خواص آجیل برای پوست و مو (رمز جاودانی و زیبایی)

خواص آجیل برای پوست و مو

اگه می‌خواین برای پایدارموندن و شادابی پوست و موهاتون قدمی بردارین و یه راه مطمئن رو امتحان کنین، بهتره قبل از هر کاری، از راز جاودانگی پرده برداشته بشه. شاید باورنکردنی باشه؛ اما تنها یه تغذیه مناسبه که شما رو برای همیشه زیبا، جوان و سالم نگه می‌داره. مغزها ویتامین‌های فراوانی رو به بدن شما تزریق می‌کنن؛ همین موضوع باعث میشه تا علاوه‌بر اینکه بدنی سالم و پرانرژی داشته باشین، از پوست و مو زیبا و سرزنده‌ای هم برخوردار باشین. اگه کنجکاو شدین با خواص آجیل برای پوست و مو آشنا بشین و بهترین آجیل برای پوست و مو رو بشناسین، حتما ما رو در ادامه همراهی کنین.

چرا آجیل برای پوست و مو مفیده

آجیل‌ها سرشار از انواع ویتامین‌هایی مثل آهن، زینک، اسیدهای چرب، ویتامین‌های گروه B و … هستن. این نوع ویتامین‌ها در سلامتی و همین‌طور زیبایی و شادابی پوست و موی شما، تاثیری مستقیم و شگفت‌انگیز دارن. شما می‌تونید با مشاوره یک متخصص تغذیه، آجیل‌های شگفت‌انگیز رو در برنامه غذایی‌تون بزارین و از خواص بی‌نظیرشون بهره‌مند بشین.
آجیل حاوی ماده‌ای به نام سلنیومه؛ این ماده سلامت موهای ما رو تامین و از ریزششون جلوگیری می‌کنه. برای تقویت بیشتر موهاتون و جلوگیری از ریزش اون‌ها، خوبه که انواع مغزها رو توی برنامه غذاییتون داشته باشین. همچنین برای افرادی که از آکنه رنج می‌برن، مصرف انواع آجیل‌ها یه درمان قطعی و سریع محسوب می‌شه؛ کافیه که به‌صورت مداوم این دونه‌های مغذی رو در برنامه غذایی‌تون بزارین. مصرف آجیل برای پوست مثل یک معجزه عمل می‌کنه و زیبایی، لطافت و شادابی رو به پوستتون هدیه می‌ده؛ حالا اگر دوست دارین با خواص آجیل و تاثیرشون توی زیبایی پوست و مو آشنا بشین حتما تا پایان این مطلب با ما همراه باشین.

چرا آجیل برای پوست و مو مفیده

 انواع ویتامین‌های موجود در آجیل

طبق خواص آجیل برای پوست و مو، مصرف مغزیجات موهای درخشان و پوست لطیفی رو به شما هدیه می‌دن؛ به همین دلیل، استفاده از انواع آجیل‌ها، راز جاودانگی و پایداری زیبایی‌تون هستن. مغزها، به طرز عجیبی نیازتون به استفاده از مواد آرایشی و ویتامین‌های شیمیایی رو از بین می‌برن؛ حالا اگه کنجکاو هستین با خواص آجیل ها برای پوست و مو آشنا بشین باید اول انواع ویتامین‌های موجود در مغزیجات رو بشناسین.

1. روی (Zinc)

روی به‌عنوان یک ماده شگفت‌انگیز در سلامت پوست و مو، نقش پررنگی داره. روی ترمیم بافت‌های آسیب‌دیده پوست رو برعهده می‌گیره، کمبود این ماده در بدن باعث به‌وجوداومدن ضایعات پوستی می‌شه، همچنین با اختلال در سیستم ایمنی بدن، سرعت بهبود زخم‌ها رو کاهش می‌ده. زینک با کمک به عملکرد درست فولیکول‌های مو، باعث میشه از ریزش اون‌ها، جلوگیری کنه؛ به‌خاطر همین به‌عنوان یه ماده ضروری برای رشد مو از اهمیت ویژه‌ای برخورداره. باید بگم برای اینکه بتونین از خواص آجیل برای موی سر و زیبایی پوست بهره‌مند بشین، بهتره هرگز از مصرف بادام هندی، بادام درختی و بادام زمینی غافل نشین؛ چرا که این نوع از مغزها حاوی زینک هستن و از زیبایی چهره‌تون محافظت می‌کنن.

2. آهن

اکسیژن‌رسانی به بافت‌های مختلف بدن، به‌ویژه پوست و ریشه موها، از مهم‌ترین وظایف آهنه. جالبه بدونین اگه توی بدنتون مقدار کافی از آهن وجود داشته باشه، می‌تونین از انرژی و نشاط بالا لذت ببرین و پوستی شاداب و موهایی پرپشت رو به زیبایی‌تون اضافه کنین. آهن در عمل سنتز کلاژن نقش مهمی داره، به این صورت از ریزش مو جلوگیری می‌کنه، باعث کاهش تیرگی و فرورفتگی زیر چشم می‌شه و پوستی سالم و جوان رو بهتون هدیه می‌ده. شما می‌تونین این ویتامین رو توی پسته، بادام هندی، بادام درختی و فندق پیدا کنین.

3. ویتامین‌های گروه B

ویتامین‌های گروه B از ویتامین‌هایی هستن که در سلامت و زیبایی پوست و مو موثرن. جالبه بدونین این نوع از ویتامین‌ها، به طرز عجیبی از سفیدشدن موهاتون جلوگیری می‌کنن، همین‌طور توی جوان‌سازی پوست و استحکام ناخن‌هاتون هم تاثیرگذارن. کمبود ویتامین‌های گروه B، باعث التهابات پوستی و آفتاب‌سوختگی می‌شن و روند سفیدشدن موها رو سرعت می‌بخشن. حالا برای اینکه از این نوع ویتامین‌ها بهره‌مند بشین می‌تونین بادام هندی، پسته، تخمه آفتاب‌گردان و تخم کدو را مصرف کنین و شاهد معجزاتشون باشین.

بادام درختی حاوی ویتامین b

4. ویتامین E

برای اینکه بتونین از بیماری‌های پوستی و پیری زودرس جلوگیری کنین، هرگز از ویتامین E غافل نشین. این نوع ویتامین به حفظ شادابی و زیبایی پوست شما کمک می‌کنه، همچنین در رشد موهای شما نیز تاثیرگذار هستن. کمبود ویتامین E توی بدن، باعث شکنندگی و ریزش موها و همین‌طور بروز بیماری‌های پوستی می‌شه. شما می‌تونین این نوع ویتامین رو با مصرف آجیل‌هایی مثل تخمه آفتاب‌گردان، پسته و بادام دریافت کنین و به محافظت از جوانی و زیبایی‌تون بپردازین.

5. امگا 3

اگه پوستی چروک‌خورده و تیره دارین، بدون شک از کمبود امگا 3 رنج می‌برین. امگا 3 یکی از اسیدهای چرب مفیده که فواید فراوانی برای بدن و سلامت پوست و مو داره. این نوع ویتامین در برابر اشعه مضر UV از پوست شما محافظت می‌کنه و مانع از وجود انواع جوش و آکنه می‌شه. این اسید چرب، از قرمزشدن، خارش و خشکی پوست جلوگیری می‌کنه و علائم بیماری‌های پوستی مثل پسوریازیس و درماتیت آتوپیک را به طرز چشم‌گیری کاهش می‌ده. گردو، آجیل مفید برای پوسته که به کمک امگا 3 می‌تونه زیبایی و سلامت پوست شما رو تضمین کنه.

بهترین آجیل برای پوست و مو

آجیل‌ها سرشار از انواع ویتامین‌های مفید و ضروری بدن هستن که علاوه‌بر حفظ سلامت عمومی بدن، به زیبایی و سلامت پوست و موی شما هم کمک می‌کنن. پیشنهاد می‌شه برای حفظ و پایداری زیبایی و جوانی‌تون، آجیل رو توی سبد غذایی‌تون قرار بدین و از معجزات تمام‌نشدنی اون‌ها، بهره‌مند بشین. اگه می‌خواین بدونین که آیا آجیل برای پوست خوب است؟ یا کنجکاو هستین بدونین کدام آجیل برای مو مفید است؟ در ادامه با ما همراه باشین تا با بهترین آجیل برای پوست و مو آشنا بشین.

1- گردو

گردو با کمک ماده سلنیوم و اسیدهای چرب امگا 3 و امگا 6 التهابات بدن رو کاهش می‌ده و باعث بهبود مفاصل می‌شه. گردو برای افرادی که گیاه‌خوار هستن، می‌تونه منبعی غنی از امگا 3 باشه و نیازهای بدن اون‌ها رو تامین کنه. این آجیل شگفت‌انگیز، نقشی موثر توی زیبایی چهره شما داره؛ چراکه باعث سفت‌شدن بافت پوست و بسته‌شدن منافذتون می‌شه، همچنین به‌خوبی از ریزش مو و کچلی جلوگیری می‌کنه.
گردو به‌عنوان بهترین آجیل برای تقویت مو، باعث قوی‌ترشدن اون می‌شه؛ همین‌طور نرمی و لطافت پوست را بهتون هدیه می‌ده. پیشنهاد می‌شه این آجیل معجزه‌گر رو حتما توی برنامه غذایی‌تون بزارین. اگه مجبورین رژیم‌های سختی رو انجام بدین، مصرف گردو می‌تونه شما را سالم و قوی نگه داره. حتما گردوی باکیفیت رو توی سبد غذایی‌تون قرار بدین و از تازه‌بودن اون، مطمئن بشین. کیفیت و تازگی روی قیمت مغز گردو درجه یک تاثیر می‌ذاره؛ بدون شک این آجیل پرخاصیت ارزش خرید و پرداخت هر مبلغی رو داره.

گردو مناسب برای پوست و مو

2- بادام درختی

ممکنه دور از تصور شما باشه؛ اما لک‌ها، جوش و آکنه‌های صورت‌تون رو می‌تونین تنها با مصرف بادام درختی، از بین ببرین. بادام درختی به‌دلیل منبع غنی ویتامین E، زیبایی و لطافت رو به پوست شما هدیه می‌ده. این نوع آجیل سرشار از آنتی‌اکسیدانه و به این صورت، به کندشدن روند پیری پوست کمک می‎کنه. خواص بادام درختی برای پوست و مو بی‌شماره؛ بادام درختی به‌دلیل اسید لینولئیک یا همون امگا 3، پوست شما رو سالم و زنده نگه می‌داره، از ایجاد چین‌وچروک جلوگیری و به بهبود خشکی پوستتون کمک می‌کنه.
بادام منبع غنی از مسه که می‌تونه در تقویت رنگ‌دانه‌های مو موثر باشه؛ برای اینکه موهای خوش‌رنگ و طبیعی داشته باشین از مصرف بادام درختی غافل نشین. بهترین زمان خوردن بادام برای مو، ترکیب اون با صبحونه، ناهار یا شامه، همچنین می‌تونین به‌عنوان میان‌وعده از طعم بی‌نظیرش لذت ببرین. ویتامین B از دیگر ویتامین‌های موجود در بادام درختیه، این مغز مفید به‌عنوان بهترین آجیل برای پوست و مو شناخته می‌شه. بادام یه آبرسان قدرتمنده که از چروک و پیری زودرس پوست شما جلوگیری می‌کنه، بنابراین پیشنهاد می‌شه برای حفظ زیبایی و سلامت پوست و موهاتون، خرید بادام درختی رو توی اولویت قرار بدین.

بادام درختی برای پوست و مو

3- بادام هندی

بادام هندی با وجود ویتامین‌های گروه B، فیبر و پروتئین‌ها، به اکسیر جوانی معروفه. بادام هندی منبع غنی از مس و آهنه که مانع از ایجاد چین‌وچروک روی پوستتون می‌شه. همچنین روی و سلنیوم توی این مغز بی‌نظیر، به شفافیت پوست کمک می‌کنه و جوش‌ها و آکنه‌های رو از بین می‌بره.
این نوع آجیل مفید، درخشش و زیبایی رو به پوست شما هدیه می‌ده و سلول‌های پوستتون رو ترمیم می‌کنه. بادام هندی با محو ترک‌های پوستی، فواید خوردن آجیل برای پوست رو به‌خوبی نشان می‌ده. خبر خوب برای افرادی که از اضافه وزن رنج می‌برن اینه که بادام هندی به‌دلیل وجود اسیدهای چرب به کاهش اشتها و در نتیجه کاهش وزن کمک می‌کنه و هم‌زمان به ترمیم پوست بدن نیز می‌پردازه. علاوه‌بر فواید بادام هندی برای پوست، به‌دلیل وجود انواع ویتامین‌های گروه B، در جلوگیری از ریزش و سفیدی مو هم موثره.
بادام هندی بهترین آجیل برای ریزش مو شناخته شده که به ‌دلیل پتاسیم، مس و مواد معدنی، مانع از ضعف مو و ریزش اون می‌شه. بادام هندی رو می‌تونین به‌صورت بوداده و در مزه‌های مختلف، امتحان کنین؛ این طعم‌های بی‌نظیر بسیار شگفت‌انگیز و متفاوت هستن. پیشنهاد می‌شه اگه برای درمان بیماری‌ها و سلامت بدنتون، این مغز پرخاصیت رو توی برنامه غذایی‌تون گذاشتین از مغزهای خام استفاده کنین؛ مغزهای خام خواص اولیه خودشون رو از دست نمی‌دن و برای بدن مفیدتر هستن.

بادام هندی برای پوست و مو

4- فندق

فندق از ویتامین E سرشاره، از این‌رو می‌تونه روند پیری زودرس را به تاخیر بندازه. مصرف این مغز لطافت و شادابی پوست و موی شما رو به همراه داره و به‌عنوان یه ضد آفتاب طبیعی، از پوستتون در برابر اشعه UV محافظت می‌کنه. فندق می‌تونه بهترین آجیل برای رشد مو باشه؛ چرا که موجب تقویت فولیکول‌ها، ریشه و پیاز مو می‌شه. استفاده روزانه از فندق، به موهای شما طراوت و زیبایی می‌بخشه و مانع از خشکی اون‌ها می‌شه. این آجیل بی‌نظیر ویتامین‌های بسیاری مثل E، A و C رو به بدن شما تزریق می‌کنه و به این‌صورت امکان ایجاد چین‌وچروک روی پوست شما رو کاهش می‌ده. جالبه بدونین فندق دارای فلاونوئیده که با استفاده از اون و آنتی‌اکسیدان‌های موجود در خودش، می‌تونه سلول‌های جدیدی رو برای ایجاد ظاهری جوان‌تر بسازه.

فندق برای پوست و مو

5- پسته

پسته دارای ویتامین E و سلنیومه که باعث کاهش التهابات پوستی می‌شه و به بهبود جوش و آکنه‌های پوستی کمک می‌کنه. این آجیل معجزه‌گر، باعث کاهش چین‌وچروک پوستی می‌شه و پوست صورت رو جوان و سالم نگه می‌داره. از خواص پسته برای مو می‌شه به تقویت و رشد بیشتر اون اشاره کرد که به دلیل وجود اسیدهای چرب موجود در اون، اتفاق می‌افته. کمبود بیوتین توی بدن، از عوامل شایع ریزش مو به‌شمار می‌ره، مصرف پسته به‌عنوان منبعی غنی از بیوتین، می‌تونه مانع از ریزش موی شما بشه. پسته، مو رو مرطوب و خاصیت ارتجاعی اون رو بهبود می‌بخشه. برای مصرف روزانه پسته می‌تونین از پسته خام یا پسته شور استفاده کنین؛ جالبه بدونین قیمت پسته خام و شور با هم تفاوتی ندارن و می‌تونین با خرید این دو نوع پسته، از طعم‌های متفاوت اون لذت ببرین.

پسته برای پوست و مو

6- مغز تخمه آفتاب‌گردان

برای اینکه پوستی زیبا، سالم و درخشان داشته باشین، مغز تخمه آفتاب‌گردان رو توی برنامه غذایی‌تون بزارین. این مغز شگفت‌انگیز با کمک ویتامین E می‌تونه از پوست‌تون در برابر آفتاب‌سوختگی و اگزما مراقبت کنه. همچنین به‌دلیل وجود مس در مغز تخمه آفتاب‌گردان، باعث تولید ملاتونین در بدن می‌شه و از پوست‌تون در برابر اشعه UV محافظت می‌کنه.

تخمه آفتابگردان برای پوست و مو

7- آجیل سویا

آجیل سویا منبعی از فیتواستروژنه که علاوه‌بر کاهش چین‌وچروک پوست صورت، به جوان‌سازی و زیبایی پوست کمک می‌کنه. از دیگر خواص آجیل سویا برای پوست، می‌توان به درمان لکه‌های قهوه‌ای اشاره کرد که با افزایش سن ظاهر می‌شن. ویتامین E فراوان توی این نوع آجیل، در پاک‌سازی سلول‌های مرده پوست نقشی اساسی داره. آجیل سویا مثل یه مرطوب‌کننده برای درمان پوست‌های خشک و زبر عمل می‌کنه، همچنین می‌تونه برای کاهش چربی پوست صورت مفید باشه.

8- آجیل برزیلی

اگه تصمیم دارین موهاتون رو تقویت کنین، از آجیل برزیلی غافل نشین. این آجیل سرشار از ویتامین‌های مختلفی مثل کلسیم، آهن، سلنیومه که به رشد و تقویت موهای شما کمک می‌کنه. آجیل برزیلی برای مو خواص بسیاری داره، وجود سلنیوم به تقویت و رشد سریع موهاتون کمک می‌کنه. همچنین اگه به‌دلیل کمبود آهن دچار ریزش مو و ضعیف‌شدن مو شدین، بادام برزیلی با منبعی غنی از آهن می‌تونه از ریزش موهاتون جلوگیری کنه و با تشکیل گلبول‌های قرمز و اکسیژن‌رسانی بهتر، مواد مغذی رو به اون‌ها برسونه. آجیل برزیلی راه چاره‌ای مطمئن برای موهای کم‌پشت و ضعیفه بنابراین، پیشنهاد می‌شه اون رو به سبد غذایی‌تون اضافه کنین. حواستون باشه مصرف آجیل برزیلی رو درست انجام بدین، استفاده 400 میکروگرم در روز برای بزرگسالان می‌تونه کافی باشه.

خواص آجیل برای پوست

فیبر، پروتئین‌ها و چربی‌های مفید موجود در آجیل‌ها، فواید بسیاری برای بدن و سلامت پوست و مو دارن. آجیل‌ها سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی مثل مس، روی، ویتامین A، ویتامین C و E هستن که در زیبایی و شادابی پوست و مو نقش به‌سزایی دارن. بنابراین دستیابی به زیبایی و سلامت پوست و مو با دریافت ویتامین‌های متعدد رو می‌توان از خواص آجیل برای پوست و مو دونست؛ اما اگه بخواین به‌طور ویژه با خواص آجیل برای پوست صورت آشنا بشین باید در ادامه با ما همراه باشین.

خواص آجیل برای پوست

1- بهبود سلامت و زیبایی پوست

از فواید آجیل برای پوست صورت، می‌توان به سلامت و زیبایی پوست اشاره کرد که به‌دلیل وجود آنتی‌اکسیدان، مواد معدنی و ویتامین‌های موجود در اون‌ها به‌وجود می‌آد. کمبود مواد معدنی، پوست کدری رو ایجاد می‌کنه که به مرور به پیری زودرس دچار می‌شه؛ بنابراین برای جلوگیری از پیری پوست‌تون و حفظ سلامت و زیبایی اون، مصرف آجیل‌ها رو جدی بگیرین.

2- کندشدن روند پیری پوست

برای اینکه همیشه پوستی جوان و شاداب داشته باشین باید روند پیرشدن پوست‌تون رو کند کنین و اون رو به تاخیر بندازین. استفاده از آجیل‌ها و خشکبار حاوی رسوراترول یا یه آنتی‌اکسیدان، می‌تونه از پوست شما حمایت کنه. مصرف بادام هندی به‌دلیل وجود منبعی غنی از ویتامین E، روند پیری پوست رو کاهش می‌ده و صورتی زیبا و جوان رو به شما می‌بخشه.

3- لطافت و صافی پوست

خواص آجیل بر پوست کاملا آشکاره، آجیل با منبع بسیاری از ویتامین‌ها لطافت و شفافیت رو برای پوست‌تون به ارمغان میاره. آجیل‌ها با درمان آکنه، تاثیری مستقیم در لطافت پوست شما دارن؛ همچنین استفاده از آجیل‌هایی مثل گردو با وجود منبع غنی از امگا 3، می‌تونه خشکی پوست شما رو از بین ببره و پوستی صاف و یک‌دست بهتون بده.

لطافت و صافی پوست با آجیل

4- عدم ایجاد چین‌ و چروک

واضحه که کسی دوست نداره خطوط ریز و آثاری از چین‌وچروک رو روی صورتش ببینه. این موضوع در بین خانم‌ها کمی حساس‌تره؛ بنابراین اگه می‌خواین با دیدن چهره‌تون توی آینه احساس اعتمادبه‌نفس کنین، باید برنامه غذایی‌تون رو تغییر بدین. بدون شک استفاده از آجیل‌ها، تاثیر به‌سزایی توی سلامت و زیبایی پوست شما داره؛ اما تنها اسید لینولئیک می‌تونه اجازه تشکیل چین‌وچروک رو به پوست‌تون نده. این نوع ترکیب رو می‌تونین از گردو و دیگر مغزیجات دریافت کنین.

5- درمان جوش و آکنه

ویتامین‌ها و مواد معدنی موجود در آجیل‌ها، تاثیری مستقیم روی سلامت پوست و درمان آسیب‌های پوستی دارن. ویتامین‌هایی مثل A، B و E می‌تونن پوستی صاف و عاری از آکنه رو به شما هدیه ببخشن. بادام در درمان آکنه، نقشی موثرتر داره؛ پس مصرف اون، می‌تونه برای شما کمک‌کننده باشه.

6- درمان بیماری‌های پوستی

جالبه بدونین آجیل‌ها تنها در بهبود زیبایی و لطافت پوست‌تون موثر نیستن؛ بلکه در درمان بیماری‌های پوستی نیز نقش پررنگی رو ایفا می‌کنن. گردو با امگا 3 و 6 بسیار، می‌تونه برای درمان بیماری‌های پوستی مانند اگزما، پسوریازیس و … مفید و موثر باشه.

خواص آجیل برای مو

داشتن موهای پرپشت، لطیف و زیبا، نقش بسیاری روی زیبایی چهره داره، بنابراین افراد بسیاری به‌دنبال پیداکردن راهی مطمئن برای حفظ سلامت موهاشون هستن. مصرف روزانه آجیل می‌تونه یکی از راه‌های حفظ سلامت موهای شما باشه. خواص آجیل برای مو، بسیار زیاده، ویتامین‌ها و مواد معدنی موجود در آجیل‌ها، می‌تونه به تقویت موهاتون و رشد بیشتر اون‌ها کمک کنه. همچنین می‌تونه مانع از سفیدشدن موهای مشکی و زیباتون بشه. بنابراین برای آشنایی با فواید آجیل برای موی سر، در ادامه ما رو همراهی کنین.

خواص آجیل برای مو

1- سلامت و تقویت مو

آجیل‌ها منبعی غنی از ویتامین‌ها هستن که به سلامت و تقویت مو کمک می‌کنن. در انواع آجیل‌ها، آجیل برزیلی با منبعی از سلنیوم، آهن، کلسیم و … تاثیر بسیاری در تقویت ریشه موها و جلوگیری از ریزش اون‌ها دارن. همچنین گردو و امگا 3 فراوان این مغز نیز، به تقویت، استحکام و رطوبت موهاتون کمک می‌کنه. ویتامین C، منیزیم، آهن، روی، سلنیوم و مس موجود در بادام هندی، روی سلامت، لطافت و درخشندگی موهای شما تاثیر می‌ذاره.
توصیه می‌شه پسته رو در سبد غذایی‌تون بزارین و با مصرف مداوم، تاثیر اون‌ها رو بر سلامت موهاتون ببینین. پسته با دارابودن الاژین، کراتین و الاستین، می‌تونه بهترین آجیل برای سلامت و تقویت موهاتون باشه. این نوع آجیل با منبع غنی از آهن، کلسیم، منیزیم، روی، فسفر، پروتئین و اسیدهای چرب، علاوه‌بر تقویت و رشد مو، لطافت و درخشندگی رو به موهاتون هدیه می‌ده.

2- رشد سریع مو

از دیگر خواص آجیل برای مو، می‌شه به رشد سریع اون اشاره کرد. آجیل‌ها و ویتامین‌های موجود در اون‌ها موجب تقویت و رشد سریع موهاتون می‌شن. فندق با منبعی از انواع آنتی‌اکسیدان‌ها و فلاونوئیدها تاثیری مستقیم روی رشد مو داره؛ همچنین ویتامین C و E موجود در این مغز مغذی، موجب کاهش رادیکال‌های آزاد و کاهش آسیب‌رساندن به مو می‌شه. مصرف مداوم و مرتب آجیل‌ها می‌تونه توی رشد موهاتون موثر واقع بشه، پسته از بهترین آجیل‌هاییه که به رشد سریع موهای شما، کمک می‌کنه.

3- جلوگیری از سفیدشدن مو

جالبه بدونین آجیل‌ها می‌تونن توی رنگ‌دانه‌های موهاتون تاثیرگذار باشن و از سفیدشدن زودهنگام اون‌ها جلوگیری کنن. بادام منبعی غنی از مسه که تقویت رنگ‌دانه مو رو برعهده داره؛ برای اینکه موهای خوش‌رنگ و خوش‌حالتی داشته باشین، کافیه روزانه 7 عدد بادام رو میل کنین تا از خواص بی‌نظیر اون بهره‌مند بشین.

آجیل برای جلوگیری از سفید شدن مو

4- جلوگیری از ریزش مو

یکی دیگه از مشکلاتی که ممکنه با اون دست‌وپنجه نرم کنین، می‌تونه ریزش موهاتون باشه. جلوگیری از ریزش مو، یکی از دیگر خواص آجیل برای مو، شناخته می‌شه. با مصرف مداوم و مرتب انواع آجیل‌ها، می‌تونین این فرایند رو متوقف و به تقویت اون بپردازین. پسته با منبعی غنی از بیوتین، می‌تونه از ریزش موهاتون جلوگیری کنه؛ علاوه‌بر قطع ریزش، می‌تونین از خشکی و شوره سر هم در امان باشین. استفاده 5 الی 10 عدد پسته در روز، می‌تونه به تقویت موهای شما کمک کنه و مانع از ریزش اون‌ها بشه.
افرادی که کمبود ویتامین C دارن، حتما با ریزش مو مواجه می‌شن؛ اما مصرف بادام هندی در قطع ریزش مو، می‌تونه موثر باشه. بادام هندی با منبعی از مس، مواد معدنی و پتاسیم به تقویت موهاتون کمک می‌کنه. با مصرف بادام هندی دیگه لازم نیست نگران ریزش موهاتون باشین؛ این آجیل معجزه‌گر، به‌دلیل داشتن فیبر، پروتئین و ویتامین B طراوت و شادابی رو به موهای شما می‌بخشه. از دیگر آجیل‌های موثر در قطع ریزش مو، می‌توان به گردو اشاره کرد. گردو به‌دلیل وجود بیوتین و سلنیوم علاوه‌بر شادابی و زیبایی، از ریزش موهاتون جلوگیری می‌کنه؛ همچنین ضمن از بین‌بردن شوره سر، باعث رشد سریع موهای شما می‌شه.

5- زیبایی پوست و مو با ناتژی

آشنایی با خواص آجیل برای پوست و مو می‌تونه به شما کمک کنه تا بتونین بهترین آجیل‌ها رو برای سلامت پوست و موهاتون انتخاب و خریداری کنین. انواع آجیل‌ها سرشار از ویتامین‌های مفید و سالم برای بدن هستن که با مصرف اون‌ها، می‌تونین جوانی و زیبایی رو به خودتون هدیه بدین. برای انتخاب و خرید بهترین آجیل برای پوست و مو، باید به یک مجموعه مطمئن و با کیفیت مراجعه کنین. فروشگاه آنلاین فروش آجیل و خشکبار ناتژی، آجیل‌های مفید برای پوست و مو رو در بالاترین کیفیت به مشتریانش ارائه می‌ده. اگه تصمیم دارین یه برنامه غذایی مناسب به‌همراه آجیل‌های تازه رو شروع کنین، بد نیست نگاهی به وب‌سایت ناتژی بندازین.

سوال متداول

1- برای تقویت پوست و مو بهتره چه آجیل‌هایی رو مصرف کنیم؟
• گردو
• بادام درختی
• بادام هندی
• پسته
• فندق
• آجیل برزیلی
• سویا آجیل

2- خواصل آجیل برای پوست چیه؟
• بهبود سلامت و زیبایی پوست
• لطافت و صافی پوست
• عدم ایجاد چین‌وچروک
• درمان جوش و آکنه
• درمان بیماری‌های پوستی

3- خواص آجیل برای مو چیه؟
• سلامت و تقویت مو
• رشد سریع مو
• جلوگیری از سفیدشدن مو
• جلوگیری از ریزش مو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *