بهترین میان وعده برای محل کار (رژیمی و سالم)

میان وعده مناسب برای محل کار

احتمالا برای شما هم پیش اومده که هنگام کار کردن ناگهان به شدت کم انرژی و بی حال بشید. توی این شرایط ذهن و بدن به صورت اتوماتیک جذب تنقلات ناسالم آماده میشه اما باید بدونید این انتخاب‌ها نه تنها در طولانی مدت آسیب‌های بی‌شماری به بدنتون وارد میکنند بلکه مشکل بی‌انرژی بودن شما رو به صورت موقت حل می‌کنند.
در این شرایط باید به سراغ یک میان وعده سالم و پرانرژی برای محل کار برید که هم انرژی مورد نیازتون رو در کوتاه‌ترین زمان ممکن تامین کنه، هم همیشه دردسترس باشه و نیازی به آماده سازی نداشته باشه و هم در طولانی مدت به بدنتون آسیب وارد نکنه و باعث اضافه وزن نشه. تنقلاتی مثل آجیل مخلوط جزو بهترین میان وعده برای محل کار به حساب میاد که هم سرحالتون میاره و هم براتون حسابی مفیده. در این مقاله درباره مناسب‌ترین میان وعده رژیمی، سالم و پرانرژی برای محل کار صحبت می‌کنیم؛ پس اگه شما هم نمی‌دونید هنگام گرسنگی در محل کار چه گزینه‌ای رو انتخاب کنید با ما همراه باشید.

میان وعده رژیمی برای محل کار

اگه کارمند هستید و بیش‌تر وقتتون رو پشت میز مینشینید و تحرک زیادی ندارید؛ پس مستعد مشکلاتی مثل اضافه وزن هستید و باید هم فعالیت‌های ورزشی مثل پیاده‌روی رو در برنامه روزانتون بگنجانید و هم حواستون حسابی به خورد و خوراکتون باشه. پس اگه هنگام کار گرسنه شدید باید به سراغ میان وعده رژیمی برای محل کار برید که هم انرژی مورد نیازتون رو در چند دقیقه تامین کنه و هم چاق کننده نباشه. در ادامه چند مورد از این خوراکی‌ها رو بررسی می‌کنیم.

1. میوه تازه و میوه خشک

میوه یک میان وعده رژیمی برای سرکار است که هم سالم و خوشمزه است و هم در دسترسه و برای آماده سازیش نیازی نیست به خودتون زحمت زیادی بدید و فقط نیازه خردش کنید و در ظرف مناسب قرار بدید و با خودتون به محل کار ببرید. انواع میوه سرشار از مواد مغذی مثل ویتامین، آنتی اکسیدان، منیزیم، آهن، فیبر و … است.
جالبه بدنید که قند موجود در بیش‌تر میوه‌ها ساختار پیچیده‌ای داره و به همین دلیل هم انرژی شما رو در مدت طولانی‌تری، تامین میکنه. همچنین فیبر موجود در انواع میوه‌ها برای مدت طولانی سیر نگهتون میداره، مشکلات گوارشیتون رو بهبود میده و از چاق شدنتون هم جلوگیری میکنه. با این اوصاف عجیب نیست که میوه یک میان وعده مناسب برای محل کار باشه.
حالا اگه بنا به هر دلیلی به میوه تازه دسترسی ندارید میتونید از انواع میوه خشک استفاده کنید که هم بسیار خوشمزه و سبک هستند و جای کمی رو اشغال می‌کنند و هم می‌تونید اونا رو برای مدت طولانی نگه دارید و از خوردن این میان وعده در محل کار لذت ببرید. البته حواستون باشه که قند میوه‌ها بعد از خشک شدن، بیش‌تر میشه پس در خوردنشون اصلا افراط نکنید.

میوه تازه و میوه خشک

2. انواع سبزیجات

سبزیجات یک میان وعده سالم برای سر کار است که مثل میوه‌ها سرشار از فیبر، ویتامین، آهن، آنتی اکسیدان و… است و در کنار سالم و مقوی بودن برای مدت طولانی سیر نگهتون میداره که از فیبر بالاش سرچشمه میگیره.
شما می‌تونید انواع سبزیجات از جمله هویج، کرفس، کاهو، گوجه، خیار، آووکادو، کلم بروکلی، گل کلم و… رو هم به صورت سالاد همراه افزودنی‌هایی مثل انواع آجیل مصرف کنید، هم اونا رو آبپز کنید و هم به صورت خام همراه دیپ‌هایی مثل ماست یا ارده میل کنید و از این میان وعده محل کار لذت ببرید.

انواع سبزیجات برای محل کار

۳. پاپ کورن یا پف فیل

پاپ کورن یکی از میان وعده‌هایی که در اکثر رژیم‌های غذایی وجود داره پس اگه به دنبال یک میان وعده رژیمی برای سرکار هستيد پیشنهاد می‌کنیم این گزینه رو به هیچ عنوان از دست ندید. پاپ کورن سرشار از فیبره ذرته و به همین دلیل هم برای مدت طولانی سیر نگهتون میداره. علاوه بر این کالری بسیار پایینی داره که چاق کننده نیست و می‌تونید با خیال راحت میل کنید و به عنوان یک میان وعده سرکار جایگزین انواع خوراکی‌های پرکالری بشه. همچنین پاپ کورن مواد مغذی مثل آهن، منیزیم و زینک بدنتون رو هم تا حد زیادی تامین میکنه.

پاپ کورن یا پف فیل برای محل کار

۴. کیک برنج

حتما برای شما هم پیش آمده که گاهی هنگام کار کردن به شدت هوس خوردن بیسکویت و چایی می‌کنید اما با وجود قند و کالری زیاد، اصلا یک خوراکی سالم برای سرکار نیست. در این حالت می‌تونید انواع کیک برنج رو جایگزین کنید که تا حدی حال و هوای بیسکوییت رو براتون یادآوری میکنه.
کیک برنج همون طور که از اسمش هم مشخصه میان وعده‌ای شبیه بیسکویته که به جای آرد گندم از برنج تهیه شده و کاملا بدون قنده. کیک برنج کاملا بدون گلوتنه و برای افرادی که بنا به هر دلیلی این ماده رو از رژیم غذایی شون حذف کردند، کاملا مناسبه.
شما میتونید کیک برنج رو به عنوان یک میان وعده مناسب سرکار به صورت ساده یا همراه ارده، کره بادام زمینی، انواع میوه مثل موز و انواع آجیل و مغزهای خوراکی مثل گردو استفاده کنید.

میان وعده پرانرژی برای سرکار

اگه هنگام کار کردن ناگهان با افت قند مواجه شدید و به خوراکی انرژی زایی نیاز داشتید که تا مدت طولانی سرحال نگهتون داره باید سراغ میان وعده های پرانرژی برای محل کار برید اما اگه نمیدونید کدوم خوراکی مناسب شماست با ما همراه باشید.

۱. خشکبار

انواع خشکبار از جمله خرما، انجیر و توت خشک قند نسبتا زیادی دارند که پیچیده است؛ در نتیجه خوردن حتی یک عدد از آن ها به عنوان میان وعده برای سرکار قند خون شما رو به آرامی بالا میبره و در نتیجه در طولانی مدت انرژی‌تون رو بالا نگه میداره. همچنین این خشکبار سرشار از فیبره و به همین دلیل اگه به میزان متعادل استفاده بشن از افزایش وزن جلوگیری میکنند.
مثلا شما می‌تونید خرما رو همراه با مغزها و دانه‌های خوراکی مثل گردو و کنجد مصرف کنید و انرژی زایی آن‌ها به عنوان یک میان وعده برای محل کار رو چند برابر کنید. یادتون نره که برای خرید و اطلاع از قیمت مغز گردو می‌تونید به ناتژی سر بزنید.

خشکبار برای محل کار

2. آجیل انرژی زا

اگه هنگام کار کردن حسابی بی انرژی میشید و به یک میان وعده سالم و مقوی برای محل کار نیاز دارید، ناتژی یک گزینه عالی براتون تدارک دیده؛ آجیل انرژی زا که همه خوبا رو توی یه پکیج براتون جمع کرده. این خوراکی مقوی و خوش خوراک شامل پسته شور اکبری، بادام هندی، توت خشک، انجیر پرک، مغز فندق ماکادمیا، مغز گردو پکان، مویز حبه پوملو و حبه پاپایا میشه که بمب انرژی هستند.
برای مثال ماکادمیا یا همون فندق استرالیایی موجود در آجیل انرژی زا سرشار از سلنیوم، آهن، اسیدهای چرب امگا ۳ و فیبره. فیبر علاوه بر این که برای مدت طولانی سیر نگهتون میداره و به عنوان یک میان وعده برای محل کار وزنتون رو بالا نمیبره. گردو پکان یا همون گردو آمریکایی سرشار از چربی‌های سالم و مس است که در بالا بردن انرژی بدن نقش دارند همچنین میزان بالای منگنز و فیبر موجود در این گردوی خاص از افزایش وزن هم جلوگیری میکنه. میوه‌های خشک آسیایی مثل پاپایا یا پاملو (گریپ فروت چینی) هم که سرشار از ویتامین سی و آنتی اکسیدان هستند و هم ایمنی بدنتون رو افزایش میدن و هم در ایجاد حس نشاط نقش دارند. انرژی زا بودن پسته، بادام هندی، توت خشک، انجیر خشک و مویز هم که کاملا واضحه و نیازی به توضیح بیش‌تر نداره. با این اوصاف اگه به دنبال مناسب‌ترین میان وعده برای محل کار هستید، آجیل انرژی زای ناتژی رو فراموش نکنید.

میان وعده سالم و مقوی برای محل کار

خوراکی و تنقلات مناسب برای سرکار باید سالم و مقوی باشه که هم برای مدت طولانی سیر نگهتون داره و هم در طولانی مدت دچار مشکلاتی مثل چاقی یا بیماری‌های قلبی و عروقی نشید. این تنقلات شامل:

۱. آجیل مخلوط

اگه به دنبال خوراکی و تنقلات برای محل کار می‌گردید که سالم و مقوی باشه پیشنهاد می‌کنیم سراغ انواع آجیل مخلوط برید. این نوع آجیل شامل ترکیب انواع مغزهای خوراکی از جمله پسته و بادام هندی و بادام زمینی گرفته تا فندق و انواع تخمه است.
یکی از پرطرفدارترین انواع آجیل مخلوط، آجیل چهار مغزه که شامل پسته، بادام درختی، بادام هندی و فندق میشه که هر کدومشون خواص بسیار زیادی برای بدن دارند؛ از کمک به بهبود سلامت قلب عروق و لاغری گرفته تا عضله سازی و تامین انرژی مورد نیاز برای بدن. تو مقاله فواید چهار مغز به طور کامل راجع به خواص این آجیل مخلوط توضیح دادیم. در نهایت با توجه به همه موارد گفته شده یادتون نره که از آجیل مخلوط به عنوان میان وعده برای محل کار استفاده کنید.

۲. شکلات تلخ

شکلات یکی از اون میان وعده‌هایی که دوست داریم همراه چای یا قهوه میل کنیم اما میزان بالای قند اون باعث میشه قیدشو بزنیم. در این حالت شکلات تلخ بهترین جایگزین هست که هم ولع شما رو به خوردن شکلات رو کم میکنه و هم کلی فایده داره. این خوراکی جذاب قند و کالری بسیار پایینی داره و در عوض سرشار از فیبره، در نتیجه به اندازه شکلات‌های معمولی انرژی‌تون رو تامین میکنه اما وزنتون رو بالا نمیبره. پس اگه هنگام کار بی انرژی شدید، می‌تونید با خیال راحت به سراغ شکلات تلخ برید.

شکلات تلخ میان وعده برای محل کار

سوالات رایج

1- خوراکی سالم و خوشمزه سرکار چی بخوریم؟
چون معمولا بیش‌تر کارمندان تحرک زیادی ندارند، بهتره هنگام کار کردن از تنقلات سالمی استفاده کنند که هم در کوتاه‌ترین زمان ممکن انرژی مورد نیاز بدنتون رو تامین کنند و هم کالری بالایی نداشته باشند و وزنتون رو بالا نبرند. از جمله این خوراکی‌ها می‌تونیم به انواع آجیل، میوه جات و سبزیجات اشاره کنیم.

2- آیا میوه خشک گزینه مناسبی به عنوان تنقلات سرکار به حساب میاد؟
بله در صورتی که به اندازه مصرف بشه، خوراکی عالی برای سرکار به حساب میاد ولی از اون جایی که قند و کالری زیادی داره، نباید در مصرفش افراط کرد.

3- از چه آجیل‌هایی میتوان به عنوان تنقلات انرژی زا در محل کار استفاده کرد؟
همه انواع مغزهای خوراکی از جمله بادام درختی، پسته، بادام هندی، بادام زمینی، فندق و انواع تخمه ها مثل آفتابگردان و کدو مناسب هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *