن، وزن و … مقدار مناسبی رو براتون تجویز کنه.
با این حال در شرایط عادی مصرف روزانه یک مشت بادام زمینی در طول روز بلامانعه و می‌تونید با خیال راحت از خواص بی‌نظیرش بهره ببرید. توجه داشته باشید که فواید کره بادام زمینی برای زنان زیاده در نتیجه شما می‌تونید به جای خود بادام زمینی به صورت روزانه از 1 تا 2 قاشق غذاخوری کره بادام زمینی استفاده کنید. در نهایت با توجه به خواص فوق العاده بادام زمینی در بارداری، پیشنهاد می‌کنیم این مغز خوراکی جذاب رو حتما در رژیم غذایی‌تون قرار بدید. برای خرید بادام زمینی آنلاین میتونید به ناتژی سر بزنید.

بهترین زمان مصرف بادام زمینی برای زنان

بادام زمینی در کنار پروتئین نسبتا بالا، کالری زیادی هم داره و به همین دلیل هم میتونه منبع خوبی برای تامین انرژی روزانه شما باشه. در نتیجه توصیه میشه در وعده صبحانه مصرف بشه تا در کنار جذب بهتر مواد مغذی، انرژی شما در طول روز رو هم تامین کنه و بدنتون فرصت داشته باشه کالری اون رو بسوزونه.
توجه داشته باشید که هضم بادام زمینی نسبتا مشکل و زمان بره؛ پس مصرفش در شب و قبل از خواب میتونه مشکلات گوارشی مثل دل درد و یبوست رو ایجاد یا خوابتون رو با اختلال مواجه کنه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *