خواص بادام درختی ناشتا (5 خاصیت معجزه کننده)

خواص بادام درختی ناشتا

بادام درختی یکی از مغزهای خوراکی جذاب و فوق العاده مفیده که اتفاقا از اجزای اصلی بسیاری از انواع آجیل از جمله آجیل عید و آجیل یلدا هم به شمار میره. خواص بادام درختی بی‌شماره و به صورت ویژه به خاطر فیبر بالاش، جایگاه ویژه‌ای در رژیم‌های لاغری و سبک زندگی سالم داره. هرچند مصرف بادام درختی در هر ساعتی از روز توصیه میشه اما متخصصان تغذیه معتقدند خوردن بادام درختی ناشتا فواید بیش‌تری برای بدن داره. در ادامه این مطلب از خواص خوردن بادام درختی ناشتا میگیم.

چرا خوردن بادام درختی ناشتا خوبه؟

بادام درختی که اتفاقا بهترین گونه‌هاش در ایران پرورش داده میشه، از جمله مغذی‌ترین آجیل‌ها به حساب میاد. این خوراکی سرشار از فیبر، اسیدهای چرب ضروری، انواع ویتامین، پروتئین، کلسیم، فیبر، ترکیبات آنتی اکسیدان و … است که هر کدام فواید ویژه‌ای برای سلامتی دارند.
اما حتما شما هم این جمله رو شنیدید که خواص بادام درختی ناشتا بسیار زیاده و بهترین زمان خوردن این مغز خوراکی در وعده صبحانه است. مصرف بادام درختی ناشتا باعث میشه بدن بتونه درصد بیش‌تری از مواد مغذی اون رو جذب کنه؛ در نتیجه فوایدش بیش‌تر میشه. مثلا بادام درختی سرشار از فیبره و اگه به صورت ناشتا مصرف بشه، راحت‌تر جذب بدن میشه و از بروز مشکلات گوارشی مثل یبوست در طول روز جلوگیری میکنه. همچنین برای مدت طولانی سیر نگهتون میداره و از پرخوری هم جلوگیری میکنه.

خوردن بادام درختی ناشتا

مهم ترین خواص بادام درختی ناشتا

خاصیت بادام درختی ناشتا فقط به فیبر زیاد و جلوگیری از پرخوری و بهترین آجیل برای لاغری محدود نمیشه. در ادامه فواید بادام درختی ناشتا رو دقیق‌تر بررسی می‌کنیم.

1. تنظیم فشار خون و پیشگیری از بیماری های قلبی

یکی از خواص بادام درختی صبح ناشتا تنظیم فشار خون است چون سرشار از ترکیباتی مثل منیزیم و پتاسیمه که خون‌رسانی به اندام‌های مختلف بدن رو بهبود می‌بخشه و به همین دلیل فشار خون تنظیم میشه. مصرف ناشتای این مغز خوراکی باعث میشه در تمام طول روز احساس بهتری داشته باشید و فشار خونتون بالا نره.
چون فشار خون بالا یکی از عوامل بروز بیماری‌های قلبی به حساب میاد، خوردن بادام درختی صبح ناشتا تا حد زیادی از این دسته از بیماری‌ها هم پیشگیری میکنه. در نهایت به دلیل امگا 3 زیادش، کلسترول بد خون رو پایین میاره که خودش در تقویت قلب و عروق موثره. پس اگه به سلامت قلب و تنظیم فشار خونتون اهمیت میدید، از خرید بادام درختی و مصرفش غافل نشید.

بادام درختی برای تنظیم فشار خون

2. کمک به لاغری

یکی از فواید خوردن بادام درختی ناشتا کمک به لاغری و هضم بهتر غذا است. این ویژگی از فیبر نسبتا زیاد بادم نشات میگیره که در درجه اول حرکات روده بزرگ رو بهبود میبخشه و از بروز مشکلات گوارشی مثل یبوست و دل درد به شکل موثری پیشگیری میکنه. همچنین با ایجاد احساس سیری از پرخوری تا حد زیادی جلوگیری میکنه. پس یکی از خواص بادام درختی برای لاغری اینه که اگه به صورت ناشتا یا در وعده صبحانه مصرف بشه در تمام طول روز احساس سیری دارید و سراغ هله هوله‌های مضر نمی‌رید.

3. کمک به عملکرد بهتر مغز

بادام درختی هم مثل بسیاری از مغزهای خوراکی از جمله بادام هندی سرشار از ویتامین E است که یکی از کارهاش کمک به بهبود عملکرد مغز است. در نتیجه خوردن بادام درختی ناشتا باعث تقویت حافظه و هوشیاری میشه و از بروز بیماری‌‎هایی مثل آلزایمر تا حد زیادی پیشگیری میکنه. مصرف بادام درختی به صورت ناشتا در ایام بارداری میتونه کودکان رو باهوش تر و از بروز اختلالات ژنتیکی جلوگیری کنه.

بادام درختی برای کمک به عملکرد مغز

4. بهبود اختلالات معده

یکی از فواید خوردن بادام درختی ناشتا بهبود اختلالات معده، از جمله درد و زخم معده است. فیبر بالا از مشکلات گوارشی جلوگیری میکنه و هضم غذا رو تسریع میکنه و ویتامین E التهاب رو کاهش و به مرور باعث بهبود زخم معده میشه. برای راحت‌تر کردن هضم بادام درختی می‌تونید اون رو از شب قبل بخیسانید و سپس مصرف کنید.

5. استحکام استخوان‌ها

یکی از خواص خوردن بادام درختی ناشتا کمک به استحکام استخوان‌ها است چون کلسیم بسیار بالایی داره به حدی که به عنوان یکی از اصلی‌ترین منابع کلسیم گیاهی شناخته میشه. شما می‌تونید در وعده صبحانه از شیر بادام همراه انواع و اقسام غلات استفاده و از خواص بی‌نظیر این مغز خوراکی بهره ببرید. همچنین خوردن بادام در دوران بارداری، هم از بروز پوکی استخوان در مادر جلوگیری و هم اسکلت جنین رو مستحکم تر میکنه.

بادام درختی برای استحکام استخوان ها

میزان مصرف درست بادام درختی ناشتا

هرچند خوردن بادام درختی ناشتا فواید بسیار زیادی داره اما اگه بیش از اندازه مصرف بشه میتونه مشکلات گوارشی از جمله دل درد و حتی واکنش‌های آلرژیک رو به همراه بیاره به همین دلیل هم مهمه که قبل از خرید آجیل به مقدار مصرف مجازش هم فکر کنیم. در درجه اول توصیه می‌کنیم در این مورد با متخصص تغذیه مشورت کنید چون این مقدار با توجه به شرایط بدنی، سن، ابتلا به بیماری‌های زمینه‌ای و … تغییر میکنه اما در شرایط نرمال مصرف یک مشت کوچک یا 5 تا 6 عدد بادام درختی در طول روز مشکلی نداره و شما می‌تونید این مقدار رو به صورت ناشتا یا در وعده صبحانه مصرف کنید.

بادام خیس خورده رو ناشتا بخوریم؟

متخصصان تغذیه و طب سنتی اعتقاد دارند خوردن بادام درختی ناشتا به صورت خیس خورده فواید بیش‌تری داره. چون در این حالت هضم بادام راحت‌تر میشه و از بروز مشکلاتی مثل دل درد جلوگیری میشه. همچنین اگر به بادام درختی آلرژی خفیفی در حد خارش کم گلو دارید، با این کار بادام رو راحت‌تر بخورید و از خواص بی‌نظیرش بهره مند بشید.

سوالات رایج

1- خوردن بادام درختی صبح ناشتا چه تاثیری داره؟
· خوردن بادام درختی صبح ناشتا باعث جذب بیش‌تر مواد مغذی اون از جمله کلسیم، پتاسیم و انواع ویتامین‌ها میشه.

2- خوردن بادام درختی ناشتا باعث لاغری میشه؟
· بله فیبر بادام درختی زیاده و خوردن اون در وعده صبحانه میتونه شما رو در طول روز سیر نگه داره و از پرخوری جلوگیری کنه.

3- خوردن چه مقدار بادام درختی به صورت ناشتا مجازه؟
· در شرایط نرمال خوردن 5 تا 6 عدد بادام به صورت ناشتا مشکلی ایجاد نمیکنه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *