تاثیر آجیل و خشکبار بر سرماخوردگی

آجیل برای درمان سرماخوردگی

سرماخوردگی در اثر ضعف در سیستم ایمنی بدن اتفاق می‌افته؛ این بیماری ممکنه به‌صورت شدید یا جزئی در بدن خودش رو نشون بده. معمولا تنها راه پیشگیری و همین‌طور درمان سرماخوردگی، تقویت سیستم ایمنی و افزایش ویتامین‌ها و آنتی‌اکسیدان‌ها در سطح بدنه. مصرف آجیل و خشکبار برای سرماخوردگی می‌تونه بهترین راهکار برای شما باشه؛ این مواد مغذی با انواع ویتامین‌ها، املاح معدنی، چربی‌های مفید و آنتی‌اکسیدان‌ها، در تقویت سیستم ایمنی بدن و پیشگیری از سرماخوردگی موثر هستن. برای اینکه بیشتر با تاثیر آجیل و خشکبار بر سرماخوردگی آَشنا بشین در ادامه ما رو همراهی کنین.

تاثیر آجیل بر سرماخوردگی چیست؟

بر اساس تحقیقات انجام‌شده، مصرف آجیل برای درمان سرماخوردگی توصیه می‌شه؛ اما باید در نظر داشته باشین که ترکیب آجیل‌ها در این دوره از درمان، بسیار اهمیت داره. مصرف مداوم و منظم مغزهایی مثل پسته، بادام و فندق به‌دلیل وجود ویتامین E و آنتی‌اکسیدان‌ها، از ابتلا به سرماخوردگی پیشگیری خواهد کرد. آجیل‌ با تقویت سیستم ایمنی، بدن رو در برابر ویروس‌های سرماخوردگی مقاوم می‌کنه؛ اما این خواص برای تمام آجیل‌ها یکسان نیست و ممکنه برخی از اون‌ها در هنگام سرماخوردگی نتیجه عکس داشته باشن و عوارض آزاردهنده‌ای در بدن ایجاد کنن. برای مثال مغزی مثل بادام درختی می‌تونه اثرات خوبی روی بهبود گلودرد داشته باشه؛ درحالی‌که بادام زمینی باعث افزایش التهاب و مشکلاتی مانند گرفتگی بینی می‌شه. پس لازمه که قبل از خرید اجیل بهترین مغزیجات برای سرماخوردگی رو بشناسین و با خواص اون‌ها آشنا بشین.

تاثیر آجیل بر درمان سرماخوردگی

بهترین آجیل برای سرماخوردگی

اگه کنجکاوین بدونین کدام آجیل برای سرماخوردگی خوبه و می‌تونه تاثیرات مثبتی در بهبود وضعیت شما داشته باشه، در ادامه با ما همراه باشین. جالبه بدونین که برخی از آجیل‌ها با منبعی از ویتامین‌ها، آنتی‌اکسیدان‌ها و .. می‌تونن بهترین انتخاب برای شما باشن و در مقابل مصرف برخی دیگر از آن‌ها می‌تونه مضر باشه. آجیل‌هایی مثل بادام، پسته و فندق تازه و باکیفیت از آجیل‌هایی محسوب می‌شن که برای درمان سرماخوردگی موثر هستن و روند بهبود بیماری رو سرعت می‌بخشن. بهتره برای درمان سرماخوردگی از آجیل خام و مرغوب استفاده کنین، قیمت آجیل خام تفاوت چندانی با آجیل شور و طعم‌دار نداره؛ اما خواص بیشتر و شرایط نگهداری آسان‌تری دارن. برای آشنایی بیشتر در ادامه به بررسی این نوع از آجیل‌ها و خواص اون‌ها می‌پردازیم:

1- فندق

اگه جز افرادی هستین که در فصل‌های سرد سال، بارها سرماخوردگی رو تجربه می‌کنین، بهتره مصرف فندق رو در برنامه غذاییتون بزارین. مصرف فندق در دوره سرماخوردگی می‌تونه موثر و کمک‌کننده باشه؛ مصرف چند دونه فندق در طول روز باعث می‌شه تا بدن حجم بالایی از آنتی‌اکسیدان‌ها، منیزیم، سدیم، پتاسیم و ویتامین c رو دریافت کنه و در برابر سرماخوردگی مقاوم باشه. انواع ویتامین‌های موجود در فندق به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کنن؛ همچنین آنتی‌اکسیدان‌ها و ویتامین E موجود در فندق، نقش موثری در کاهش التهابات بدن و درمان سرماخوردگی دارن. برای بهبود سرماخوردگی و کاهش دوره درمان، بهتره خرید فندق خام رو در اولویت قرار بدین. پوست قهوه‌ای مغز فندق، مقدار زیادی از آنتی‌اکسیدان رو به بدن شما تزریق می‌کنه؛ بنابراین به کاهش التهاب گلو و تقویت سیستم ایمنی بدن شما کمک می‌کنه. فندق در کاهش و درمان سرفه موثره؛ کافیه برای درمان سرفه‌های مزمن، فندق آسیاب‌شده رو با یه قاشق عسل مخلوط و میل کنین. توصیه می‌شه برای درمان زودتر سرماخوردگی، فندق رو با انجیر خشک مصرف کنین؛ ترکیب آجیل و خشکبار، ترکیبی معجزه‌آسا با اثراتی شگفت‌‌انگیزه.

فندق برای سرماخوردگی

2- پسته

پسته برای سرماخوردگی بسیار مفید و موثره؛ مصرف پسته در دوران سرماخوردگی به تامین انرژی بدن و تقویت سیستم دفاعی شما کمک می‌کنه. پسته با مقادیر بالایی از آنتی‌اکسیدان‌ها نقش موثری در تقویت سیستم ایمنی بدن داره؛ همچنین ویتامین C موجود در این ماده مغذی، به‌عنوان سدی محکم در برابر سرماخوردگی عمل می‌کنه. به این ترتیب مصرف پسته باعث می‌شه بدن شما به شکل‌های مختلف در برابر ویروس‌های سرماخوردگی از خودش دفاع کنه. پسته با خواص ضد التهابی خود، می‌تونه در کاهش شدت گلودرد و سرفه موثر باشه. مصرف روزانه پسته در فصول سرد سال به شما کمک می‌کنه تا در برابر سرماخوردگی ایمن باشین. خرید پسته اکبری درجه یک می‌تونه انتخابی مناسب برای تقویت سیستم ایمنی شما باشه؛ توصیه می‌شه از پسته تازه و خام برای دوره سرماخوردگی استفاده کنین تا از خواص بی‌شمار اون برخوردار باشین.

پسته برای سرماخوردگی

3- بادام

جالبه بدونین مصرف بادام درختی از قدیم‌الایام در بین مردم برای بهبود گلودرد مرسوم بوده. برای اینکه بتونین تاثیرات بهتر و سریع‌تری رو از این آجیل مغذی ببینین، توصیه می‌شه اون رو با شیر، عسل یا آب‌پرتقال مصرف کنین. بادام به‌عنوان یه خلط‌آور طبیعی برای درمان سرماخوردگی و گلودرد بسیار مفیده. سرماخوردگی با عفونت‌های دستگاه تنفس فوقانی همراهه؛ از این‌رو بادام برای سرماخوردگی مفید و درمان‌کننده باشه. بهتره سفارش خرید بادام درختی رو به‌صورت خام و بدون افزودنی‌های طعم‌دهنده انجام بدین؛ چون بادام خام با خواص بیشتری همراهه و نگهداری آسان‌تری هم داره.

بادام برای سرماخوردگی

4- گردو

ممکنه مصرف گردو به‌عنوان یه آجیل حساسیت‌زا در دوره سرماخوردگی مناسب نباشه؛ اما مصرف این مغز خوشمزه در فصول سرد سال، از ابتلا به بیماری سرماخوردگی پیشگیری می‌کنه. گردو با حجم بالایی از ویتامین C، آهن، منیزیم، پتاسیم و سدیم در پیشگیری از بیماری‌های عفونی مثل سرماخوردگی و آنفولانزا موثره. همچنین ترکیب رتینول، اسید فولیک، ریبوفلاوین، تیامین، پیریدوکسین و فیلوکوئینون هم ترکیب برنده و معجزه‌گری رو در این مغز به‌وجود می‌آره. بنابراین شما با خرید و مصرف مداوم گردو می‌تونین در ابتلا به بیماری‌های عفونی جلوگیری کنین. قیمت مغز گردو منصفانه و معقوله؛ علاوه‌بر این پرداخت هر مبلغی برای تقویت سیستم ایمنی شما می‌تونه ارزشمند و مفید باشه. در واقع خرید آجیل گردو می‌تونه یه سرمایه‌گذاری برای سلامت شما باشه؛ قیمت آجیل و مغزها در مقایسه با خواص بی‌شمار و بی‌نظیری که دارن کاملا مناسبه.

گردو برای سرماخوردگی

کدام آجیل برای سرماخوردگی مضره؟

واضحه که خوردن آجیل برای سرماخوردگی می‌تونه مفید و موثر باشه؛ اما باید این واقعیت رو هم پذیرفت که تمامی آجیل‌ها به درمان سرماخوردگی کمک نمی‌کنن. اگرچه آجیل‌ها خواص بسیاری برای درمان و پیشگیری از بیماری‌های ویروسی دارن؛ اما مضرات آجیل برای سرماخوردگی هم کم نیست. برای مثال مصرف بادام زمینی و گردو در دوره بیماری، باعث آزادشدن هیستامین‌ها می‌شه؛ در نتیجه گرفتگی بینی و دشواری تنفس رو به‌همراه داره. جالبه بدونین مصرف بادام زمینی برای افراد مبتلا به آلرژی هم توصیه نمی‌شه؛ چون ممکنه باعث تشدید آلرژی تنفسی و مشکلات جدی‌تری در این افراد بشه.

کدام آجیل برای سرماخوردگی مضره

تاثیر خشکبار بر سرماخوردگی چیست؟

همان‌طور که مغزهای مفید و غنی از ویتامین‌ها به درمان سرماخوردگی کمک می‌کنن، خشکبار هم تاثیرات موثر و معجزه‌آسایی بر سلامت افراد می‌زارن. میوه‌های خشک منبعی غنی از آنتی‌اکسیدان‌ها، ویتامین C، کربوهیدرات‌ها، پروتئین‌ها، فیبر و مواد معدنی هستن که به بهبود بیماری‌های عفونی مثل سرماخوردگی و آنفولانزا کمک می‌کنن. مصرف خشکبار به افزایش رطوبت در دستگاه تنفسی افراد موثر هستن و التهابات ریوی رو کاهش می‌دن. در واقع با مصرف خشکبار در دوره سرماخوردگی، می‌تونین شاهد تاثیرات و معجزات بی‌شماری باشین.

تاثیر خشکبار بر سرماخوردگی

بهترین خشکبار برای سرماخوردگی

خشکبارهای زیادی می‌تونن در سبد غذایی شما قرار بگیرن؛ هر یک از این مواد غذایی، خواص و تاثیرات منحصربه‌فردی رو برای بدن به‌همراه دارن. بنابراین بهتره قبل از استفاده از اون‌ها، با انواع خشکبار برای سرماخوردگی و خواص اون‌ها آشنا بشین.

1- توت خشک

توت خشک یه نوع خشکبار مقوی برای دوره سرماخوردگی محسوب می‌شه که سرشار از انواع ویتامین‌های مختلفه. ویتامین C موجود در توت خشک، در بهبود سرماخوردگی و آنفولانزا موثره؛ همچنین از انواع حساسیت‌های فصلی جلوگیری می‌کنه. اگه با حساسیت‌های فصلی مثل آبریزش بینی، عطسه‌های مداوم و ریزش اشک در اوایل صبح روبه‌رو هستین، کافیه مصرف توت خشک رو به رژیم غذاییتون اضافه کنین.

توت خشک برای سرماخوردگی

2- انجیر خشک

انجیر خشک یکی از خشکبارهای مفید برای سرماخوردگی محسوب می‌شه؛ انجیر خشک حاوی ویتامین A، ویتامین C، ویتامین K و ویتامین‌های گروه B بوده که به‌تنهایی از پس ویروس‌های سرماخوردگی برمیاد. این خشکبار خوشمزه با ویتامین‌های مختلفی مثل پتاسیم، زینک، منیزیم، مس، آهن و منگنز در رفع و بهبود سرماخوردگی بسیار موثره. برای درمان سریع‌تر سرماخوردگی بهتره انجیر خشک رو به‌صورت جوشانده یا همراه با شیر مصرف کنین. برای بلع راحت و آسان انجیر خشک، خوبه که اون رو از شب قبل در یه لیوان آب گرم قرار بدین و صبح میل کنین. خرید انجیر خشک و قراردادن اون در برنامه غذایی، علاوه‌بر درمان سرماخوردگی خواص بی‌نظیر بسیاری داره؛ مصرف این خوراکی خوشمزه سلامت شما رو تضمین می‌کنه و در پیشگیری و بهبود بیماری‌ها بی‌نظیره.

انجیر خشک

بهبود سرماخوردگی با محصولات ناتژی

از دیرباز خواص آجیل و خشکبار برای سرماخوردگی آشکار بوده؛ اما امروزه مصرف این مواد مغذی در سبد غذایی برخی از خانواده‌ها کاهش یافته. ممکنه برخی از افراد به‌دلیل قیمت بالا و مسائلی از این دست، آجیل و خشکبار رو از برنامه غذاییشون حذف کرده باشن؛ اما هنوز فروشگاه‌های وجود دارن که با فروش در گرم‌های پایین، امکان خرید رو برای انواع بودجه‌ها فراهم می‌کنن. اگه تصمیم دارین برای مبارزه با مشکلات سلامتی و درمان بیماری‌های عفونی مثل سرماخوردگی و آنفولانزا، آجیل و خشکبار رو وارد برنامه غذاییتون بکنین، بهتره سری به فروشگاه آنلاین ناتژی بزنین.

سوالات متداول

1- مضرات آجیل برای سرماخوردگی چیست؟
برخی از آجیل‌های حساسیت‌زا مثل بادام زمینی و گردو می‌تونن برای درمان سرماخوردگی مضر باشن. مصرف بادام زمینی و گردو در دوره بیماری، باعث آزادشدن هیستامین‌ها می‌شه؛ در نتیجه گرفتگی بینی و دشواری تنفس رو به‌همراه داره.

2- آیا آجیل برای سرماخوردگی خوب است؟
مصرف مداوم و منظم مغزهایی مثل پسته، بادام و فندق به‌دلیل وجود ویتامین E و آنتی‌اکسیدان‌ها، از ابتلا به سرماخوردگی پیشگیری خواهد کرد. آجیل‌ها با تقویت سیستم ایمنی، بدن رو در برابر ویروس‌های سرماخوردگی مقاوم می‌کنه؛ اما این خواص برای تمام آجیل‌ها یکسان نیست و ممکنه برخی از اون‌ها در هنگام سرماخوردگی نتیجه عکس داشته باشن و عوارض آزاردهنده‌ای در بدن ایجاد کنن.

3- کدام آجیل برای سرماخوردگی خوب است؟
آجیل‌هایی مثل پسته، فندق، بادام درختی و گردو از بهترین آجیل‌های مناسب در درمان و پیشگیری از سرماخوردگی هستن.

4- کدام خشکبار برای سرماخوردگی خوب است؟
خشکبارهایی مانند انجیر خشک و توت خشک، به‌دلیل آنتی‌اکسیدان فراوان، ویتامین C، ویتامین E و … برای درمان سرماخوردگی مناسب هستن.

5- انجیر خشک برای درمان سرماخوردگی چجوری مصرف می‌شه؟
برای بهبود سریع‌تر سرماخوردگی بهتره انجیر خشک رو به‌صورت جوشانده یا همراه با شیر مصرف کنین.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *