بهترین آجیل برای لاغری (معرفی 6 مغز مفید)

بهترین آجیل برای لاغری

حتماً موقع گرفتن رژیم لاغری شنیدین که میتونی از آجیل برای لاغری کمک بگیرین، اما چرا همه اینو بهتون میگن؟ توی این مطلب درباره آجیل های مفید برای لاغری و خواصشون صحبت میکنیم و همچنین بهتون می‌گیم که چرا میگن آجیل برای لاغری خوبه؟ و بهترین آجیل لاغری چیه؟ که بهتره که توی رژیم غذاییتون بزارینش.

کدام آجیل لاغر کننده است؟

ممکنه شما هم به این فکر کردین که رژیم بگیرین و از اطرافیان شنیدین که مغزیجات رو هم در رژیم لاغری قرار بدین! اما دلیل این که میگن آجیل برای لاغری خوبه چیه؟ اصلا بهترین آجیل برای لاغری چیه؟ واقعیت اینه که آجیل‌ها به خاطر داشتن فیبر بالا و کنترل حس گرسنگی و تنظیم قند خون می‎تونن جلوی پرخوری رو بگیرن و اینجوری به کاهش وزن کمک کنن. توی این مطلب 6 تا از آجیل‌های لاغر کننده رو بهتون می‌گیم که توی روند لاغریتون خیلی موثرن.

1- بادام درختی؛ چربی سوز قوی

بادام درختی از خواص بسیار زیادی برخورداره و احساس سیری هم از خواص بادام محسوب میشه چون سرشار از فیبره و با کنترل قند خون هم به شما کمک می‌کنه تا کالری کمتری مصرف کنین. همچنین چربی‌های موجود در بادام درختی از نوع چربی‌های سالم هستن که می‌تونن به چربی‌سوزی و کاهش وزن کمک کنن. درواقع بادام درختی یکی از بهترین آجیل ها برای کاهش وزن محسوب می‌شه.

بادام درختی برای لاغری

2- بادام هندی؛ محبوب قلب‌ها

بادام هندی، مثل سایر آجیل‌ها، می‌تونه به لاغری و حفظ وزن سالم کمک کنه و بعضیا هم معتقدن که از بهترین آجیل ها برای لاغری هست. بادام هندی سرشار از فیبره که به شما احساس سیری می‌ده و به شما کمک می‌کنه تا کالری کمتری مصرف کنید. فیبر همچنین به تنظیم هضم غذا و جلوگیری از یبوست کمک می‌کنه و منبع خوبی از پروتئین هم هست که به عضله سازی و افزایش متابولیسم کمک می‌کنه. عضله سازی به شما کمک می‌کنه تا حتی در زمان استراحت کالری بیشتری بسوزانید. درواقع میشه گفت که بادام هندی یکی از بهترین مغزیجات برای لاغری محسوب میشه.
بادام هندی حاوی چربی‌های سالم هم هست که به جذب ویتامین‌ها و مواد مغذی کمک می‌کنه. چربی‌های سالم به شما احساس سیری می‌دن و به شما کمک می‌کنن تا کالری کمتری مصرف کنید. همچنین می‌تونه با کنترل قند خون به کاهش اشتها و هوس خوردن غذاهای ناسالم هم کمک کنه. به همین خاطر پیشنهاد می‌کنیم اگر میخواین رژیم بگیرین، با خرید بادام هندی و اضافه کردنش به رژیمتون هم یه رژیم خوشمزه و سالم دارید و هم میتونید به وزن ایده آلتون برسید.

بادام هندی برای لاغری

3- بادام زمینی؛ مغز مقوی با قیمت مناسب

بادام زمینی، مانند سایر آجیل‌ها، می‌تواند به لاغری و حفظ وزن سالم کمک کنه. با این حال، به عنوان یک چربی سوز قوی شناخته نمی شه و باید در حد اعتدال مصرف شه. اما از دلایلی که توصیه میشه اون رو توی رژیمتون بزارین اینه که بادام زمینی سرشار از فیبره و به شما احساس سیری می‌ده کمک می‌کنه تا کالری کمتری مصرف کنید. فیبر همچنین به تنظیم هضم غذا و جلوگیری از یبوست کمک می‌کنه. بادام زمینی منبع خوبی از پروتئین هم هست که به عضله سازی و افزایش متابولیسم بدنتون کمک می‌کنه. عضله سازی به شما کمک می‌کنه تا حتی در زمان استراحت کالری بیشتری بسوزونین.
خوبه بدونین که بادام زمینی حاوی چربی‌های سالمه که به جذب ویتامین‌ها و مواد مغذی کمک می‌کنه و چربی‌های سالم اون هم به شما احساس سیری می‌دن و به شما کمک می‌کنن تا کالری کمتری مصرف کنید. بادام زمینی همچنین می‌تونه به کاهش اشتها و هوس خوردن غذاهای ناسالم کمک کنه. بادام زمینی زینک زیادی هم داره که از ریزش موی شما جلوگیری می‌کنه و بهترین آجیل برای لاغری محسوب میشه. خوندن مقاله مهم‌ترین خواص بادام زمینی بهتون کمک میکنه که راجع به این مغز مفید بیشتر بدونین.

بادام زمینی برای لاغری

4- پسته؛ مجلسی آدم ظرف آجیل

اگر به دنبال کاهش وزن هستید، پسته یه آجیل مناسب برای لاغری هست. پسته‌ها یک افزودنی سالم برای رژیم غذایی هستن و کالری نسبتاً کمی دارن. همچنین منبع خوبی از فیبرن که می‌تونه به شما کمک کنه تا احساس سیری کنین و کالری کمتری مصرف کنین. علاوه بر این، پسته سرشار از چربی‌های سالم و آنتی اکسیدان هم هست که می‌تونه فواید دیگری برای سلامتی داشته باشه. اگر قصد دارین برای رژیمتون پسته بخرین، قیمت پسته درجه یک رو می‌تونین از وبسایت ناتژی ببینین. یادتون باشه که پسته بهترین مغزها برای لاغری و خون سازیه.

پسته برای لاغری

5- گردو؛ چرب اما پر خاصیت

گردو برای لاغری خیلی خوبه. گردو سرشار از فیبر، پروتئین و چربی‌های سالمه که می‌تونه به شما احساس سیری بده و کمک کنه تا برای مدت طولانی‌تری سیر بمانید. همچنین فیبر می‌تونه به تنظیم قند خون و جلوگیری از افزایش ناگهانی انسولین کمک کنه، که می‌تواند منجر به ذخیره چربی بشه. پروتئین موجود توی گردو به شما کمک می‌کنه تا عضلاتون رو حفظ کنید. حفظ عضلات می‌تونه به افزایش متابولیسم شما کمک کنه و باعث بشه که کالری بیشتری در طول روز بسوزونین.

گردو می‌تونه به تنظیم قند خون و جلوگیری از هوس خوردن و کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع 2 هم کمک کنه. تازه چربی‌های سالم گردو، به ویژه گردو ایرانی که چربی بیشتری هم داره و به شما کمک می‌کنه تا هورمون‌های سیری رو تنظیم کنین و کمتر کالری دریافت کنین. پس اگر میخواین رژیم بگیرید بهتره خرید گردو ایرانی رو انتخاب کنید تا یک رژیم سالم و با کیفیت داشته باشید.

گردو برای لاغری

6- فندق؛ مظلوم اما سیرکننده

فندق یه آجیل دوست‌داشتنی و خوشمزه‌ست که می‌تونه بهت تو لاغری هم کمک کنه. فندق حسابی سیرت می‌کنه چون پر از فیبره که باعث می‌شه دیرتر گرسنه بشی و کمتر سراغ یخچال و تنقلات ناسالم بری چون چربی‌های سالم موجود تو فندق هورمون‌های اشتهات رو تنظیم می‌کنن. فندق یه منبع خوب از پروتئین هم هست که به حفظ عضلات حین کاهش وزن کمک می‌کنه. اگر برای رژیمتون به مغز فندق با کیفیت و قیمت مناسب نیاز دارین میتونین خرید فندق رو با سایت ناتژی تجربه کنین.

فندق برای لاغری

خوردن آجیل به لاغر شدن کمک میکنه؟

خوردن آجیل میتونه به لاغری کمک بکنه اما میزان، نحوه مصرف و زمانش خیلی مهمه، به 2 نکته زیر توجه کنین.

1- انتخاب آجیل مناسب

اگر دنبال رژیم آجیل برای لاغری هستین، بهتره آجیل‌هایی با چربی غیر اشباع مثل بادام، گردو، پسته و فندق یا آجیل‌های با فیبر بالا: مانند بادام زمینی و بادام هندی را انتخاب کنید. حواستون باشه که باید آجیل خام برای لاغری انتخاب کنین.

2- زمان مصرف آجیل برای لاغری

دقت کنید که هر کدام از این مغزها بسته به سیستم بدنی شما باید در زمان مناسب و به میزان درستی مصرف بشن. اما به طور معمول مغزیجات به دلیل داشتن فیبر بهتره بین صبحانه و ناهار و ناهار و عصرانه استفاده بشن تا از گرسنه شدنتون جلوگیری کنن.

آجیل مخلوط برای لاغری

چرا آجیل‌ برای کاهش وزن خوبه؟

متنوع بودن خواص آجیل باعث شده که مصرفش بیشتر بشه به خصوص برای کاهش وزن. اگر براتون سواله که بدونین آجیل چطور باعث لاغری میشه و کدوم آجیل برای لاغری شکم خوبه؟ در ادامه دلیل خاصیت آجیل برای لاغری رو می‌گیم تا اگر به فکر رژیم و لاغری هستین، حتما آجیل‌ها رو توی برنامتون بزارین.

  • افزایش احساس سیری
    آجیل‌ها سرشار از فیبر و پروتئین هستن که به شما احساس سیری میدن و میل به خوردن رو در شما کم می‌کنن. فیبر هم به آرامی در روده هضم می‌شه و این موضوع باعث می‌شه که برای مدت طولانی‌تری احساس سیری کنید. پروتئین موجود توی آجیل‌ها هم به تنظیم هورمون‌های اشتها کمک می‌کنه و باعث می‌شه که کمتر احساس گرسنگی کنین.
  • افزایش متابولیسم
    آجیل‌ها سرشار از چربی‌های سالم هستن که می‌تونن متابولیسم شما را افزایش دهند. چربی‌های سالم به بدن شما کمک می‌کنن تا کالری بیشتری بسوزاند، حتی زمانی که در حال استراحت هستید.
  • کاهش جذب چربی
    آجیل‌ها می‌تونن به کاهش جذب چربی در بدنتون کمک کنن. این به این معنیه که شما کالری کمتری از غذاهایی که می‌خورین جذب می‌کنین و به لاغریتون کمک می‌کنه.
  • تنظیم قند خون
    آجیل‌ها می‌تونن به تنظیم قند خون کمک کنن. یعنی که شما کمتر دچار هوس خوردن غذاهای مختلف و ناسالم می‌شین.
  • جایگزینی تنقلات ناسالم
    آجیل‌ها جایگزین سالمی برای تنقلات ناسالم مانند چیپس و شیرینی باشن. این موضوع به شما کمک می‌کنه تا کالری کمتری مصرف کنید و وزن خودتون رو کاهش بدین.

مزایای لاغری با آجیل

انواع آجیل‌ می‌تونه جایگزینی سالم برای تنقلات ناسالم مانند چیپس و پفک باشه. آجیل‌ها سرشار از مواد مغذی مانند ویتامین‌ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان‌ها هستن که برای سلامتی مفید هستن و اجازه نمیدن که توی رژیم دچار ریزش مو و جوش‌های پوستی و دیگر عوارض رژیم بشین.

 

مزایای لاغری با آجیل

سوالات متداول درباره بهترین آجیل برای لاغری

1- آیا آجیل برای لاغری خوب است؟

بله، آجیل‌ها یکی از بهترین خوراکی‌های سالم برای لاغری هستن.

2- روزانه چقدر آجیل برای کاهش وزن بخوریم؟
مقدار مصرف آجیل برای لاغری قطعا بستگی به شرایط بدنی و اضافه وزن شما داره، اما مصرف یک مشت آجیل خام برای لاغری پیشنهاد می‌شه.

3- چربی آجیل مضره؟
خیر، چربی آجیل از نوع مفیده و برای لاغری هم خوبه.

4- کدام آجیل لاغر کننده است؟
بهترین آجیل برای لاغری و کاهش وزن، بادام درختی، فندق، پسته، بادام زمینی و بادام هندیه که هم میل به خوردن رو کاهش می‌ده و هم سوخت و ساز رو بالا می‌بره.

5- آیا آجیل برای لاغری مفیده؟
آجیل برای رژیم لاغری توسط خیلی از متخصصین توصیه میشه. چراکه اکثر مواد معدنی بدن رو تامین می‌کنه و اجازه نمیده که دچار عوارض رژیم بشین.

6- آجیل چربی بد داره؟
آجیل خام هیچ چربی بدی ندارد، اما آجیل‌های بو داده و طعم دار ممکن است حاوی چربی‌های مضر هم باشن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *